2023-04-20, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
F'n vilken bra dom! De tror inte på att M sovit, haha. Inte heller att M varit rädd för J (det blev hon ju i fängelset). M:s fullständiga lögner tror de inte på, jag hade blivit rädd annars.

Så skönt att det inte går att skylla ifrån sig och komma med helt orimliga scenarier, även om en del
i tråden har trott på det.

De anser inte heller att M varit som en förtryckt och misshandlad kvinna i ett förhållande.

Hoppas denna domen står sig i HR. Det ska inte vara möjligt att ljuga sig ur situationer och hävda att man varit rädd och förtryckt av sin bästa vän.
Så jävla bra, viktig och vettig dom. Trodde jag faktiskt inte!
Citera
2023-04-20, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting

Tack vare rättsläkarens och grannens vittnesmål till största delen. Sedan dels att advokaten lade fram en bra sakframställan och en bra slutplädering.
Citera
2023-04-20, 06:46
Medlem
Hamsterbolls avatar
Äcklas så mycket av att de ljuger. Någon av dem ljuger ju, förmodligen Maja, enligt domen. Och det äcklar mig att hon inte ens kan berätta sanningen efter vad de gjort. Fyfan vilka vidriga människor.
Citera
2023-04-20, 06:49
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Sverige kanske är på rätt väg till slut, den Svenska godtroheten kanske har fått sig en törn. Unga människor som begår svåra brott får äntligen det straff de förtjänar. Gullandet är på väg bort. Jag hoppas innerligt att denna dom blir banbrytande för Svensk rättssäkerhet 🙏🏻
Citera
2023-04-20, 06:53
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag trodde på det trots att narrativet i media ensidigt kämpat för att framställa M som oskyldig. Tror att HR kommer döma likadant trots alla populärboksförfattare som Lapidus och GW som försöker påverka opinionen att se M som oskyldig.

Jag hoppas verkligen att HR dömer likadant som TR. Vad är det egentligen folk tror att M har gjort medans mordet begicks , sovit ? Det är så naivt att det finns inte , men bra försök av M och hennes advokat att göra M till ett oskyldigt offer. Sov mellan tuggorna när hon åt hamburgare ?? Herregud att någon köper detta svammel. Inte kul att komma till fängelset när man har golat på sin kompis , men
för min del kan de båda ha ett helvete där inne.
Citera
2023-04-20, 06:53
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men det är ju så jävla självklart... om man hållit på med någon form utav kampsport BJJ,Brottning,Judo...

Du kan inte låsa fast armarna på ett sådant sätt som gör att du kan strypa din motståndare som JLJ gjorde utan att den andra kommet kunna tilldela dig skador...

Exakt så är det.
Det är en anatomisk och praktisk omöjlighet att ensam strypa en person framifrån med händerna när denna kämpar emot - utan att själv få klösmärken, rivskador och blåmärken.
Undantaget om mördaren har skyddsutrustning.

Därför ljuger Maja. Hon höll i, precis som Johanna vittnar om.

Därför är Maja är en riktigt ful fisk som trots det hon gjort inte kan stå upp och erkänna utan bara skyller ifrån sig.

Tydligen tyckte Rätten likadant.
Citera
2023-04-20, 06:57
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Jag hoppas verkligen att HR dömer likadant som TR. Vad är det egentligen folk tror att M har gjort medans mordet begicks , sovit ? Det är så naivt att det finns inte , men bra försök av M och hennes advokat att göra M till ett oskyldigt offer. Sov mellan tuggorna när hon åt hamburgare ?? Herregud att någon köper detta svammel. Inte kul att komma till fängelset när man har golat på sin kompis , men för min del kan de båda ha ett helvete där inne.

Kanske får Maja det jobbigare med tanke på alla lögner och att hon idag skyller ifrån sig och berättar så mycket dåligt hon kan hitta på om JJ?
Citera
2023-04-20, 07:07
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Orvar
Niggrerna visar än en gång vad de är för några. Är någon förvånad?
Nej, hudens färg har inget med detta att göra. Båda GM har förbrukat sin rätt att vistas i frihet. Hoppas innerligt att det blir livstid för de båda. Mobilerna har ju bevisat en hel del i det här målet. M kunde ju omöjligt ha sovit eftersom mobilen/hälsoappen visar att hon varit uppe. Obehagliga monster är de båda förövarna, men hudfärgen har inget med det att göra.
Citera
2023-04-20, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Hela denna historia är så sjuk.
Att tre vänner blir ovänner och slutar i ett mord. Har väl aldrig hänt i Sverige tidigare?
(Kvinnor tänker jag på)

Det som förvånar mig dock med dagens dom är att tingsrätten väljer att i delar tro på 20-åringen. Min uppfattning om 20-åringen är att hon känns allt annat än trovärdig. Men hennes del angående 18-åringen tror man på.

Sen väljer man att gå på andra saker också.
Rättsläkaren, telefonrörelse etc.

Är tveksam ifall hovrätten håller med tingsrätten bedömning gällande 18-åringens iblandning i själva mordet.
De tror på hennes ord i de fall de går ihop med övrig bevisning. Rimligt.
Citera
2023-04-20, 07:26
Medlem
Simma-Lugnts avatar
Negern och halv araben tog livet av henne. Så jäkla skönt med livstid! Haha

Instämmer helt! De fick vad de förtjänar!
Båda är i maskopi o lika medskyldiga o har planerat tillsammans. Maja visste precis vart det här skulle sluta med Toves död o hon har hjälpt till hela vägen, inklusive med dödandet, o hon har inte gjort något för att hindra Johanna utan varit med o hjälpt till.

Pyttsan heller att Maja låg o sov o var uppe på toa 2 gånger utan att märka att Johanna var i färd med att döda Tove, o sen var Maja på toa en tredje gång o då såg hon Tove död... Nej, sällan studsar en termos. Det är bullshit o stegvisaren visar på att hon var aktiv åxå.

Har själv varit utsatt för mordförsök o Tove var definitivt inte trött i det läget när hon håller på o blir mördad. Hon kämpade för sitt liv alla gånger. Instinkt till överlevnad tar över oå alla vis. Maja höll fast henne så Johanna kom åt att strypa. Tove gjorde allt för att sparka med benen för att komma loss o väcka uppmärksamhet. Tove ville inget hellre än att grannen skulle komma in oupptäcka att Johanna o Maja höll på att döda henne. Hon gjorde allt i sin makt för att ge ifrån sig ljud o komma loss.

Johanna o Maja hade haft nåt rivmärke/blåmärke om Tove hade kommit åt att göra motstånd o riva till dem/ nån av dem. Tove kom inte åt. De var två mot en. Johanna o Maja fick ta i sitt allt o hjälpas åt mot Tove, för dödsångesten är stor o starka krafter kickar in för överlevnad. Man blir lejon o gör allt för att överleva. Jag lyckades överleva när döds- krafterna kickar in, men jag hade bara en överman.
110 kg mot mina 60 kg men man kämpar o får krafter hela vägen, var så säker! Tove kämpade lika mycket men hade två "övermän"... En tjej hade hon klarat att komma loss ifrån men inte två.... De hjälptes åt helt klart. Båda precis lika sjuka o skyldiga.

Det spelar ingen roll att den ena är ledare o den andra följare. Följaren valde att vara med o följa Tove till döden. Maja var med på noterna lika mycket o visste Toves öde hela vägen o lyfte inte ett finger för Tove.

Hoppas de aldrig får tidsbestämda straff!! (Efter 10 år kan man få det på livstidsstraff.Skulle önska de får skaka galler tills de är 80 minst!! Måtte hovrätten döma båda till livstid!! Det enda rätta o rimliga!! Båda precis lika skyldiga o båda har de pratat om att de ska ha ihjäl Tove o planerat hur de ska ta livet utav Tove. De har ju försökt tidigare med mordbrand herregud! De är sjuka i huvudet båda två!! Inget annat.
Hamnar de på rättspsyk är det kanske större chans att de aldrig kommer ut 👍...

Helt rätt dömt av Tingsrätten. Way to go!! Gör nu likadant i hovrätten! Eller döm dem till rättpsyk o släpp aldrig nånsin ut dem!! Värre sitta på rättspsyk än i fängelse!
Citera
2023-04-20, 07:29
Medlem
Zloths avatar
Tror ni att Hovrätten verkligen vågar fria Maja och sänka straffet för Johanna? Svenska folket vet att båda är skyldiga. Det inser ju alla som inte är totalt hjärndöda. Det kommer helt klart att bli ett riktigt jävla ståhej om de ändrar på det här beslutet.
Senast redigerad av Zloth 2023-04-20 kl. 07:39.
Citera
2023-04-20, 07:34
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simma-Lugnt
Negern och halv araben tog livet av henne. Så jäkla skönt med livstid! Haha

Instämmer helt! De fick vad de förtjänar!
Båda är i maskopi o lika medskyldiga o har planerat tillsammans. Maja visste precis vart det här skulle sluta med Toves död o hon har hjälpt till hela vägen, inklusive med dödandet, o hon har inte gjort något för att hindra Johanna utan varit med o hjälpt till.

Pyttsan heller att Maja låg o sov o var uppe på toa 2 gånger utan att märka att Johanna var i färd med att döda Tove, o sen var Maja på toa en tredje gång o då såg hon Tove död... Nej, sällan studsar en termos. Det är bullshit o stegvisaren visar på att hon var aktiv åxå.

Har själv varit utsatt för mordförsök o Tove var definitivt inte trött i det läget när hon håller på o blir mördad. Hon kämpade för sitt liv alla gånger. Instinkt till överlevnad tar över oå alla vis. Maja höll fast henne så Johanna kom åt att strypa. Tove gjorde allt för att sparka med benen för att komma loss o väcka uppmärksamhet. Tove ville inget hellre än att grannen skulle komma in oupptäcka att Johanna o Maja höll på att döda henne. Hon gjorde allt i sin makt för att ge ifrån sig ljud o komma loss.

Johanna o Maja hade haft nåt rivmärke/blåmärke om Tove hade kommit åt att göra motstånd o riva till dem/ nån av dem. Tove kom inte åt. De var två mot en. Johanna o Maja fick ta i sitt allt o hjälpas åt mot Tove, för dödsångesten är stor o starka krafter kickar in för överlevnad. Man blir lejon o gör allt för att överleva. Jag lyckades överleva när döds- krafterna kickar in, men jag hade bara en överman.
110 kg mot mina 60 kg men man kämpar o får krafter hela vägen, var så säker! Tove kämpade lika mycket men hade två "övermän"... En tjej hade hon klarat att komma loss ifrån men inte två.... De hjälptes åt helt klart. Båda precis lika sjuka o skyldiga.

Det spelar ingen roll att den ena är ledare o den andra följare. Följaren valde att vara med o följa Tove till döden. Maja var med på noterna lika mycket o visste Toves öde hela vägen o lyfte inte ett finger för Tove.

Hoppas de aldrig får tidsbestämda straff!! (Efter 10 år kan man få det på livstidsstraff.Skulle önska de får skaka galler tills de är 80 minst!! Måtte hovrätten döma båda till livstid!! Det enda rätta o rimliga!! Båda precis lika skyldiga o båda har de pratat om att de ska ha ihjäl Tove o planerat hur de ska ta livet utav Tove. De har ju försökt tidigare med mordbrand herregud! De är sjuka i huvudet båda två!! Inget annat.
Hamnar de på rättspsyk är det kanske större chans att de aldrig kommer ut 👍...

Helt rätt dömt av Tingsrätten. Way to go!! Gör nu likadant i hovrätten! Eller döm dem till rättpsyk o släpp aldrig nånsin ut dem!! Värre sitta på rättspsyk än i fängelse!

Bra 👏👏 önskar dem ett evigt lidande .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in