2023-04-01, 01:26
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast JJ kanske inte tyckte sig ha något direkt val, och hon hade ju redan förberett grannen på att hennes fulla kompis hade spytt. JJ chansade?

JJ hade säkert bortförklarat liket inlindat i lakan och sopsäck som en nedspydd matta hon inte ville ha i lgh just då, göra ren den en annan dag.......

Även om grannen hade öppnat dörren så hade grannen inte kunnat se vad JJ släpade på då grannen bor nerför trappan, såvida inte grannen går upp för trappan för att hjälpa till, men mindre troligt med en äcklig nedspydd matta........

Hon måste gömt kroppen innan mötet med grannen ?
Citera
2023-04-01, 01:28
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ni kan inte komma på någon anledning för JJ att gömma kroppen, alltså kan det inte ha hänt.

Den som inte fattar varför jag kallar er IQ-befriade, är lika IQ-befriade som ni.

Jag har för övrigt, redan, vid flera tillfällen, gett en förklaring till varför JJ kan tänkas ha gömt kroppen. Ni IQ-befriade här i tråden kan ju blunda för sådana fullt rimliga möjligheter, men det kan inte en domstol. Även om ni inte fattar det.

Du skriver bra, har bra argument och för ett förnuftigt resonemang ibland.
Men varför så magsura inlägg?? Ta några påsar Samarin och ta det lite lugnare!

Vi resonerar här och tycker olika. Din omhuldade M har definitivt varit delaktig i att forsla bort mordoffret och under flera veckor med sin tystnad plågat offrets stackars anhöriga.
M har därmed begått ett allvarligt brott, som hon erkänt, och kommer rimligen dömas till fängelse där straffvärdet är 1/2 till 4 år. Det är nog minst det straff hon kommer dömas till - hon hamnar rimligen bakom galler vad man än anser om hennes delaktighet i själva mordet.
Citera
2023-04-01, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Och vem ska kunna avgöra om det är sanning eller nya lögner bara för att sätta dit M?

JJ påstod att MH höll UNDAN TTs händer.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-04-01 kl. 01:37.
Citera
2023-04-01, 01:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Sätt Maja vid en lögndetektor är hon så jävla skevt som ni säger finns det inte en chans i helvete att hon lyckas lura den... JJ är en annan femma.

Lögndetektorer kan inte användas för att fälla någon. De har väldigt dålig träffsäkerhet när det kommer till om människor ljuger. De är bättre på träffsäkerheten när de rapporterar sanning, men det har man ju då mindre nytta av. Men visst, om lögndetektorn säger att MH talar sanning, då är det relativt hög sannolikhet att hon gör det. Om den säger att hon ljuger, då vet man inte om hon ljuger eller inte. Det är lite så de fungerar. Tyvärr.
Citera
2023-04-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle

Yes, hög på adrenalin går sådant mycket snabbt och smidigt.
Citera
2023-04-01, 01:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag kan missförstått dig.

Jag fattade att du tror J gömt T I förrådet ?

Sen tycker jag det ändå är konstigt att M lyckas hålla sig vaken under tiden J åker till donken ?

Ok. Nej, det tror jag inte att JJ gjort. Jag säger dock att det inte är helt orimligt att JJ gömt TT i klädkammaren, i ett försök att dölja sitt brott även för MH och den som knackade på dörren.

Det finns inget som säger att MH hållit sig vaken när MH åkt till donken. Det kan mycket väl vara så att hon slumrat/somnat på JJs säng. När JJ messade MH vaknade hon av att telefonen plingade. Svarade och somnade om. Det är verkligen ingenting konstigt. Jag har skrivit något inlägg om det för någon dag sedan, att det inte är alls ovanligt med folk som sover, vaknar och somnar om, om och om igen, många gånger. Tänk snooze-funktion på väckarklocka t.ex.
Citera
2023-04-01, 01:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Lögndetektorer kan inte användas för att fälla någon. De har väldigt dålig träffsäkerhet när det kommer till om människor ljuger. De är bättre på träffsäkerheten när de rapporterar sanning, men det har man ju då mindre nytta av. Men visst, om lögndetektorn säger att MH talar sanning, då är det relativt hög sannolikhet att hon gör det. Om den säger att hon ljuger, då vet man inte om hon ljuger eller inte. Det är lite så de fungerar. Tyvärr.

Okej! Är inte så insatt i hur den funkar... men om den är bättre på träffsäkerheten när någon talar sanning... så låt hon testa den... för jag är ganska säker på att hon inte skulle kunna lura den... därav skulle jag absolut kunna köpa det hon säger.. JJ är jag inte alls lika säker på att den skulle funka på hon är ju totalt iskall.
Citera
Medlem
Citat:
Jaa, våra teorier är mycket lika. Men det retar mig med dessa "hål" i JJs berättelse, och även MHs ibland......

Klämskada stod det,

Expressens direktrapportering tog upp en klämskada på TTs högra hand, lillfinger, ringfinger och långfingret......

Jag har ett svagt minne av att det även stod i något av obduktionsdocumenten.......

Kom den före eller efter hon dog? Transporten?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Tja, men mycket snävt om tid, och vilken chanstagning och stress.......

Men det går väl några minuter och grannen hör ju någon (några ?) dörrar som öppnas och stängs......

Efter ljudet av dörrstägningarna så kommer JJ ned för trappan (grannen tittar i titthålet tror jag, och öppnar dörren och frågar JJ vad som händer/hänt däruppe med med dunsarna.....

JJ har tränat som travkusk i många år, hon är van att se snäva möjligheter, ta alla chansningar som uppkommer.......
Citera
2023-04-01, 01:34
Avslutad
Citat:
Det var vad du skrev. Menar du att du ljuger?
Jag tolkar dig som att du fortfarande inte får in Majas berättelse i tidsramen. Då ljuger hon.
Citera
2023-04-01, 01:36
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Fast JJ kanske inte tyckte sig ha något direkt val, och hon hade ju redan förberett grannen på att hennes fulla kompis hade spytt. JJ chansade?

JJ hade säkert bortförklarat liket inlindat i lakan och sopsäck som en nedspydd matta hon inte ville ha i lgh just då, göra ren den en annan dag.......

Även om grannen hade öppnat dörren så hade grannen inte kunnat se vad JJ släpade på då grannen bor nerför trappan, såvida inte grannen går upp för trappan för att hjälpa till, men mindre troligt med en äcklig nedspydd matta........
Men det finns en annan granne som bor mitt över på samma våningsplan.
Citera
2023-04-01, 01:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Kom den före eller efter hon dog? Transporten?

Det togs inte upp alls, jag förstod det som före hon dog, fingrarna/ handen var svullna, jag vet inte om svullnad kan uppstå efter döden, eller hur man kan se att en sådan skada uppstått före döden.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in