[quote=jurstud12345|84190354]Var står det om deras vikt i FUP? [/qa juote]
Vem har sagt att deras vikt står i FUP, och varför frågar du mig om det?
Det har skrivits en hel del om deras vikter i tråden. Sök så finner du.
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud12345
Angående planritningen har det beskrivits som att det var en sovalkov i vardagsrummet och alltså inga väggar där.
Planlösningen finns i FUPen. Du hade ju läst den. Där ser du att det är väggar på alla fyra sidor om alkoven.
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud12345
a
Badrummet låg direkt i anslutning till vardagsrummet
Fel igen, badrumsdörren går ut hallen och vetter mot köket. Du får läsa på istället för att sprida en massa killgissninar!
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud12345
Min uppfattning är alltså att det är 0 väggar mellan platsen där M isåfall skulle ha sovit och platsen T dog på.
Är det så du kommer agera när du är klar med dina juridikstudier? Inför rätten presentera din uppfattning baserad på killgissningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud12345
Ljudet beskrivs som väldigt högt, därav slutsatsen.
I lägenheten rakt under ja. tar du inte till dig någonting av information du får dig till livs?
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud12345
Givetvis är det skillnad på aktivitet i mobilenti och steg, den informationen jag hänvisade till var hälsoappen (s 29 FUP) då M:s mobil rörde sig i steg (inte aktivitet) mellan 02:19-02:43, vilket är tidpunkten grannen vittnar om att han hörde dunsen (mellan 02:30-02:45). Därtill är hela agerandet efter att hon fått vetskap om mordet märkligt om hon inte hade någon inblandning, men kan såklart vara chock/trauma men hon agerar onekligen som en skyldig person.
Som jag redan förklarat för dig en gång. Appen registrerar rörelse.
Du är inte juridikstuderande, eller hur?! Du är inte ens gammal nog för universitetsstudier va?
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud12345
Det låter som att du missförstår mina intentioner, jag är genuint nyfiken på vad domstolen kommer fram till i frågan om medgärningsmannaskap och det är inte alls givet att hon kommer dömas för mordet.
Du har alldeles för många förutfattade meningar i en viss riktning för att jag skall kunna sätta någon som helst trovärdighet till ditt objektiva intresse.
Citat:
Ursprungligen postat av
jurstud12345
Jag är såklart ödmjuk inför att jag inte har någon erfarenhet av det praktiska arbetet i domstol utan beskrev bara min bedömning av vad som är försvårande för henne baserat på det jag hunnit läsa. Jag tänker att det är därför vi som är intresserade är här inne och diskuterar. Uppskattar invändningar, det är det som gör det intressant, men vet inte varför din ton är så nedlåtande när du själv har fel på många punkter hahah. Har aldrig utgett mig för att vara något justitieråd eller sitta på alla svar i frågan.
Mina svar till dig står i direkt relation till dina inlägg. Du påstår att du läst FUP men har inte ens koll på planslöningen, men skriver ändå om den som om du hade full koll.
Om du är juridkstuderande och objektivt intresserad, då hade du inte varit full av fördomar och du hade tagit reda på fakta innan du uttalar dig. Bara en sådan sak som att du påstår att jag har fel på många punkter men du klarar inte av att lämna några exempel alls. Hade du varit ödmjuk hade du inte hållit på på det viset.