2022-12-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Jag utgår från att Rullman är kompetent nog för uppgiften och jobbar brett. Det vore ett stort tjänstefel att utesluta alternativa GM så länge JJ och MH nekar. MH:s uppgifter i P7:an ska tas med en stor nypa salt- drogmissbruk förvränger verklighetsuppfattningen så vad hon minns eller inte minns anser inte jag är något att bygga ett åtal på. MH har valt den enkla vägen, skylla ifrån sig.
Och tydligen har MH koll på vad JJ gjorde på söndagen. Vad gjorde hon själv hela söndagen?

Nu jobbar dom ju dock på att få fram ett erkännande ifrån mgm, det gör man ju inte i den utsträckningen känns det som om man inte är säker på att rätt gm är häktade.
Citera
2022-12-10, 11:14
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har också funderat över just det att grannen säger att J berättat att dunsarna var M som föll. Det är bara han och ingen annan som yttrat det, så på den punkten har rhis rätt. Varför ska man ta det för en sanning?
Men steget från att ifrågasätta hans ord till att se honom som potentiellt misstänkt är milsvitt och en total dikeskörning, utifrån vad polisen uppgett, så där är rhis ute i det blå.

Grannarna som JJ berättade det för har förhörts av polisen, dom har bägge 2 som hörde både dunsarna och ”sparkarna” även berättat för polisen vad JJ sagt ute i trappan o hennes sinnestillstånd.
Inte ens i media har någon av de 2 grannarna sagt: JJ sa att det var MH som ramlat, dom sa att hon berättade att det var en kompis som ramlat i fyllan och att hon bäddat ner henne i sängen nu.
Rishögen är så koncentrerad på grannen men glömmer att det är 2 vittnen i trappan o 4 boende i lägenheten under JJ, vi vet väl inte om även dom andra hört dunsarna och berättat i förhören.
Citera
2022-12-10, 11:17
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Eftersom att det var bara han som pratade med JJ om dunsarna där och då, grannen mittemot höll sig inne i sin lägenhet.
Eftersom majoriteten av det han berättar bekräftas utav andra boende i huset och allt pekar på JJ och MH som gärningsmän så känns det väldigt konstigt om han skulle ljuga om dunsarnas uppkomst(det gynnar ju inte honom på något sätt att ljuga om det).

Hon uppgav att "det var en kompis som var full och ramlat", hon sa inte att det var MH utan det är något som tråden slog ihop när MHs P7a släpptes där hon sa att hon låg och sov.
Och det ser jag från mina ögon att det var något som JJ hittade på i stundens hetta i trappen och sedan fick säga till MH att hon var tvungen att fortsätta ljuga om för det hade hon sagt till grannen i trappen.
Jag ger rhis rätt i att det bara är grannen som berättat något om orsaken till dunsarna, som vi vet.
Och jag kan ge rhis rätt I att teorin rent teoretiskt sätt, om ingen annan info funnes, skulle kunna vara möjlig.
MEN GRUNDEN till rhis teori ÄR SKRÄMMANDE.

(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
...
Jag trodde från början samma sak att de var de skyldiga, men grannens envetna och tydliga redogörelse tillsammans med att han över huvud taget var i trapphuset klockan 3 på morgonen fick mig att ana ugglor i mosse..
Han säger att de ringde på JJ,s dörr vid dunsarna. VAD gjorde dunsarna så intressanta för honom? Det låter ibland när man har fest eller efter en fest, inget konstigt som skulle föranleda att han var så nyfiken på vad som hände, speciellt när inga skrik eller höga röster hördes!
Att de inte öppnade är helt normalt! Jag skulle inte heller öppna dörren om jag stört/väckt mina grannar, av rädsla av att få spö!..

Anledningen att jag misstänker grannen är att han var/är alldeles för intresserad av att berätta vad som hänt med ljud(dunsar och sparkar)/cykel/McD-resa mm. Det som gör mig misstänksam att han har en egen agenda då han utan att tveka eldar på för att få JJ utpekad som mgm hos gemen man...

Jag ställde en fråga till rhis som jag ännu inte fått svar på.
...Om du anser att folk som är omtänksamma och tjänstvilliga per automatik är suspekta och potentiella gm undrar jag hur de människor är som du förlitar dig på?
Citera
2022-12-10, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu får du väl ge dig!

Var och i vilket inlägg har jag försökt få bort de som är misstänkta?

Jag har vid upprepade tillfällen skrivit att det ev kan tillkomma ytterligare en som befann sig i lgh när det olyckliga hände!

Du försöker ju med allt för att försöka få en avfärdad person till att bli gärningsman.
Polisen har ju gått ut i media tack vare dessa teorier. vad är problemet.
Det du sitter och tjaffsar om är anledningen till varför artikeln och åklagarens uttalande existerar.
Inse fakta att det är din teori som är så felaktig att polisen själva går ut med det......
Citera
2022-12-10, 11:21
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Eftersom att det var bara han som pratade med JJ om dunsarna där och då, grannen mittemot höll sig inne i sin lägenhet.
Eftersom majoriteten av det han berättar bekräftas utav andra boende i huset och allt pekar på JJ och MH som gärningsmän så känns det väldigt konstigt om han skulle ljuga om dunsarnas uppkomst(det gynnar ju inte honom på något sätt att ljuga om det).

Hon uppgav att "det var en kompis som var full och ramlat", hon sa inte att det var MH utan det är något som tråden slog ihop när MHs P7a släpptes där hon sa att hon låg och sov.
Och det ser jag från mina ögon att det var något som JJ hittade på i stundens hetta i trappen och sedan fick säga till MH att hon var tvungen att fortsätta ljuga om för det hade hon sagt till grannen i trappen.

Precis, hon uppgav bara en kompis inte vem till dom 2 grannarna hon stötte på i trappan.
Det finns minst 2 personer som hört vad hon egentligen sagt och hur hon uppträdde.
Citera
2022-12-10, 11:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Grannarna som JJ berättade det för har förhörts av polisen, dom har bägge 2 som hörde både dunsarna och ”sparkarna” även berättat för polisen vad JJ sagt ute i trappan o hennes sinnestillstånd.
Inte ens i media har någon av de 2 grannarna sagt: JJ sa att det var MH som ramlat, dom sa att hon berättade att det var en kompis som ramlat i fyllan och att hon bäddat ner henne i sängen nu.
Rishögen är så koncentrerad på grannen men glömmer att det är 2 vittnen i trappan o 4 boende i lägenheten under JJ, vi vet väl inte om även dom andra hört dunsarna och berättat i förhören.
Huruvida J sagt kompis eller M är väl inte det centrala, men ok. jag skrev fel.
Nöjd så?
Citera
2022-12-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag ger rhis rätt i att det bara är grannen som berättat något om orsaken till dunsarna, som vi vet.
Och jag kan ge rhis rätt I att teorin rent teoretiskt sätt, om ingen annan info funnes, skulle kunna vara möjlig.
MEN GRUNDEN till rhis teori ÄR SKRÄMMANDE.

...
Jag trodde från början samma sak att de var de skyldiga, men grannens envetna och tydliga redogörelse tillsammans med att han över huvud taget var i trapphuset klockan 3 på morgonen fick mig att ana ugglor i mosse..
Han säger att de ringde på JJ,s dörr vid dunsarna. VAD gjorde dunsarna så intressanta för honom? Det låter ibland när man har fest eller efter en fest, inget konstigt som skulle föranleda att han var så nyfiken på vad som hände, speciellt när inga skrik eller höga röster hördes!
Att de inte öppnade är helt normalt! Jag skulle inte heller öppna dörren om jag stört/väckt mina grannar, av rädsla av att få spö!..

Anledningen att jag misstänker grannen är att han var/är alldeles för intresserad av att berätta vad som hänt med ljud(dunsar och sparkar)/cykel/McD-resa mm. Det som gör mig misstänksam att han har en egen agenda då han utan att tveka eldar på för att få JJ utpekad som mgm hos gemen man...

Jag ställde en fråga till rhis som jag ännu inte fått svar på.
...Om du anser att folk som är omtänksamma och tjänstvilliga per automatik är suspekta och potentiella gm undrar jag hur de människor är som du förlitar dig på?

Ja jag har också läst alla inlägg från skribenten och ja du....vet inte vad man ska säga mer än som du säger, skrämmande! Om inte skribenten känner de MGM på väldigt nära håll så tror jag att det kommer komma ett kärleksbrev till JJ i häktet inom snar framtid.
Citera
2022-12-10, 11:33
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Och vad i hela friden har detta med saken att göra? vad vill du få fram?

Att T:s plan var att sova hos A efter krogbesöket och att hela nyckelknippan var angelägen att dumpa. Enligt uppgifter hade T och A bråkat veckan innan hon försvann. Stämmer det eller var det någon som trollade i tråden? Om det stämmer, varför bråkade de?
Citera
2022-12-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
"Att JJ:s pappa är medhjälpare, att grannen som är ett nyckelvittne skulle vara GM är in absurdum."
egentligen håller jag med.. men det finns fall där mgm agerat vittnen tidigare (har inget på tungan just nu) men i fallet Karl Hedin var det en närstående som hittade på en lögn om vargjakt för att hämnas på sin sambo! Pyromaner står ofta längst fram bland de nyfikna etc. Och, grannens historia är misstänksamt detaljerad när han säger att "det lät som en kropp på 50-60 kg som dunsade i golvet" till reportern! Tror till och med det var innan Tove hittades (osäker på när det var, orkar inte söka..)

sa han verkligen så?
Citera
2022-12-10, 11:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
OM AW sov hemma i sin lägenhet och lämnade mobilen där så finns det så klart ingen anledning att ta in honom när de redan har två MGM som befinner sig i lgh tillsammans med TT när dunsarna hörs.
Kanske vill de två kvinnorna (som jag är övertygad om är inblandade) skydda honom av någon anledning, det VET vi inte.

AW vet var TT befinner sig och KAN ha tagit sig dit och varit där strax efter 02.

Vill bara säga att konstigare saker har hänt i utredningar som jag läst, det kan tillkomma saker som man blir väldigt förvånad över.

Och hur vet du att skribent som säger sig arbeta för bolaget är sanning? Att man kan se en rostfläck som är på utsidan av bilen säger inget om att det går att se vilka som satt inne i en mörk bil när den åkte förbi. En, två eller tre och vilka det var?

Vad jag vet har det inte framkommit att båda kvinnornas telefoner var spårade ända fram till FP, kanske var MH.s telefon med en bit på väg... avsläppt vid hennes hem?

Vet var T befinner sig gör han väl inte, bara till vem hon var på väg.
Citera
2022-12-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
sa han verkligen så?

Nej.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Citera
2022-12-10, 11:44
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vet var T befinner sig gör han väl inte, bara till vem hon var på väg.

Indirekt så vet AW att T är hemma hos JJ då T sagt till AW att hon är på väg hem till JJ efter krogen. På söndagen ringer AW till JJ och frågar JJ om hon vet var T är. Så det är helt uppenbart att AW vet att T är/var hos JJ.
Således är det tre som vet var T befinner sig natten mellan lördag och söndag: AW, JJ och MH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in