2022-10-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Grymt! Många som undrat här. Går det se hennes fara annons och vilken tid den lades in?

Ja, jag kan se alla annonser hon har delat i gruppen. Verkar som hon sålt ganska mycket grejer för småsummor mellan 10-35 kr.

Hennes senaste inlägg innan grepen är dock ifrån aug så inget intressant där tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det har du rätt i.

Jag tänker också att polisen vet var tjejerna vistats något så när efter försvinnandet, och att de kanske inte kan ha färdats så långt.

JJ sägs ha varit hos sin pappa under söndagen, det är någon mil utanför Vetlanda om jag fattat det rätt.

Och området Illharjen får jag många träffar på i tråden. Verkar ha varit sök där??

Mobilen är funnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Bilen tillhör Loui*e Stee*s pojkvän......o Louise är en av Jj's bästa vänner.....mkt skumt

*S
*N

Borde inte den bilen vara i Polisens vård?
Citera
2022-10-26, 20:24
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Nyfiken om det har varit nåt samtal till pappan mitt i natten.

Var parkerade pappan sin bil?

Kom han hem till lägenheten för att hjälpa bära eller träffades dom vid Illharjen?

Så många frågor som vi förhoppningsvis får svar på i en FUP.
Vad har pappan för kopplingar i Israel? Verkar som släkten är troende judar men har dom kopplingar inom makten?
Jag kan säga er om Mossad är involverat kan vi glömma att hon hittas 😢
Citera
2022-10-26, 20:24
Medlem
Adv3nturouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Bara för att hon bor på samma gata betyder det ju inte att de bor nära varandra eller är grannar. Storgatan är väl lång och går genom hela staden?

Vet att Storgatan är lång, den har man åkt upp och ner 1000-tals gånger. Men nu är ju grejen att hon är JJs bästavän och bor såpass nära. Samt att hon visst 0 empati för den försvunna tjejen utan lägger allt fokus på hur oskyldig JJ är och att hon är ledsen att kryssningen inte blir av
Citera
2022-10-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindstege
Anna, en helt vanlig 28-åring som är kompis med de misstänkta. Precis som de flesta andra i den situationen kan hon inte tänka sig att dom är skyldiga. Och precis som många andra fattar hon antagligen inte att Tove nästan helt säkert är död. Då får hon denna fråga:

Vad tänker du om det skulle visa sig att dom släpps på fri fot och, ja, och avskrivs misstankarna?

Och hon svarar då att hon är orolig för att de inte kommer kunna bo kvar etc. En helt vanlig reaktion från en vanlig människa. Om frågan är vad hon tänker om de skulle släppas på fri fot, så svarar hon ju självklart inte att hon är orolig för Tove, eftersom det inte är frågan.

Sluta skälla på "Anna" och fatta att det är helt enkelt är Aftonbladet dummar sig som vanligt.

"En helt vanlig" 28-åring är inte så nära vän med 18/19-åringar som det framgår i intervjun.
En normal person ställer inte upp i en intervju så som läget ser ut, hur jäkla orolig man än är. Detta är endast ett idiot-försök till att rentvå MGM, känner stanken på långa vägar.

Just för att 18-åringar är helt efterblivna och det hade varit en annan sak om skillnaden var 38/28.
Citera
Medlem
Annonsen på silvriga bmw'n på Marketplace tillhör Louis* Stee*s pojkvän o Louis* är en av jj's bästa vänner....mkt skumt

*E
*N
*E
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Har pappan gödselstack på gården så är det i den som de ska leta.

Potatisgrep associeras med gödselstack?

Okej.

Antagligen har han varken gödselstack eller potatiskällare eftersom att potatisgrepen är till salu, det är väl också en rimlig tanke?

Kanske pysslade J.J. med att lägga ut annonser under söndagen för att skingra tankarna, eller så blev hon ombedd av sin pappa?
Citera
2022-10-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Han blev ägare till den bilen igår den 25/10.

Regnummer?
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DHCPv6
Angående grepen som J lagt upp på Marketplace så delade hon även det i en fb grupp som heter "Vetlandaloppis" Jag är med i den gruppen och där kan man se exakt när hon lade ut grepen.

Söndagen den 16 okt kl 16:27

Kanske är intressant info? Hursomhelst så är det väldigt märkligt.

Lägger en skärmdump här för er som vill se med egna ögon.

https://imgur.com/a/xQ2tq45

Det är jättemärkligt! Vad är adressen till gården?
Citera
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Bilen tillhör Loui*e Stee*s pojkvän......o Louise är en av Jj's bästa vänner.....mkt skumt

*S
*N
Se mitt inlägg nån minut sen.
Och även inlägg imorse då vi pratade en hel del om annonsen.
Citera
Medlem
Saker jag undrar över:
Varför sägs det att det var "mycket spring i trappan"? Vem sprang och när? Om någon går ut tre på natten är det inte ""spring i trappan", det måste vara något mer.
Vem eller vilka sprang i trappan och när?
Var flickorna ensamma i lägenheten, eller fanns där någon mer? Vem?
Kan någon granne ha varit där? Kan "spring" i trappan ha uppstått då BO flyttades till en grannlägenhet eller till en grannes förråd?
Hoppas man har sökt annanstans i huset än bara i nämnda lägenhet.
Vem körde MGM till McDonalds? Det är ju inte helt lätt att få skjuts tretiden på natten.
Vem träffade hon där?
Jag tycker att det måste vara fler inblandade än två unga tjejer.
Och vad gjorde BO i lägenheten över huvudtaget? Hon stannade ju inte länge, så det känns inte som att hon var där för att umgås.
Kom sparkarna för att hon låg bunden och försökte få grannarnas hjälp?
Att hon var ensam på krogen är f.ö också konstigt. Varför går man utan sin kille? Eller utan egna kompisar? Var hon verkligen orolig för någon? Eller är det något de bara säger för att t ex täcka över att hon var där för att köpa droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in