2022-10-26, 20:26
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
Regnummer?
TSF475
Citera
2022-10-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Borde inte den bilen vara i Polisens vård?
Verkligen...när lades annonsen ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DHCPv6
Angående grepen som J lagt upp på Marketplace så delade hon även det i en fb grupp som heter "Vetlandaloppis" Jag är med i den gruppen och där kan man se exakt när hon lade ut grepen.

Söndagen den 16 okt kl 16:27

Kanske är intressant info? Hursomhelst så är det väldigt märkligt.

Lägger en skärmdump här för er som vill se med egna ögon.

https://imgur.com/a/xQ2tq45

Någon skrev här att hennes pappa hade lagt ut massa hästgrejor till försäljning också. Kan det vara så att pappan börjar få ont om pengar, riskerar att bli av med gården? Därför de säljer av massa grejer. Kanske tänkte JJ hjälpa pappa med att fixa pengar genom att utpressa T vilket gick snett och hon råkade döda henne. Alternativt att hon planerade en utpressningskidnappning som gick fel.
Citera
Medlem
Adv3nturouss avatar
L*uise Stee* har inget med detta att göra, alla som träffat Steen och hennes kille vet att dom är inte den typen av människor som skulle beblanda sig med sådant.
Citera
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vad har pappan för kopplingar i Israel? Verkar som släkten är troende judar men har dom kopplingar inom makten?
Jag kan säga er om Mossad är involverat kan vi glömma att hon hittas 😢
Ja där är du nog inne på något, om Mossad ligger bakom det här ja då lär vi aldrig få veta vad som hänt henne!
Citera
2022-10-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Det har ju kommit in fler personer från Vetlanda i tråden. NÅN måste väl rimligtvis veta vad dom gamla och nya bråken har handlat om? Det känns verkligen som en stor pusselbit!
Stämmer det att JJ gjort det hon är missstänkt för och det om branden stämmer så låter det som att hon är en person som inte klarar av att få sin heder och stolthet naggad. Då skulle bara själva bråket kunna räcka som trigger…
Stämmer också beskrivningen av MH i tråden så är hon ett enkelt mål för en som är narcissistisk och manipulativ. Och det är nog svårt för vissa att förstå hur otroligt hjärntvättad man kan bli om man träffar på fel person..

Att pappan är involverad tror jag nu starkt på. Med sin kompetens som han besitter. Det skulle även förklara den här annonsen som las ut. När polisen frågar om varför dom haft kontakt ”hon skulle hjälpa mig att lägga ut en annons”.

Tror nära vänner till de båda MGM inte vågar säga vad bråken handlar om. Vi är många i Vetlanda som tyvärr ej vet. Men lär nog komma fram.
Däremot branden har varit uppe på tal en längre tid. Killen det var riktat emot är en gammal bekant till mig. De hade gjort slut precis innan. Men tydligen kunde ju inte JJ knytas till det på något konstigt sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Se mitt inlägg nån minut sen.
Och även inlägg imorse då vi pratade en hel del om annonsen.
Oki...följ tråden slaviskt men missat lite ändå....vad kom ni fram till?Skumt ju
Citera
Medlem
Spännande läsning och oerhört svårt att hänga med i den hastighet som tråden utvecklas i. Jag funderar kring att allt var planerat från början. Att T "lurades" till krogen. Att bråket där var arrangerat. Att promenaden därifrån för att prata ut i lägenheten ingick i planen. Att dunsarna är från när T dödats på något oblodigt sätt. Att transporten till McD var för att få bort grannen så någon kunde transportera bort T med mindre risk att bli upptäckt. Att T's mobil kopplade upp under transporten för att den togs fram av transportören/-erna innan den stängdes av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Han blev ägare till den bilen igår den 25/10.

En förälder som stått på den innan och de skrev över den när den ska säljas? Jag har mina bilar skrivna på mamma pga skatten. Skrivs över innan försäljning.
Citera
2022-10-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Det har ju kommit in fler personer från Vetlanda i tråden. NÅN måste väl rimligtvis veta vad dom gamla och nya bråken har handlat om? Det känns verkligen som en stor pusselbit!
Stämmer det att JJ gjort det hon är missstänkt för och det om branden stämmer så låter det som att hon är en person som inte klarar av att få sin heder och stolthet naggad. Då skulle bara själva bråket kunna räcka som trigger…
Stämmer också beskrivningen av MH i tråden så är hon ett enkelt mål för en som är narcissistisk och manipulativ. Och det är nog svårt för vissa att förstå hur otroligt hjärntvättad man kan bli om man träffar på fel person..

Att pappan är involverad tror jag nu starkt på. Med sin kompetens som han besitter. Det skulle även förklara den här annonsen som las ut. När polisen frågar om varför dom haft kontakt ”hon skulle hjälpa mig att lägga ut en annons”.

Jag tror att vi alla i tråden som är från Vetlanda är betydligt äldre än dessa tjejer, därför vi inte har speciellt mycket att komma med på dem punkterna tyvärr.
Citera
2022-10-26, 20:29
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Mobilen är funnen
'När, var och hur och av vem?
Citera
2022-10-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aligo
Kika på näst senaste bilden ifrån 21 juni i kommentarerna!

Menar mer på att det var datumet jag uppgav som vänskapen verkar börjat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in