2023-05-10, 12:40
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3b4LM/johanna-leshem-jansson-forsokte-branna-upp-ex-pojkvans-dorr

Detta är låst, kan någon återge?
Våran Johanna misstänks för nya brott.

Också nyfiken på denna artikel.
"Blond peruk och solglasögon" kan man läsa utan att vara pluskund.
Var det vid någon av bränderna hon klädde ut sig?
Citera
2023-05-10, 12:44
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Absolut inte en enda människa i hela världen går och lägger sig med telefonen i fickan, men ok. Om hon nu skulle ha haft det, vad gör hon med den när hon går på toa? Ligger den kvar i fickan...? Och hon har kvar den där när hon går och lägger sig igen...? Vad jag kan utläsa ur fotona så har MH nån slags mjukisbyxor på sig under kvällen - går det ens att ligga ner med telefonen i fickan utan att den ramlar ur? Många frågetecken blir det... Som vanligt med den idiotiska teorin om att MH har stundvis aktiverad narkolepsi.
camobyxor i tyg, jag har likadana fast gröna, rätt djupa fickor i dom.
Rätt många ggr jag har sovit med mobilen i fickan, särskilt i fyllan och om man tex var på efterfest så man sov med kläderna på.
Tror ärligt att merparten som sover borta efter en festkväll somnar med mobilen i fickan (om det inte är av en annan orsak då så man klär av sig ^^)
Varför kan den inte ligga i fickan när hon går på toa? vad gör du på krogen? lägger du ifrån dig mobilen på bordet innan du går på toa?
Citera
2023-05-10, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Också nyfiken på denna artikel.
"Blond peruk och solglasögon" kan man läsa utan att vara pluskund.
Var det vid någon av bränderna hon klädde ut sig?

Osäker, kanske vid vandaliserandes av vännens bil som inte ville fira sin födelsedag samtidigt som hennes bror.
Var det då backspeglarna rök?
Citera
2023-05-10, 12:45
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l3b4LM/johanna-leshem-jansson-forsokte-branna-upp-ex-pojkvans-dorr

Detta är låst, kan någon återge?
Våran Johanna misstänks för nya brott.

Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Bör ju handla om branden hos J’s ex H*ampus, har tyvärr inte tillgång till plusartiklar.
Men där borde ju i så fall även M nämnas, att hon agerade medhjälpare med J’s mobil i handen, trots vetskapen om att människor kunde brinna inne.
Här kan ni läsa
https://archive.is/xpj8Y
Citera
2023-05-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Här kan ni läsa
https://archive.is/xpj8Y

Tack!
Jag ska spara denna sida nu!
Åter igen, tusen tack!
Citera
2023-05-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ju mer man får henne att bli dömd för, desto senare kommer hon ut.
Om man tittar på Arklöf som inte kommer ut, blev ju dömd för folkrättsbrott utöver polismorden, när hans målskamrater får tidsbestämt, så känns det ganska bra.
Johanna är farlig, det vore bra om hon fick sitta så länge som möjligt.

Helt otroligt att Johanna aldrig lagförts för något brott med tanke på alla de här händelserna hon tycks varit inblandad i. Man får ju utgå från att hon varit involverad i andra saker också som inte har uppdagats under årens lopp. Exempelvis snatterier etc som ung.
Citera
2023-05-10, 12:52
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Tack!
Jag ska spara denna sida nu!
Åter igen, tusen tack!
Här kan man läsa alla plus artiklar om någon har lagt in dom där.
https://archive.ph/
Man kopierar adressen till artikeln och söker i fältet "I want to search the archive for saved snapshots"
Citera
2023-05-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Helt otroligt att Johanna aldrig lagförts för något brott med tanke på alla de här händelserna hon tycks varit inblandad i. Man får ju utgå från att hon varit involverad i andra saker också som inte har uppdagats under årens lopp. Exempelvis snatterier etc som ung.

Både exet och Toves familj misstänkte Johanna, det framkom i FUP vad jag kommer ihåg.
Under mina PW:s funderar jag återkommande på hur läget hade sett ut för dem om polisen i sömniga Vetlanda kunnat agera tidigare, det är allmänt känt att mordiska psykopater ofta börjar med pyromani.
Citera
2023-05-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
camobyxor i tyg, jag har likadana fast gröna, rätt djupa fickor i dom.
Rätt många ggr jag har sovit med mobilen i fickan, särskilt i fyllan och om man tex var på efterfest så man sov med kläderna på.
Tror ärligt att merparten som sover borta efter en festkväll somnar med mobilen i fickan (om det inte är av en annan orsak då så man klär av sig ^^)
Varför kan den inte ligga i fickan när hon går på toa? vad gör du på krogen? lägger du ifrån dig mobilen på bordet innan du går på toa?

Avel skrev att i teorin skulle stegen vid 02.19 kunna bero på att M tex snurrat runt i sängen. Stegräknaren kan ge utslag även då.
Citera
2023-05-10, 13:06
Medlem
I tredje och femte skärmbilden uppifrån i länken nedan så framgår varför det är viktigt att tidsstämpeln för stegen 02:19 och 02:43 valideras. I fup finns en tidsstämpel men vilken av de fyra som syns i tabellerna är bekräftat att det gäller?

Finns en femte tid i lokal tid och UTC också som inte syns i bild och det är när stegserien läggs till i appen.

Så minst sex olika tidsstämplar kan finnas risk man tagit fel på i analysen. Nu tvivlar jag inte på utredarens förmåga men värt att validera uppgiften mot bakgrund av ovan så slipper åklagaren reda ut det under själva förhandlingen.

https://gofile.io/d/kfqPiZ

Av skärmbilderna framgår också mot vilka faktorer stegserierna kan valideras.

Fjärde bilden är förresten hur en mer detaljeras tidslinje kan se ut nör skärmen släcks, låses, öppnas och det kommer notiser osv.
Citera
2023-05-10, 13:08
Medlem
Helt sjuk hur farlig hon är.
Ovanligt med en så kriminell brud
Citera
2023-05-10, 13:11
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Avel skrev att i teorin skulle stegen vid 02.19 kunna bero på att M tex snurrat runt i sängen. Stegräknaren kan ge utslag även då.
Eller varför inte vid fasthållande av händer, brottet kan ju ha börjat redan vid 02.19 om man ska resonera utifrån mobilaktivitet.
Just say’in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in