Citat:
Ursprungligen postat av
FruEd
Det har ju kommit in fler personer från Vetlanda i tråden. NÅN måste väl rimligtvis veta vad dom gamla och nya bråken har handlat om? Det känns verkligen som en stor pusselbit!
Stämmer det att JJ gjort det hon är missstänkt för och det om branden stämmer så låter det som att hon är en person som inte klarar av att få sin heder och stolthet naggad. Då skulle bara själva bråket kunna räcka som trigger…
Stämmer också beskrivningen av MH i tråden så är hon ett enkelt mål för en som är narcissistisk och manipulativ. Och det är nog svårt för vissa att förstå hur otroligt hjärntvättad man kan bli om man träffar på fel person..
Att pappan är involverad tror jag nu starkt på. Med sin kompetens som han besitter. Det skulle även förklara den här annonsen som las ut. När polisen frågar om varför dom haft kontakt ”hon skulle hjälpa mig att lägga ut en annons”.
Tror nära vänner till de båda MGM inte vågar säga vad bråken handlar om. Vi är många i Vetlanda som tyvärr ej vet. Men lär nog komma fram.
Däremot branden har varit uppe på tal en längre tid. Killen det var riktat emot är en gammal bekant till mig. De hade gjort slut precis innan. Men tydligen kunde ju inte JJ knytas till det på något konstigt sätt.