2023-03-31, 22:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Allra mest beklämmande är din lilla grupp av totalt IQ-befriade idioter som lever i er egen lilla fantasivärld helt utan förmåga att se saker för vad de är. Som exempelvis avsaknaden av bevis emot MH.

Alltså nu får du lugna ner dig!!!! Du sitter och besvarar varenda inlägg för att försvara MH till världens ände.
Att du IQ befriar alla som anser MH är skyldig säger en hel del om dig. Varför är det så svårt för dig att acceptera att många av oss tycker det är bevisat att MH varit delaktig.
Du borde nog ta en paus från tangentbordet
Citera
2023-03-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har förslagit utanför vindsförrådet.

Advokaten föreslog i...vindsförrådet. Fast det förutsätter ju att vinden fungerar som ett förråd i praktiken och att J har nyckel.

Men om de haft en likhund i förrådet då måste de ju veta om det legat ett lik där eller inte.

Om det inte varit en likhund i lägenheten så är det väldigt konstigt. Hur kan man sitta och gissa vad som har hänt i ett sånt här fruktansvärt mordfall?! Ingen likhund, ingen rekonstruktion, tiden bara går och alla gissar…Jag förstår verkligen inte, trodde att man självklart gjorde allt man kunde för att få reda på sanningen när ord står mot ord och inga vittnen finns. Varför?
Citera
2023-03-31, 22:45
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag har förslagit utanför vindsförrådet.

Advokaten föreslog i...vindsförrådet. Fast det förutsätter ju att vinden fungerar som ett förråd i praktiken och att J har nyckel.
Om jag inte minns fel, var det ett olåst vindsförråd.
Citera
2023-03-31, 22:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Förhoppningsvis. En rekonstruktion kanske vore på sin plats så småningom?

Absolut!
Det är onekligen lite märkligt om en sådan rekonstruktion inte har gjorts?
Framför allt som den stora diskussionsfrågan för domslut handlar om var exakt J och M befann sig när T ströps i badrummet.
Citera
2023-03-31, 22:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Finns det bevis för att hon dog i badrummet? Jag finner inga.

Det är mer än jag vet. Möjligen har de funnit spår av TT i badrummet. Det torde framgå av FUP i så fall.
Det är kanske JJ's beskrivning som accepterats som sanning på den punkten. Men å andra sidan har det kanske bekräftats av grannen utifrån var de hört dunkningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
McD chauffören har länge stått högt på min lista med. Han var i slutfasen av hemmagjord yoghurt, 8tim arbete, varför riskera att offra detta för att köra JJ till McD då JJ sa sin mamma var på väg? Han var garanterat små kåt på JJ och skulle lätt manipuleras till att bära mot att få komma till. … men nej inte ett lakan, man ja om det varit en hockeytrunk. Synd han inte inte fick tala till punkt i rätten.

Det var pappan som gjorde youghurt men det var sonen som körde till donken.
Citera
2023-03-31, 22:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ja men om M inte var i samma rum när mordet skedde så har mordhandlingen inte skett "gemensamt och i samförstånd". Det brister i den gemensamma delen.

I det här fallet så finns det inget mordvapen och det finns inte heller något klarlagt bevis för att M ens var införstådd med att T skulle mördas i badrummet så om M befann sig i ett annat rum vid tillfället så är hon med andra ord inte medskyldig till mordet.

Du har helt fel. Det finns exempel på personer som befunnit sig långt ifrån brottsplatsen som dömts för mord, t.ex. Johanna Möller. I det här fallet rör det sig dessutom om en liten lägenhet med ett rum plus kök, så det faller på sin egen orimlighet att någon hade kunnat befinna sig där och vara ovetande om allt som försiggått.

Citat:
Du borde läsa straffrätt på ett universitet, det är den typen av frågor du nu är inne på.

Bra tips! Men varför inte föregå med gott exempel?
Citera
2023-03-31, 22:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nu är det ju inte så Maja berättar att det gick till. Menar du att Maja ljuger?

Det var vad du skrev. Menar du att du ljuger?
Citera
2023-03-31, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag vet inte. Jag vet inte eller vad besudlingarna innebär, blod, DNA och från vem.
Jag ska kolla.

EDIT: Hittade inget i FUPen, tyvärr.

Vid undersökningen har spårsökning utförts efter biologiska spår och fingeravtrycksspår
på relevanta ytor och föremål.
Specialsökshund som är speciellt utbildad att hitta samt markera lik, sperma och/eller
blod har använts vid undersökningen.
Undersökningsmetoder
Fordonet har dokumenterats med foto. Fler bilder finns i FILIP (filer inom polisen) och
kan tas fram vid behov.
Fordonet har belysts med forensisk ljuskälla13 med fluorescerande ljus.
Vid förprövning av blodförekomst har Leukomalakitgrönt används.
Spår för DNA-analys har säkrats med minitejp.

Undersökningsprotokoll Fordonsundersökning, 2023-02-08 16:48 diarienr: 5000-K1226065-22

B 1877-22 Eksjö TR B 1877-22 Aktbil 156

Sidan 69.

Tack då har de haft en specialsökhund på plats som kan markera lik. Då måste de ju veta i vilka rum liket har legat! Om det inte har gömts något lik i förrådet eller W-in-closet, så ljuger ju M om det. Vilket betyder att hon sett Tove i badrummet då hon gick dit när J var på McD. Då visste M att T var död tidigare.
Citera
2023-03-31, 22:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Detta måste vara trådens bästa inlägg! Tack för väldigt tydligt och klart förklarat hur det ligger till med ev påföljder.

Tack! Härligt att höra att det var till hjälp.
Citera
2023-03-31, 22:51
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Tack då har de haft en specialsökhund på plats som kan markera lik. Då måste de ju veta i vilka rum liket har legat! Om det inte har gömts något lik i förrådet eller W-in-closet, så ljuger ju M om det. Vilket betyder att hon sett Tove i badrummet då hon gick dit när J var på McD. Då visste M att T var död tidigare.

Jag uppdaterade mitt inlägg. Så ladda om...

Inte konstigt att man inte hittade besudlingar.
Tove låg ju i plastpåsar och lakan. Lite Dexter stil...
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-03-31 kl. 22:54.
Citera
2023-03-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Du har helt fel. Det finns exempel på personer som befunnit sig långt ifrån brottsplatsen som dömts för mord, t.ex. Johanna Möller. I det här fallet rör det sig dessutom om en liten lägenhet med ett rum plus kök, så det faller på sin egen orimlighet att någon hade kunnat befinna sig där och vara ovetande om allt som försiggått.

Nej. Johanna Möller friades för mord på maken i hovrätten................................ Om du nu ska hävda att du har rätt så kan du väl åtminstone använda något exempel som är hållbart. Har du ens kollat upp Möller-fallet? Jag betvivlar starkt att du har det.
Senast redigerad av linakova 2023-03-31 kl. 22:56.
Citera
2023-03-31, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag slängde upp lite bilder nu.

1: Utrymmet i bilen

2. Ett nästan tomt badrum. Här finns ju inget..
Ser ju ut som ett slaktrum ju...
Inget handfat?
Pågående renovering?
Kan man ens duscha där?
Ligger det en duschslang på golvet?

3. Förrådet sidan om lägenheten.

Lade de verkligen Tove i baksätet? Det är ju besudlingar i bagaget ju...

Lite mojs från Vetlanda

https://imgur.com/a/4XwJ91f

En hel kropp hade inte fått plats liggande i bagageutrymmet på bilen, då måste den ha varit styckad. Undrar om de styckade den?
Senast redigerad av Braskamin58 2023-03-31 kl. 23:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in