2022-12-21, 17:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det beror hur man avgränsar sig geografiskt. GW kanske borde höja blicken lite.

Här har vi ett fall där två unga GM: två kvinnor dödar en tredje kvinna i London.

https://www.independent.co.uk/news/uk/crime/two-women-21-beat-woman-to-death-after-argument-in-north-london-a6976031.html

I världen finns det naturligtvis en massa fall genom åren...
Jag tror att de flesta ändå är intresserade utifrån Sverige, med det vi som männsikor är vana vid.

Det jag skrev om handlade inte om just statistiken två kvinnor dödar en annan, utan jag svarade skribenten utifrån det han skrev; varför de höll tyst.

Du kanske inte lyssnade på inslaget jag länkade till eller läste vad jag svarade på?

Sedan menar ju GW att fallet i sig också är unikt.
I Sverige.

Det finns flera läskiga fall i USA också, där tjejer dödar en annan tjej.

I Sverige är alltså det här fallet helt unikt på flera olika sätt enligt GW.
Citera
2022-12-21, 17:52
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att de flesta ändå är intresserade utifrån Sverige, med det vi som männsikor är vana vid.

Det jag skrev om handlade inte om just statistiken två kvinnor dödar en annan, utan jag svarade skribenten utifrån det han skrev; varför de höll tyst.

Du kanske inte lyssnade på inslaget jag länkade till eller läste vad jag svarade på?

I Sverige.

Jag gillar dig och dina sakliga resonemang och att du alltid håller en god ton 😊/ Hälsn Stekpannan
Citera
2022-12-21, 19:22
Medlem
Pythia_88s avatar
Fd kommissarie berättar varför hen anmälde Finnen för mutbrott under pågående utredning av T-fallet.

https://www.jnytt.se/2022-12-21/fore-detta-kommissarien-berattar-darfor-anmalde-jag-rickard-finndahl

Tyvärr bakom betalvägg. Sammanfatta gärna någon.
Citera
2022-12-21, 19:28
Medlem
Citat:
Han borde ha tänkt på konsekvenserna när han bjuder in mordutredare i fallet på jakt. Är Finnen entledigad nu?
Jag ger inte mycket för GW:s statistik för tillfället. Att tjejerna inte snackar kan man ju spekulera i. För övrigt tycker jag att några av er här som diskuterar hur GM gått tillväga borde sätta på en kass b-film, ni förstör tråden med erat tjöt. Detta kan sluta hur som helst och till och med avfärdas som en olyckshändelse men många här vill ju gärna att det ska vara mord- riktigt blodigt helst vad man kan läsa ut i era sjuka drömmar.

Du tror inte att bägge två skulle ha blivit släppt om det nu var en simpel olyckshändelse??
Citera
2022-12-21, 19:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hur kan man hetsa till att Finndals resa till GW och jakten var ett brott? Får man inte bli bjuden på jakt med middag och vin? Ska man hålla på sådär - då blir det svårt i hela utredningen : att fortsätta arbeta för att fallet går vidare, som sig bör.

Ingen inom rättsväsendet skulle alltså få träffa folk på sin fritid?

Kanke F och GW kände varandra sen tidigare? F måste väl få ta ledigt ett par dagar och göra vad han vill. Finns väl inte några bevis för att F har glappat.

Får en känsla av att någon eller några försöker sänka F och jag frågar mig varför. Förekommer redan en massa snack om att JJ bytte advokat. Som inte alls är ovanligt.

Tror att polisen behöver lugn och ro för att kunna jobba, och att inte inte någon eller några som försöker sänka hela fallet pga skvaller. Sånt kan skada hela utredningen.

"Alla" här på flashback tror att GW har insideinside-information om alla fall han uttalar sig om. "Han vet säkert mer än oss..." brukar det skrivas i trådarna.

Nu ser vi hur det kan gå till när han skaffar sig denna information. Och folk här är förvånade? Och tror inte att de gjort något fel utan försvarar dem!

GW är ett varumärke. Han tjänar pengar på att vara ett orakel. Givetvis gör han allt han kan för att ha rätt i sina spekulationer. Om han har fel sänks värdet på varumärket.
Citera
2022-12-21, 20:01
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Nu är det lätt att dra hårda växlar på allt, mest kanske utifrån att man (jag) tror att hon är skyldig. Det är då lätt att övertolka varenda sake hon gör, kanske överdriva lite.

Men jag misstänker att det är på det viset att hon är kallt kalkylerande, och kan på så sätt hålla huvudet i styr, trots att hon nyss dödat en person. Här handlar det förmodligen om minuter efter det att Tove dött som hon träffar på grannen i trappen.

Få personer i den sitsen skulle fundera en sekund på McD resa, utan skulle bli otroligt stressade och absolut inte vilja ta sig tid till något så helt ovidkommande där och då.

Jag tror att hon vill visa att hon har typ alibi, att hon åker helt oberörd till Donken, snackar med lite polare och så där...

Om jag slår någon hårt i huvudet eller klämmer till i halsen så personen tuppar av är inte det första jag tänker nu är hon död. Tar ett tag att se att någon är död speciellt för dessa som nog aldrig sett en död person. De var två stycken när ilskan lagt sig borde någon av dem tänkt tanken att hon går att få liv i igen. Märkligt är det, om man skär av huvudet är det säkert att någon är död men det tror jag inte de gjorde
Citera
2022-12-21, 20:29
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

I Sverige.

Jaså, enligt dig säger GW att detta fall är helt unikt på flera olika sätt, vilka?
Citera
2022-12-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om jag slår någon hårt i huvudet eller klämmer till i halsen så personen tuppar av är inte det första jag tänker nu är hon död. Tar ett tag att se att någon är död speciellt för dessa som nog aldrig sett en död person. De var två stycken när ilskan lagt sig borde någon av dem tänkt tanken att hon går att få liv i igen. Märkligt är det, om man skär av huvudet är det säkert att någon är död men det tror jag inte de gjorde

Därför tror man ju att våldet mot Tove är på en så pass hög grad ändå att mgm själva sej anser det vara ett mord och därför inte ringer 112 utan dumpar kroppen och hoppas på det bästa. Nu verkar ju ex JJ inte vara en sån person som ens skulle ta på sej det ansvaret för vållande till annans död så de kan mycke väl bara vara något enkelt som en brottningsmatch som gick fel.
Senast redigerad av anteanti 2022-12-21 kl. 20:38.
Citera
2022-12-21, 20:35
Medlem
Citat:
Jaså, enligt dig säger GW att detta fall är helt unikt på flera olika sätt, vilka?

Han uttalar sig om det vid ett flertal tillfällen, att det är ett fall som inte följer statistiken.

Ett exempel: https://www.tv4.se/artikel/gW158plySXMlnOZvKnXNZ/gw-det-haer-stoer-jag-mig-pa-i-utredningen-av-tove-fallet
Citera
2022-12-21, 20:42
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Han uttalar sig om det vid ett flertal tillfällen, att det är ett fall som inte följer statistiken.

Ett exempel: https://www.tv4.se/artikel/gW158plySXMlnOZvKnXNZ/gw-det-haer-stoer-jag-mig-pa-i-utredningen-av-tove-fallet

Det jag kan läsa är att GW säger att han inte tror att de kommer att hitta så mycket på brottsplatsen. Hur kan GW veta var brottsplatsen är?
Citera
2022-12-21, 21:19
Medlem
Citat:
Det jag kan läsa är att GW säger att han inte tror att de kommer att hitta så mycket på brottsplatsen. Hur kan GW veta var brottsplatsen är?

Han förutsätter att lgh är brottsplatsen av det man kan utläsa av det som allmänhetenhar tagit del av. Det tycker inte jag är konstigt, det har ännu inte framkommit något som tyder på något annat. MGM säger att dem alla 3 var där, grannen har bevittnat att åtminstone JJ var där. Tror inte dem andra hängde i trädgården direkt. 🤷‍♀️
Citera
2022-12-21, 21:27
Medlem
Citat:

Nej det är ett lite konstigt uttalande, om man inte med säkerhet kan säga vilken brottsplatsen är så kan man ju heller inte veta vart som finns att finna, och vad är "mycket" enligt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in