2023-04-20, 18:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Lägg av, jag har strypt ut folk hundratals, kanske tusentals gånger. Behöver ingen hjälp till det. Detta i sportsammanhang. Om jag velat att de skulle dö hade jag dödat dem. Jag tror att Tove slagit i huvudet och därmed varit ett extremt lätt offer eftersom alla säger att hon inte gjort något motstånd.

Jag skiter i vad du säger du har inte strypt ut någon av dessa i sportsammanhang utan att de kunnat tillfogat dig skador... så som rivsår osv... jag har också kunnat "DÖDA" folk bli utstrypt och knäckt nackar och själv kunnat bli det ett xantal gånger... och ingen av gångerna har jag inte kunnat vara ful med att peta min motståndare i ögonen rivit dem osv eller tvärtom...
Citera
2023-04-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Visst har det sagts att J förändrades ca 2 år
innan mordet? Att hon struntade i skolan och sina framtidsdrömmar att bli arkitekt. Då skylldes det på en pojkvän. Men det kanske istället berodde på MH?

Kan det inte ha berott på henne själv?
Citera
2023-04-20, 18:41
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
M kommer bli frikänd i högre instanser och Js dom kommer ändras till grovt vållande till annans död.

Skämtar du? Grovt vållande till annans död när hon har tagit stryptag? Knappast. Dödsorsaken är ju att Johanna ströp Tove till döds. Däremot litar hon väl på att advokaten plockar fram en RL som får dödsorsaken till aspiration.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQRoLJ/johanna-fick-domen-for-mordet-pa-tove-inne-pa-hinseberg

"Enligt Aftonbladets uppgifter ska 20-åringen uppgett att domen inte var någon överraskning och att det inte var något hon skulle oroa sig för nu. Att domen ska överklagas.

20-åringens advokat Clea Sangborn kommenterade i går domen för Aftonbladet:

– Den här saken ska vi diskutera en gång till i hovrätten, sa hon då.

– Hon mår säkert väldigt dåligt, jag ska prata med henne nu. Jag kan inte tro att man mår bra om man får livstids fängelse när man är 20 år gammal.

Även Maja Hellmans advokat meddelade direkt efter beskedet att domen ska överklagas."

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prille
Vart kan man läsa obduktionsrapporten? Har för mig att jag skummade igenom det i FUPen, men nu hittar jag inte på det.
Någon som kan tipsa om vart jag hittar det?

Någon av dessa?
https://gofile.io/d/K9yipj
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
M kommer bli frikänd i högre instanser och Js dom kommer ändras till grovt vållande till annans död.

Hahhaha de dummaste jag läst
Citera
2023-04-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Till er som försvarar M.Hellman ni är lättkränkta vänster folk eller förtryckta negrer, ser inte så ljust ut för Moa hur ni än försöker och försvara henne för medhjälp till mord så anser ni att hons ska frigivas haha!! Åklagaren är hård och JJ har redan dömts till livstid, nu försöker de lista ut vad straffet är för Moa och det kan röra sig om 16 år till livstid: Hur känns det nu?vi stolta nationalister för kung och fosterland garvar åt er!

Det är inte på grund av hennes utseende eller härkomst hon är dömd utan för hennes handlingar!
Citera
2023-04-20, 18:43
Medlem
Nu kan man lyssna på några av ljudfilerna från rättegången.

https://www.youtube.com/@PrimeCrimeSE
Citera
2023-04-20, 18:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watchoveryou
Nu kan man lyssna på några av ljudfilerna från rättegången.

https://www.youtube.com/@PrimeCrimeSE

Fy fan lyssnar på Pappan tror jag? Peter! tycker synd om honom man hör gråten i halsen på honom!
Citera
2023-04-20, 18:45
Medlem
Efter att ha lyssnat på rättegången så låter Johanna mest trovärdig. Hon pratar om små detaljer, får in Maja i berättelsen på ett sätt som går ihop.Sen absolut att hon försöker förminska sin roll om tiden, men annars så låter det inte påhittat.
Citera
2023-04-20, 18:46
Medlem
Sverige känns inte rättssäkert när en 18 åring kan dömas för mord till livstid för att rätten tror och gissar hur det gick till , det saknas säkra bevis
Citera
2023-04-20, 18:47
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Det är inte på grund av hennes utseende eller härkomst hon är dömd utan för hennes handlingar!

Nej det är för att ni vänster-trash och ” åh det är så synd om adopterade” går på känslor, ni är ju totalt blåsta! Tur att åklagaren inte går på känslor som och vill ge ett hårt straff till Moa.

Läs mina förra inlägg, Moa är medskyldig punkt slut och ni som försvarar henne är patetiska. Hennes dom kommer snart och det kommer vara minst 10 år på henne. Hur känns det att vara helt blåst? Haha
Citera
2023-04-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De har lurat med sig Tove, de har varit överlägsna Tove genom att de var två, hennes död var utdragen och plågsam och hon har hunnit uppfatta vad som hänt och måste upplevt dödsångest och skräck.

Fina flickor det där.
Det är inget snack om att mordet varit hänsynslöst. Frågan är om påföljden är enligt rättspraxis.
Det finns dom för mord där GM har våldtagit offret, kvävt henne, lämnat henne, stoppat ogräs i underlivet och lämnat henne halvbacken i skogen i ett underligt läge som jag skäms att beskriva!
Påföljden varit 14 års fängelse för mord.
Det var iofs före 2020 som lagändringen kom. Lagändringen som jag har uppfattat var fokuserad på dödlig våld i nära relationer och mord som har begåtts med särskild hänsynslöshet.
Enligt praxis exempelvis mord som har skett i offrets hemmiljö där offret skulle känna trygghet.
Frågan är om det här fallet hamnar under de områden som är beskrivna i lagändringen 2020?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in