2023-04-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Niggrerna visar än en gång vad de är för några. Är någon förvånad?
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Niggrerna visar än en gång vad de är för några. Är någon förvånad?
Hon är inte halv araber. Fadern är från Isreal. Israeliska som har Leshem som efternamn är Jews. De kommer från olika länder ursprungligen. Dela inte misinformstion. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel
Citera
2023-04-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Då tycker jag du ska ta kontakt med åklagare som karaktärsvittne till HR. Givet det är möjligt.
Nja kanske det 🤔
Citera
2023-04-20, 18:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag håller med .. en kvinnlig psykopat brukar inte vara den där extroverta känslomänniskan som hatar och bråkar vitt och brett .
Jag börjar mer och mer tro att det är Maja som har varit den styrande men på att väldigt signifikant sätt . Googlingarna kan likväl komma från Maja , även eldningarna och att J har önskat livet ur så många sedan Maja kom med i gänget .
Och är nog bra mycket smartare och lömskare än hon verkar . Hon säger att hon låg och bad till gud att det skulle sluta regna , när J enligt henne ville ut och mordbränna . Men det som har kommit fram nu om Maja så känns det nästan skrattretande men skrattet fastnar i halsen . Och att hon ” glömde ” mobilen hos J när de skulle dumpa .
Folk har en tendens att ta den tysta personen som snäll bara för den inte gör nåt direkt väsen av sig . Och hennes familj är med i en församling och pappan fd pastor , de har säkert mycket gott rykte och status , så inte kan väl lilla Maja som är så tyst och snäll och dessutom har diagnos vara så grym.
Folk skriver att J har kalla ögon .. men M då . De ser verkligen inte varma utan , tvärtom verkar så verkar de väldigt uttryckslösa och som att man inte har en aning om vad hon döljer bakom .

Visst har det sagts att J förändrades ca 2 år
innan mordet? Att hon struntade i skolan och sina framtidsdrömmar att bli arkitekt. Då skylldes det på en pojkvän. Men det kanske istället berodde på MH?
Citera
2023-04-20, 18:06
Medlem
ziracorns avatar
Mycket märklig artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQRoLJ/johanna-fick-domen-for-mordet-pa-tove-inne-pa-hinseberg
Citera
2023-04-20, 18:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Nu har domen mot mördarna, Johanna och Maja, äntligen kommit! Det är en utmärkt dom på många sätt (livstid för båda är bara en bra sak). Rätten har på ett ovanligt tydligt pedagogiskt sätt formulerat sig i domen. Detta är utmärkt för det gör att så många fler kan förstå varför mördarna har döms. Detta upprör många, både tyckare i media och tyckare här på Flashback. Deras roll i tolkandet av rättsfall, för vanligt folk, minskar och deras övertag i diskussioner försvinner. Paniken är påtaglig hos Lapidus, GW och vissa skribenter här, vars lögner ofta döljs av påhopp och härskarmetoder.

Ett annat skäl till varför det är bra att domen är pedagogisk är när den ska prövas i högre instans. En slarvig dom är betydligt lättare att ändra än en som tydligt visar på vilka bevis som använts och resonemangen bakom. Hänvisningen till det relativt nya beslutet i HD från förra året stärker domen.

Det var parodiskt med Clea Sanborns reaktion när domen föll. Hennes totalt katastrofala attack mot rättsläkarna fortsatte och hon gör bort sig ytterligare. Att som hon grunda ett försvar på en preliminär rapport är löjeväckande. Hennes panik för sin egen skull är förståelig men det får inte skada hennes klient, vilket det gör. Tack och lov är Johanna en som inte är värd att tycka synd om!

Tankarna går som alltid till Toves familj som Johanna och Maja skadar så mycket. Domen är en viss upprättelse och nu är det bara att hoppas att Hovrätten inte gör som vid snippadomen, beter sig som riktiga as. Det är tyvärr ett lotteri i domstolar. Domen är stark men det finns alltid idioter överallt och får dessa möjligheten att döma vet man tyvärr inte vad som händer trots en bra bevisning.

Utmärkt inlägg!!! tack för detta
Citera
2023-04-20, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Visst har det sagts att J förändrades ca 2 år
innan mordet? Att hon struntade i skolan och sina framtidsdrömmar att bli arkitekt. Då skylldes det på en pojkvän. Men det kanske istället berodde på MH?
Ja precis , de säger att hon förändrades och började dra sig undan de vänner hon haft sedan hon var yngre .
Att hon och T har bråkat och tjafsat är ju inte ovanligt bland tjejer . Men det finns väl inget om att hon hade såhär svarta tankar tidigare .
Citera
2023-04-20, 18:10
Medlem
ngingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
När man har varit "jättearg" kan man drabbas av dilirium eller konfusions tillstånd.
Man kanske inte uppfattar ljud , röster - är förvirrad ..
Lite OT här men vet du ens vad ett delirium är? Det är inte något nån av dessa små ärtor någonsin har drabbats av.
Citera
2023-04-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
02.47 är JJ ute och på väg mot mcd. Sen har man nog bara räknat bakåt för att få en ganska korrekt tid för dunsarna. Grannen uppger "ungefär klockan 3" för den första dunsen, men han är ju mer specifik med hur långt det är mellan olika delar av förloppet.

Det är möjligt att man sagt nåt mer specifikt vid rättegången, men jag tycker ändå en del här i tråden fastnat lite för mycket i den här specifika detaljen.

OK, just det, Tack!
Citera
2023-04-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
” JJ googlade inte på kvinnofängelse för att hon var rädd att åka in tror jag.. (som vi normala tänker), hon avvägde nog om det var värt det eller inte, så sjuk tror jag hon är.”

Gåshud. Exakt så! Fyfan.
Citera
2023-04-20, 18:30
Medlem
M kommer bli frikänd i högre instanser och Js dom kommer ändras till grovt vållande till annans död.
Citera
2023-04-20, 18:34
Medlem
Vart kan man läsa obduktionsrapporten? Har för mig att jag skummade igenom det i FUPen, men nu hittar jag inte på det.
Någon som kan tipsa om vart jag hittar det?
Citera
2023-04-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
M kommer bli frikänd i högre instanser och Js dom kommer ändras till grovt vållande till annans död.

En väldigt bra gissning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in