2023-06-13, 14:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det var väl frivilligt för MH om hon ville sova hos JJ? Ingen tvingade henne.

Det är en väldig skillnad att sova över hos någon som bor hos föräldrarna. Det finns oftast mer möbler än hos någon som nyss flyttat hemifrån till en liten lägenhet. Man kan inte begära att någon ska möblera efter kompisars behov och önskemål. MH var ju inte hemlös. Hon hade en egen säng att sova i. JJ kanske inte vill dela säng med MH som själv uppger att hon är bi.

Jag spyr på att du använder dig själv och dina barn som norm. Antagligen bortskämda och bortcurlade av en mamma som tror att hon är perfekt. Som inte har någon erfarenhet av att leva i verkligheten utan lever i en fantasivärld som hon har läst sig till. Du tror att du vet allt om narcissister och destruktiva relationer. Och samtidigt så har du uppgett att du inte känner en enda narcissist. Givetvis skulle du inte känna igen en narcissist IRL. Du vägrar ju att tro något illa om någon. Istället hittar du på långa sagor för att bekräfta din drömvärld och verklighetsflykt.

Ingen har pratat om att det var ett tvång.

De är ju ändå bästa kompisar.

Nu handlar det om att kunna som kompis offra sig lite för sin vän, oavsett om det är frivilligt eller ej?

Typ att man sitter inte och äter upp en portion mat framför näsan på en kompis utan att dela med sig.

Jag tycker att Johanna inte visar omtanke om Maja som låter henne sova i de små fåtöljerna.

Hm, mer än 50% av inlägget handlar om din avsky mot mig. Det måste väl ändå anses som off topic?
Citera
2023-06-13, 15:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Maja var ju rätt aktiv när hon letade efter T på Nöjet, såg inte nämnvärt berusad ut enligt vakten.
Hon fotograferade också glatt ett rådjur på vägen hem. Var dessutom hungrig och orkade bära, åka och dumpa Ts kropp.

Så där jätteberusad så att man inte kan hålla ögonlocken öppna och bara somnar framstår hon ju inte riktigt.
Hon framstår inte ens som särskilt berusad överhuvudtaget.

Det var väl bara en "luftkräkning" , som i luftgitarr, som hon först berättade om, hon hade väl till slut inte kräkts alls.

Jag har visat citat från den ekonomiska redovisningen från Majas konto.

I förhör tror jag att L*ouise nämnde att Maja drack lite mer än Johanna som drack ungefär en halv flaska vin?? Eller om det var en en liters FP? Så drygt en halv liter.

Sen tror jag att Maja säger att hon drack två drinkar , typ 6r??

Nu är det lite olika hur man påverkas av alkohol. Hur van man ör, hur stor man är. Och under hur lång tid man dricker.

Har inte FUP nu, men jag vet att det finns en tid för när man hade förfesten och sedan när Maja köper sista drinken.

Då går det att räkna ut på ett ungefär. Nedbrytningen av alkohol är konstant. Den påverkas inte av något annat än om man har dålig lever.

Maja säger ju också att hon var trött efter konserten o resan.

Kan man verkligen bortse från detta?
Citera
2023-06-13, 15:01
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack.

Ja, då får vi vänta.

Jag utgår då frn att Majas förvar och att åklagaren väntar med sina ev kompletteringar då det inte är någon brådska med det.

Jag tror nog att AL och hennes chef redan har åtgärdat de brister som AE har klagat på, och tydliggjort varför man inte tror på aspiration.

Nu har vi inte hela rapporten, eftersom den är avskalad för att ta upp det väsentliga för det här brottet.

Ja, åklagaren kommer med största sannolikhet att invänta rättsliga rådets utlåtande innan han sammanställer sitt svar på AEs röra.

AL och co. har helt säkert jobbat igenom AEs utlåtande och kompletterat med nödvänding information. Frågan är om de haft några möjligheter att vidta ytterligare utredningsåtgärder, det hade ju kunnat vara extremt intressant i så fall.

Jag undrar om det är så att vi får vänta till efter rättsliga rådets sammanträde i Juli, innan nytt rättegångsdatum sätts.
Citera
2023-06-13, 15:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Problemet är att saltsyran som finns i magsaften kan neutraliseras av nedsvald mat.

Vanligen ligger pH på 0,8-1 i magsäcken, men matrester, fett, något basiskt man dricker mm gör att pH värdet går upp.

Om det magsäcksinnehåll som kan ha nått de distala bronkerna, men lösts upp och spolats bort av prepareringsväskan, inte heller hade så lågt pH - kanske bestod av mycket fettinnehåll - så behöver det inte uppstå synbara frätskador.

Det är ett problem.

Fast nu är det inte nedsväljs mat det handlar om?
Aspirerat magsäcksinnehåll.

Så mängden magsäcksunnehåll måste ha varit väldigt liten då eftersom man inte funnit några rester.

Men ingen av rättsläkarna har nämnt detta neutraliserande av magsyran såvitt jag minns. Inte ens AE?
Citera
2023-06-13, 15:07
Medlem
smickras avatar
Leif GW Persson verkar helt rätt på det

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/20596047
Citera
2023-06-13, 15:09
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ingen har pratat om att det var ett tvång.

De är ju ändå bästa kompisar.

Nu handlar det om att kunna som kompis offra sig lite för sin vän, oavsett om det är frivilligt eller ej?

Typ att man sitter inte och äter upp en portion mat framför näsan på en kompis utan att dela med sig.

Jag tycker att Johanna inte visar omtanke om Maja som låter henne sova i de små fåtöljerna.

Hm, mer än 50% av inlägget handlar om din avsky mot mig. Det måste väl ändå anses som off topic?

När du hela tiden skriver om dig själv och dina barn och använder er som norm så måste man väl få ha en åsikt? Du sitter ju och analyserar främmande människor, som du inte vet något om, och hittar på blåögda sagor om dem utifrån hur du önskar att det ska vara. Då får du väl acceptera att jag försöker analysera dig och dina motiv till att göra så?

Jag gör så med alla som maniskt försvarar MH. Försöker förstå era motiv.
Citera
2023-06-13, 15:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra

Ja, han oroar sig över domen mot 18- åringen.
Det kan jag hålla med om.

Men hur vet han att hon är oskyldig?

Även om hon kan vara det , kan jag inte se några bevis som direkt friar henne heller?

Inte av det vi har idag iaf.
Citera
2023-06-13, 15:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Kan man verkligen bortse från detta?

Bara den som inte vill kännas vid sanningen kan bortse från detta.

Vilken människa som helst med sömnbrist somnar ganska omgående om de lägger sig på en säng mitt i natten efter ett par sådana kvällar och nätter med konsertresa som Maja varit med om. Det vet alla med lite egen livserfarenhet
Citera
2023-06-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra

Tack. Är det en trailer?
Citera
2023-06-13, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Precis, meddelanden i sig visar att användaren är vaken men åklagaren hade kunnat cementera det faktum med att vara konsekvent med användardatan under den kritiska natten.

Hovrätten kanske inte har samma snäva bedömning som rådmannen har och kommer kanske se annorlunda på tidslinjen. Skulle inte vara fel om IT-forensiken hjälpte dem lite på traven där.

Du har tidigare sagt att det finns risk att viss info är borta för alltid i grannens mobil vad gäller hans aktivitet på natten.

Är det helt meningslöst för försvaret att försöka ens?
Citera
2023-06-13, 15:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ja, han oroar sig över domen mot 18- åringen.
Det kan jag hålla med om.

Men hur vet han att hon är oskyldig?

Även om hon kan vara det , kan jag inte se några bevis som direkt friar henne heller?

Inte av det vi har idag iaf.

Han säger ju inledningsvis att hon skall frias för att det finns brister i bevisningen, och det är ju helt rätt. Det är när han säger något om att det är som hon säger, som han går lite väl långt. Han menar nog för att det kan vara som hon säger.

Men det ska heller inte glömmas att han säkert har talat med någon eller några, eller alla, utredarna och vi vet att utredarna har lite annan uppfattning än åklagaren och framförallt än domstolen. Mordet skedde t.ex. innan 0230 enligt utredarna. Vem vet vad mer utredarna har kommit fram till som vi inte fått veta.
Citera
2023-06-13, 15:31
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Du har tidigare sagt att det finns risk att viss info är borta för alltid i grannens mobil vad gäller hans aktivitet på natten.

Är det helt meningslöst för försvaret att försöka ens?

Informationen i stegappen kan mycket väl finnas kvar. Tittade inte SR i den? Fick de inte fram några tider då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in