2022-10-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Oavsett vem som flyttat cykeln så ha den tagit en risk. Tesen gick ut på att någon plockat upp T med bil runt 03:00 och återvänt ett par timmar senare av rädsla för cykeln skulle upptäckas.
Ja och om du skulle föra bort en person mot sin vilja skulle du då återkomma efteråt till den platsen för att flytta cykeln 200 meter bort när du inte har någon anknytning till platsen där cykeln stod och dessutom riskera att bli sedd när du tar cykeln. Den enda som har anledning att flytta cykeln är JJ.
Citera
2022-10-27, 10:05
Medlem
Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Vet inte om jag kan på någotvis länka en karta? Är lite dålig på Flashback.
Citera
2022-10-27, 10:05
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Nej, hon var kvar i lägenheten, TT hade bett JJ att ta med spritpåsen från cykeln när hon kom tillbaka med mat från donken. När TT käkat klart drog hon och kördes på av mördaren som letade efter ett offer i Vetlanda, han kidnappade Tove och drog raka vägen ut ur samhället på väg 127!

Vart har spritspåsen legat när de var inne på Nöjet? I en buske? Varför togs den inte med direkt när de kom hem till JJ efter 12-snåret?
Citera
2022-10-27, 10:09
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Vet inte om jag kan på någotvis länka en karta? Är lite dålig på Flashback.

Mm, jag tror ju stark på att pappsen vart inblandad på morgonen där av JJ. och hjälpte tjejerna städa upp händelsen
Citera
2022-10-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Mm, jag tror ju stark på att pappsen vart inblandad på morgonen där av JJ. och hjälpte tjejerna städa upp händelsen
Kan säga att den teorin tror många jag pratat med här i Vetlanda som känner till familjen.
Citera
2022-10-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja och om du skulle föra bort en person mot sin vilja skulle du då återkomma efteråt till den platsen för att flytta cykeln 200 meter bort när du inte har någon anknytning till platsen där cykeln stod och dessutom riskera att bli sedd när du tar cykeln. Den enda som har anledning att flytta cykeln är JJ.

Jag tror också det är J som flyttat cykeln. Jag försöker utesluta alla andra alternativ. Oavsett hur osannolikt det är att någon annan än gm plockat upp henne med bil och därefter flyttat cykeln finns den.

Men vi kan släppa det tills vidare. Det lär komma fram tids nog efter polisen gått igenom datatrafik och fingeravtryck på cykeln.
Citera
2022-10-27, 10:12
Medlem
Citat:

Du går till platsen på Google Maps till exempel. så kopierar du länken och klistrar in i Flashback. Sedan markerar du länken med musen och klickar på ikonen "Infoga länk".
Du kan sedan klicka på "Förhandsgranska inlägg" och se om den fungerar.

Citera
2022-10-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bra bilder.

Jag undrar när de blev tagna.

Det ser ut som att T:s cykel står fortfarande kvar. Jag trodde att polisen redan hade hämtat den.

Det ser ut som att stödet är nerfällt.

Gällande cykeln så bor en person som är vän på både insta och Facebook med en av de häktade i det hus där cykeln hittades. Behöver såklart inte ha nån som helst koppling, många som känner varandra i lilla Vetlanda. Men ändå lite intressant.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Man kan ju alltid hoppas på att någon av MGM har börjat sjunga ut och att TT hittas men det kanske är för mycket att hoppas på
Citera
Bannlyst
Tycker många här har snöat in på ett spår, tänk om polisen har fel i sina misstankar mot tjejerna? Man har uppenbarligen kört fast, det gör man tillslut om man är inne på fel spår. Överhuvudtaget är det mycket konstigheter som inte vill stämma med rådande hypotes. Folk verkar inte veta något alls, detta talar också för tysken som GM.

Låt säga att det är så att den tyske mördaren avsiktligt körde på Tove. Han kan ha följt efter tjejerna när dom gick på Storgatan till JJ's bostad, letande efter ett offer, sedan väntat och se vad som händer. Sedan följer han efter TT, och kör på henne på Gränsgatan. Säger kanske att han ska hjälpa henne till sjukhus, hon låser cykeln lite slarvigt, lämnar den på gatan, när hon sätter sig i bilen så är hon i hans våld, och han kör istället väg 127 ut ur Vetlanda, kan ju även tagit väg 47. Det sista vi ser är att TT's mobil kopplar upp mot masten vid biltema.

Detta förklarar samtliga skador på cykeln! Tidpunkter, kan JJ tagit fel på tiden? påtänd? mycket möjligt. Dunsarna i lägenheten kan ha kommit från akrobatiska övningar, kolla va jag kan göra, kolla på den här då etc... det har man ju sett hur tjejer kan hålla på, och två av dom var idrottare i bra form. JJ åkte och köpte mat till alla 3, TT hade sagt till JJ att ta med påsen med sprit i upp när hon kommer tillbaka med maten vilket hon också gjorde enligt grannen.

Cykeln stod kvar utanför JJ, och mobilen var kvar, för att TT också var kvar i lägenheten. TT lämnar efter att de tre käkat upp maten från donken. Potatisgrepen blir inget märklig alls, för JJ hade inget med TT's försvinnande att göra. En sak som är svår att förklara med nuvarande hypotes.

Vi har även uppgiften att en dam på Gränsgatan 16 där cykeln stod hade legat ute på gatan, hämtats av henne och ställts mot väggen.

Vad har vi mer?
Citera
2022-10-27, 10:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Har han tillgång till båt? Finns ju många sjöar runt Vetlanda. Annars kanske hon är nedgrävd? Då blir det svårt att hitta henne om ingen erkänner.
Citera
2022-10-27, 10:15
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tycker många här har snöat in på ett spår, tänk om polisen har fel i sina misstankar mot tjejerna? Man har uppenbarligen kört fast, det gör man tillslut om man är inne på fel spår. Överhuvudtaget är det mycket konstigheter som inte vill stämma med rådande hypotes. Folk verkar inte veta något alls, detta talar också för tysken som GM.

Låt säga att det är så att den tyske mördaren avsiktligt körde på Tove. Han kan ha följt efter tjejerna när dom gick på Storgatan till JJ's bostad, letande efter ett offer, sedan väntat och se vad som händer. Sedan följer han efter TT, och kör på henne på Gränsgatan. Säger kanske att han ska hjälpa henne till sjukhus, hon låser cykeln lite slarvigt, lämnar den på gatan, när hon sätter sig i bilen så är hon i hans våld, och han kör istället väg 127 ut ur Vetlanda, kan ju även tagit väg 47. Det sista vi ser är att TT's mobil kopplar upp mot masten vid biltema.

Detta förklarar samtliga skador på cykeln! Tidpunkter, kan JJ tagit fel på tiden? påtänd? mycket möjligt. Dunsarna i lägenheten kan ha kommit från akrobatiska övningar, kolla va jag kan göra, kolla på den här då etc... det har man ju sett hur tjejer kan hålla på, och två av dom var idrottare i bra form. JJ åkte och köpte mat till alla 3, TT hade sagt till JJ att ta med påsen med sprit i upp när hon kommer tillbaka med maten vilket hon också gjorde enligt grannen.

Cykeln stod kvar utanför JJ, och mobilen var kvar, för att TT också var kvar i lägenheten. TT lämnar efter att de tre käkat upp maten från donken. Potatisgrepen blir inget märklig alls, för JJ hade inget med TT's försvinnande att göra. En sak som är svår att förklara med nuvarande hypotes.

Vi har även uppgiften att en dam på Gränsgatan 16 där cykeln stod hade legat ute på gatan, hämtats av henne och ställts mot väggen.

Vad har vi mer?
Känner du mgm ? Berätta mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in