Citat:
Ursprungligen postat av
Obamas-husalv
Det är inte henne vi försvarar, det är själva rättsprincipen vi försvarar. Är M skyldig är det såklart fantastiskt att hon har blivit dömd, är M däremot inte skyldig i den utsträckning som rätten bedömt är det ett stort misslyckande att döma henne till livstids fängelse på de (och det måste du nog hålla med om) förhållandevis lösa grunder man verkar ha gjort.
Att döma på känsla är vad det faktiskt blir om vi börjar slarva med principerna, och det tror jag att du förstår.
Väl skrivet!
Tyvärr verkar det vara en liten skara här som inte alls förstår. De tror att vi är övertygade om Majas oskuld, när det i själva verket är bristen på bevis vi påtalar, utan att för den skull "tro" något om Majas eventuella skuld.
För egen del kan jag inte bara inte förmå mig själv att tro det ena eller det andra, varken att Maja är skyldig eller att hon är oskyldig, helt enkelt för att jag inte har en aning eftersom det inte finns några bevis.
Vad gäller Johanna är det enklare. Jag är övertygad om att hon är skyldig, eftersom bevisen i kombination med hennes eget erkännande visar detta.