2022-12-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jösses, vad får du allt ifrån? Jag säger att ett närstående vittne (mamma i detta fall) förmodligen känslomässigt tror mer på sin son än ett vittne som inte har något band till honom.

Vadå besatt av att frigöra de misstänkta och lägga det på pojkvännen?

Har det inte framgått av mina inlägg att jag tror att en eller ev två av MGM är inblandade?
Har skrivit upprepade ggr att jag tror att de häktade är inblandade tillsammans med ev ytterligare en person. Du får nog läsa mina inlägg en gång till...

Vid tillfället polisen uttalade sig så hade de ingen annan misstänkt... det kan ändra sig, vore inte första gången det händer.

Fast ett vittne är ju någon som vittnat den aktuella händelsen.
Har han varit där så säger ju inte hon det för att det är hennes son utan för att han var där.
Har han inte varit där så säger hon ju givetvis att han inte varit där.
Hur fan tror du polisen utreder saker och ting?
Grannen och pojkvännen var nog dom första som hördes i detta fallet och därför va dom ju avfärdade när polisen gjorde sitt uttalande.
Vad är det som gör att du fullkomligt nekar polisens uttalande och ändå vill hitta små fickor att flika in andra gärningsmän när allt säger det motsatta? I nästan varje nyhetsartikel så nämns det att misstankarna har stärkts emot dom som sitter häktade.

Denna artikel är från 18Nov och därför 1 månad efter brottet och den artikeln är skapad tack vare detta tramset!

https://www.expressen.se/nyheter/krim/aklagarens-svar-efter-ryktena-om-fler-mordare/
Citera
2022-12-10, 10:12
Medlem
I nuläget känns det som åklagaren har på fötterna redan för att kunna väcka åtal, alla vittnen bedömmer jag ändå som trovärdiga, lägg till teknisk bevisning och det faktum att polisen hittar Tove genom att följa dom häktades rörelsemönster den aktuella natten, det enda dom saknar är ett erkännande med som dom verkar jobba på, och vilket magkänslan säger även det kommer snart ifrån någon av mgm.
Citera
2022-12-10, 10:33
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Har han varit där så säger ju inte hon det för att det är hennes son utan för att han var där.
Grannen och pojkvännen var nog dom första som hördes i detta fallet och därför va dom ju avfärdade när polisen gjorde sitt uttalande.
Vad är det som gör att du fullkomligt nekar polisens uttalande och ändå vill hitta små fickor att flika in andra gärningsmän när allt säger det motsatta? I nästan varje nyhetsartikel så nämns det att misstankarna har stärkts emot dom som sitter häktade.

Denna artikel är från 18Nov och därför 1 månad efter brottet och den artikeln är skapad tack vare detta tramset!

https://www.expressen.se/nyheter/krim/aklagarens-svar-efter-ryktena-om-fler-mordare/
Står det i den artikeln att AW sov hos sin mamma?
Det är ju en ganska viktig uppgift i så fall. Det spelar ingen roll vad han gjorde då, det viktiga är ju att Tove sagt att hon skulle gå hem, och då faller ju hans hem bort. Eller?
Citera
2022-12-10, 10:39
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Ja men vad jag undrar är om stötar/dunsar kan höras bra samtidigt som högljudda gräl/skrik absorberas?
Stomljud hörs lättare än rop och skrik!
Citera
2022-12-10, 10:42
Medlem
Citat:

Nu har jag frågat efter vad mamman uttalat sig om att sonen sov hos henne den natten. Inte fått något svar på den uppgiften.

Det är klart som attan att både pojkvännen och grannen blivit förhörda vid ett flertal tillfällen.

Dock är det svårt att få till ett alibi för AW om han var i sin lägenhet (lämnat mobilen hemma).

Han KAN ha tagit sig till JJ.s lgh och blandat sig i ett ev bråk och allt gick åt skogen.

Jag har inte på något vis försökt att få bort MGM ur bilden (som du påstod).

JJ/AW KAN ha haft något fuffens för sig utan att någon kamrat har någon vetskap.

Som sagt, inte första gången en utredning tar en oväntad utgång. Kanske MGM.s helt plötsligt berättar om att de har haft sällskap i lgh...
Citera
2022-12-10, 10:48
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

18/11-2022: Några sådana spår finns inte i utredningen
I artikeln du länkar till avslöjar åklagare Rullman att så här långt i utredningen finns det inga misstankar som riktas åt något annat håll än mot de två häktade.

Det vill säga att den 18/11-2022 hade polisen inga spår eller misstankar som riktades åt annat håll. Lite anmärkningsvärt att Rullman uttalar sig som han gör till journalisten: riktade misstankar borde innebära att alternativa GM är föremål för granskning och kartläggning och misstänker man alternativ GM så letar polis spår. Här får jag faktiskt uppfattningen att polis inte utesluter alternativ GM, hade de gjort det så hade Rullman uttalat sig annorlunda och varit mer tydlig och inte så vag i det han säger. Personligen så tror jag att fler är inblandade. Vi får utgå från det vi har: två som nekar, en P7:a där en GM lägger skulden på den andra. Vidare så sade pojkvännens mamma att A och T brukade sova hos henne, hon har aldrig sagt att A sov där natten T försvann. Så lägg ner och sprid desinformation och håll er till fakta.
Citera
2022-12-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu har jag frågat efter vad mamman uttalat sig om att sonen sov hos henne den natten. Inte fått något svar på den uppgiften.

Det är klart som attan att både pojkvännen och grannen blivit förhörda vid ett flertal tillfällen.

Dock är det svårt att få till ett alibi för AW om han var i sin lägenhet (lämnat mobilen hemma).

Han KAN ha tagit sig till JJ.s lgh och blandat sig i ett ev bråk och allt gick åt skogen.

Jag har inte på något vis försökt att få bort MGM ur bilden (som du påstod).

JJ/AW KAN ha haft något fuffens för sig utan att någon kamrat har någon vetskap.

Som sagt, inte första gången en utredning tar en oväntad utgång. Kanske MGM.s helt plötsligt berättar om att de har haft sällskap i lgh...

Polisen har avfärdat det här redan, tror dom är rätt säkra om dom går ut med såna uppgifter i media.

Det är ju precis det du försöker med? du försöker ju leda bort misstankarna från de misstänkta genom att göra allt i världen för att trycka in hennes pojkvän i händelsen!
Fattar du inte budskapet så läs artikeln jag länkade där åklagaren dementerar andra gärningsmän som spekuleras i denna tråden.
Fattar du inte så kan du läsa den tills du förstår...
Kommer inte fortsätta diskutera med en ännu foliehatt.
Citera
2022-12-10, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
18/11-2022: Några sådana spår finns inte i utredningen
I artikeln du länkar till avslöjar åklagare Rullman att så här långt i utredningen finns det inga misstankar som riktas åt något annat håll än mot de två häktade.

Det vill säga att den 18/11-2022 hade polisen inga spår eller misstankar som riktades åt annat håll. Lite anmärkningsvärt att Rullman uttalar sig som han gör till journalisten: riktade misstankar borde innebära att alternativa GM är föremål för granskning och kartläggning och misstänker man alternativ GM så letar polis spår. Här får jag faktiskt uppfattningen att polis inte utesluter alternativ GM, hade de gjort det så hade Rullman uttalat sig annorlunda och varit mer tydlig och inte så vag i det han säger. Personligen så tror jag att fler är inblandade. Vi får utgå från det vi har: två som nekar, en P7:a där en GM lägger skulden på den andra. Vidare så sade pojkvännens mamma att A och T brukade sova hos henne, hon har aldrig sagt att A sov där natten T försvann. Så lägg ner och sprid desinformation och håll er till fakta.

Hade han varit mer konkret så hade det nog räknats som förtal om rätten skulle döma annorlunda.
Han är inte dum, han vet inte vad rätten tänker döma och därför nämner han inget som skulle göra han själv till en brottsling.
Citera
2022-12-10, 10:59
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Kan lugna dig med att polisen går väldigt mycket på statistiken och därmed gjort en grundlig kontroll av pojkvännen och lite till bara för att vara helt säkra. är polisen det minsta misstänksamma mot pojkvänner så åker dom in direkt, vilket inte har hänt här.
Alltså är slutsatsen att han har vattentätt alibi(kanske sov hos sin mamma som nämnts i tråden? som bor 3 mil ifrån Vetlanda).
Sov han hemma så har ändå TT väldigt långt dit, hennes pappa bor ca 800 meter ifrån JJ och det är även där som hon är folkbokförd.
TT och JJ har varit vänner till och från genom åren så om det inte var något misstänkt med mobilsamtalet vid 01.48 så tror jag knappast att AW tänker att hon kommer bli mördad för att hon går hem till JJ utan lägger sig och sover(för att dom kanske bestämt att höras dagen efter?)

Polisen själva gick ut med uppgifterna att det inte finns några andra misstänkta för att det förekommer såna här inlägg(Ja polisen läser Flashback).

Båda de misstänktas mobiler ledde till fyndet av Tove.
Kameran på gulfmacken ska enligt en skribent(som arbetar för bolaget) i tråden vara väldigt modern och har bra kamerakvalité som kan se även små rostfläckar på bilar.

Om T var på väg att flytta in hos A, enligt grannar som uttalat sig om att de sett T bära in flyttkartoner hos A i media, borde hon inte rimligen haft nycklar hem till A? Om, så är även de rimligen försvunna: nyckelknippa hem till pappan, nyckelknippa hem till A, cykelnyckel. Förmodligen är de hittade då polis ej längre ber allmänheten hålla ögonen öppna?
Citera
2022-12-10, 11:03
Medlem
Citat:
Polisen har avfärdat det här redan, tror dom är rätt säkra om dom går ut med såna uppgifter i media.

Det är ju precis det du försöker med? du försöker ju leda bort misstankarna från de misstänkta genom att göra allt i världen för att trycka in hennes pojkvän i händelsen!
Fattar du inte budskapet så läs artikeln jag länkade där åklagaren dementerar andra gärningsmän som spekuleras i denna tråden.
Fattar du inte så kan du läsa den tills du förstår...
Kommer inte fortsätta diskutera med en ännu foliehatt.

Nu får du väl ge dig!

Var och i vilket inlägg har jag försökt få bort de som är misstänkta?

Jag har vid upprepade tillfällen skrivit att det ev kan tillkomma ytterligare en som befann sig i lgh när det olyckliga hände!
Citera
2022-12-10, 11:05
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Hade han varit mer konkret så hade det nog räknats som förtal om rätten skulle döma annorlunda.
Han är inte dum, han vet inte vad rätten tänker döma och därför nämner han inget som skulle göra han själv till en brottsling.

Jag utgår från att Rullman är kompetent nog för uppgiften och jobbar brett. Det vore ett stort tjänstefel att utesluta alternativa GM så länge JJ och MH nekar. MH:s uppgifter i P7:an ska tas med en stor nypa salt- drogmissbruk förvränger verklighetsuppfattningen så vad hon minns eller inte minns anser inte jag är något att bygga ett åtal på. MH har valt den enkla vägen, skylla ifrån sig.
Och tydligen har MH koll på vad JJ gjorde på söndagen. Vad gjorde hon själv hela söndagen?
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-10 kl. 11:08.
Citera
2022-12-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Om T var på väg att flytta in hos A, enligt grannar som uttalat sig om att de sett T bära in flyttkartoner hos A i media, borde hon inte rimligen haft nycklar hem till A? Om, så är även de rimligen försvunna: nyckelknippa hem till pappan, nyckelknippa hem till A, cykelnyckel. Förmodligen är de hittade då polis ej längre ber allmänheten hålla ögonen öppna?

Och vad i hela friden har detta med saken att göra? vad vill du få fram?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in