2023-06-10, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Medhjälp till vållande?
Snacka om att vara dum på riktigt.

Näseru, åker Johanna på vållande då vinner Maja storslam. Då får hon inte ens fängelse, bara ett jäkla stort skadestånd.

Det hade varit enormt tragiskt för Toves efterlevande, men högst komiskt med tanke på alla Maja-hatare här i tråden.

Hat är ett starkt ord och att beskylla andra för att hata är ännu ett påhopp av dig

Jag känner inget hat till någon
Däremot kan man tycka jäkligt illa om vissa människors handlingar
Och det gör jag till de här båda tjejerna
som är riktiga lögnare och de lät T anhöriga få lida ännu mer i ovisshet och letande
de höll mun om vart de slängt T som en sopa i skogen
Jag får ont i magen av bara tanken vad är det för empatilösa monster som gör så
Det här är inget tonårsbus
Det är ett mord
En ung tjej har mist livet
hon har blivit dödad och illa tilltygad

En mamma och en pappa har fått sitt barn mördat
Syskon har mist en syster
En pojkvön mist sin flickvön
Och många vönner har mist en vön
Och det är på ett vidrigt sätt
Tänk vilken hemsk dödsångest Tove måste ha haft

Och det enda du tänker på är att M ska frias och helst med ett fett skadesånd
Du har inte en tanke på T anhörigas livslånga helvete och oändliga sorg som de får gå igenom

Fy fan
Citera
2023-06-10, 01:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jo, jag håller egentligen med dig om att det mest sannolika att de hjälptes åt, men enligt M deltog hon inte i bränderna. Min magkänsla säger att M backat när det gällt att skada någon och jag tror det det är sant

Kanske är det så, vet ej, men jag tycker inte att M framstår som en så hederlig omtänksam person att hon inte vill skada någon.

Alla skador som någon orsakar är ju inte alltid fysiska, stor smärta kan också förorsakas indirekt.

Nog har M verkligen alldeles efter eget självständigt beslut, utan kontakt med J, skadat Ts stackars anhöriga rätt ordentligt när hon vägrade berätta var Toves kropp låg.
Dessutom kostade det enorma resurser och mångas tid att leta - medan M hela tiden visste vad som hänt men ljög. Hon till och med berättade hur T dött för medsittaren - medan hon samtidigt fortsatte att ljuga för förhörsledarna att hon inget visste.

Hon berättade ju överhuvudtaget aldrig för dem som letade vad som hänt med Ts kropp..
Hade M inte haft sin klantigare medkumpan J med vid dumpningen hade Toves kropp kanske aldrig återfunnits om det bara hade hängt på M.

M såg ju till att lämna sin spårbara telefon när de skulle gömma kroppen, något J missade.
Det är pga av Js miss de åkte fast och åtalades, hade J varit lika förslagen/förutseende som M hade de antagligen båda två varit fria i brist på bevis idag.

M skrämde ju också tidigare T hemma hos pojkvännen så pass att T i förtvivlan självskadande sig genom att skära sig i låret.
Senast redigerad av coli 2023-06-10 kl. 02:07.
Citera
2023-06-10, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Ja jag instämmer - om J döms för antingen mord, dråp eller vållande kommer naturligtvis M också bli dömd för samma sak. Dessutom blir båda dömda för gravfridsbrott.

De var två som tidigare jagat T, två som lockade med henne, två som gemensamt överföll och skadade T i badrummet, två som bar iväg och dumpade kroppen, två som kastade iväg Ts saker, två som ljög och höll tyst.

Detta är ett brottsfall med ett dödat offer och två gärningsmän.
Allt annat är fullkomligt orimliga teorier. Det vore fullkomligt rättsvidrigt om M skulle gå helt friad ur detta.
Instämmer
Citera
2023-06-10, 01:16
Medlem
Citat:
Medhjälp till vållande?

Näseru, åker Johanna på vållande då vinner Maja storslam. Då får hon inte ens fängelse, bara ett jäkla stort skadestånd.

Det hade varit enormt tragiskt för Toves efterlevande, men högst komiskt med tanke på alla Maja-hatare här i tråden.

Det är möjligt att de båda hade blivit fällda för vållande då.
Men jag tror som du att J döms för mord även i HR.
Citera
2023-06-10, 01:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det är möjligt att de båda hade blivit fällda för vållande då.
Men jag tror som du att J döms för mord även i HR.

Jag ser inte tillstymmelse till någon möjlighet att döma Maja för vållande.

Hur skulle det domskälet se ut?
Citera
2023-06-10, 01:27
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hat är ett starkt ord och att beskylla andra för att hata är ännu ett påhopp av dig

som är riktiga lögnare och de lät T anhöriga få lida ännu mer i ovisshet och letande
Det är ett mord

Du har inte en tanke på T anhörigas livslånga helvete och oändliga sorg som de får gå igenom

Fy fan

Tack!
Väl rutet!

Instämmer helt - det här Maja-smekande och gullande är obehagligt när man vet vilket avskyvärt brott Maja till och med erkänt att hon deltagit i. Att dumpa en död kompis eller bekant och hålla käften om vad som hänt med henne så att hennes förtvivlade anhöriga håller på att gå upp i atomer och hundratals andra letar dag och natt - är en obeskrivlig grymhet.
Inte nog med att T dödades - anhöriga led och skadades extra av att M satt och ljög i förhör efter förhör.

Det måste M naturligtvis bestraffas för. Uppvisar man sådan ondska ska man inte gullas med utan få sitt straff. Att snacka om skadestånd till en person som gjort detta är direkt osmakligt.
Senast redigerad av coli 2023-06-10 kl. 01:53.
Citera
2023-06-10, 01:51
Medlem
colis avatar
Citat:
Hon berättade ju överhuvudtaget aldrig för de som letade vad som hänt med Ts kropp..
Hade M inte haft sin klantigare medkumpan J med vid dumpningen hade Toves kropp kanske aldrig återfunnits om det bara hade hängt på M.

M såg ju till att lämna sin spårbara telefon när de skulle gömma kroppen, något J missade.
Det är pga av Js miss de åkte fast och åtalades, hade J varit lika förslagen/förutseende som M hade de antagligen båda två varit fria i brist på bevis idag.
.

M kanske är riktigt arg på J för att hon klantade till det och Ts kropp kunde hittas.
Trots att M själv inte tog med sin telefon och lyckade hålla tyst och ljuga i alla förhör avslöjades dumpningsplatsen och de åkte fast.

Med samma logik att vilja straffa som vissa här tillskriver J - kan ju Majas berättelser/angiveri också vara en hämnd.

Ms berättelse vad J gjort i form av tidigare mordbränder, påståendet att J varit uppåt och spelat glad musik efter Ts död och att hela händelsen i badrummet när T dog bara skulle vara Js verk - är kanske
en följd av Ms dolda ilska för att J ställde till det för båda.

Jag tror att M är en mycket fulare fisk än hon vill framstå som. Att hon låtsades ha minnesförlust och led av tunghäftechock samtidigt som hon i hemlighet skvallrade för medsittaren vad som hänt T - visar med stor tydlighet att Maja spelar upp en roll och anlägger en fejkad fasad.
Tingsrätten såg dock igenom det. Förhoppningsvis gör även HR det.
Senast redigerad av coli 2023-06-10 kl. 01:58.
Citera
2023-06-10, 02:06
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag kan inte ladda upp dokumenten just nu. Det gäller
Cleas yttrande aktbilaga 39

Citat:
Det är väsentligt för Anders Eriksson att han kan närvara via videolänk. Att närvara via videolänk ska jämställas med en fysisk närvaro enligt förarbeten och efterföljande praxis.
Anders Eriksson bor ca: 130 mil norr om Jönköping.
Hur Umeå och Jönköping förhåller sig geografiskt och res-logistiskt gör att en personlig inställelse kan ta stor tid i anspråk. Anders Eriksson har dessutom annat inplanerat runt tiden för rättegången i hovrätten. En personlig inställelse skulle komplicera hans schema avsevärt.

Anders Eriksson är ett privat sakkunnigt vittne som åberopas av min klient. Om min klient och jag är tillfreds med att han hörs via länk borde det vara tillräckligt. Om åklagarens motsatta uppfattning ska få genomslag anser jag att han ska åberopa Ander Eriksson och att således kostnader för Anders Erikssons utlåtande och inställelse ska bekostas av staten.

Clea ville även utnämna professorn som något expertvittne, men det nekades.
Ska ladda upp dokumenten när det fungerar.

Hur kan Eriksson ha annat inplanerat när rättegångsdagarna inte är utsatta?
Citera
2023-06-10, 02:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
M kanske är riktigt arg på J för att hon klantade till det och Ts kropp kunde hittas.
Trots att M själv inte tog med sin telefon och lyckade hålla tyst och ljuga i alla förhör avslöjades dumpningsplatsen och de åkte fast.

Med samma logik att vilja straffa som vissa här tillskriver J - kan ju Majas berättelser/angiveri också vara en hämnd.

Ms berättelse vad J gjort i form av tidigare mordbränder, påståendet att J varit uppåt och spelat glad musik efter Ts död och att hela händelsen i badrummet när T dog bara skulle vara Js verk - är kanske
en följd av Ms dolda ilska för att J ställde till det för båda.

Jag tror att M är en mycket fulare fisk än hon vill framstå som. Att hon låtsades ha minnesförlust och led av tunghäftechock samtidigt som hon i hemlighet skvallrade för medsittaren vad som hänt T - visar med stor tydlighet att Maja spelar upp en roll och anlägger en fejkad fasad.
Tingsrätten såg dock igenom det. Förhoppningsvis gör även HR det.
Jag tror du just nu slog huvudet på spiken om M
Citera
2023-06-10, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Det är ett mord

Fy fan

Exakt tänk på offret istället för att helgon förklara en av gärnings kvinnorna. De har begått det värsta brottet att ta en annan människas liv och hade det inte varit för dem hade Tove haft hela livet framför sig. Tragiskt och förfärligt!
Citera
2023-06-10, 02:25
Medlem
Citat:
Tack!
Väl rutet!

Instämmer helt - det här Maja-smekande och gullande är obehagligt när man vet vilket avskyvärt brott Maja till och med erkänt att hon deltagit i. Att dumpa en död kompis eller bekant och hålla käften om vad som hänt med henne så att hennes förtvivlade anhöriga håller på att gå upp i atomer och hundratals andra letar dag och natt - är en obeskrivlig grymhet.
Inte nog med att T dödades - anhöriga led och skadades extra av att M satt och ljög i förhör efter förhör.

Det måste M naturligtvis bestraffas för. Uppvisar man sådan ondska ska man inte gullas med utan få sitt straff. Att snacka om skadestånd till en person som gjort detta är direkt osmakligt.

Ja det är sinnessjukt hur vissa i tråden skriver angående Maja. Hon har ljugit sig blå från dag 1. Hennes eviga eh eh under i princip alla frågor är osmakligt. Har själv en dotter och skulle gå upp i atomer om detta vidriga brott hade handlat om min dotter. Dessa två monster ska straffas för vad de gjort de har varit fruktansvärda och haft noll empati för Toves liv. Hemska är de båda TVÅ.
Citera
2023-06-10, 02:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Medhjälp till vållande?

I så fall får vi överlämna henne till Karma. Hon kommer få sitt straff på ett eller annat sätt.

Hennes föräldrar kan inte hindra det och inte ett stort skadestånd heller. Vi får alla ta konsekvenserna av vad vi väljer att göra. Det gäller även JJ och MH. Universum vet vad de har gjort och de kommer få sina straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in