2022-12-10, 01:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Du tror inte dom har fler saker att gå på än ett enda vittne?
Tänk om.....
Jo ca 250 tror jag det stod men de har ytterligare 200 från nöjet att höra
Gediget!
Citera
2022-12-10, 01:01
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Du tror inte dom har fler saker att gå på än ett enda vittne?
Tänk om.....

Det är självklart att dom har fler vittnen att tillgå. Men nu gällde det om grannen under talade sanning eller inte. Det vet inte du o inte jag. Du antydde att så var fallet och jag påstår att du OMÖJLIGT kan veta det.
Citera
2022-12-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Såklart har rhis lite udda idéer om vad som kan ha hänt Tove.

Men det grannen under påstår i media o poddar är ju självklart obekräftade uppgifter som inte kan kontrolleras av oss i tråden. Ord mot ord är bara ett dåligt uttryck av rhis. Att ta grannens uttalanden som sanning, som ni gör, är faktiskt riktigt korkat innan det är bevisat.

Vad är det som står ord mot ord? Har grannen sagt något som JJ nekar till?
Citera
2022-12-10, 01:03
Medlem
Citat:
Det är självklart att dom har fler vittnen att tillgå. Men nu gällde det om grannen under talade sanning eller inte. Det vet inte du o inte jag. Du antydde att så var fallet och jag påstår att du OMÖJLIGT kan veta det.

MEN POLISEN HAR SAGT ATT DET INTE FINNS NÅGRA ANDRA MISSTÄNKTA! ALLTSÅ ÄR GRANNEN INTE SKYLDIG FÖRHELVETE!
Citera
2022-12-10, 01:17
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
MEN POLISEN HAR SAGT ATT DET INTE FINNS NÅGRA ANDRA MISSTÄNKTA! ALLTSÅ ÄR GRANNEN INTE SKYLDIG FÖRHELVETE!

Men snälla smalandsbo. Jag har aldrig påstått att grannen är skyldig. Aldrig. Du missförstår, kanske med flit, vad vet jag. Det enda jag skrivit är att du o jag o alla andra inte kan vara säkra på att grannen berättar hela sanningen.

Det skulle mycket väl vara så att han vill förstärka sin egen roll i sammanhanget. Inget ovanligt att folk vill framhäva sig själv i bättre dager. OBS. Detta gäller självklart ALLA vittnen. Det gör honom självklart inte skyldig till något brott !!!!!!! Men du verkar helt övertygad om att grannen talar sanning. Berätta för oss hur du vet detta.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2022-12-10 kl. 01:33.
Citera
2022-12-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det verkar vara nånting sånt:
”om polisen beslutar om rättsmedicinsk undersökning då dödsbeviset ska till polismyndighet”

https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/SOFIA/SU9805-1593997-868/SURROGATE/Avliden%20rutiner%20och%20dokument.pdf

Jag vet inte om jag blev så mycket klokare av det som står.
Inte jag heller faktiskt men kan vara så.
Det går ju normalt sett fort att bli registrerad som avliden,
I faller Börje Salming tog det tex. max tre dagar innan han var registrerad som avliden,
I fallet med den försvunna kvinnan från Timrå som försvann exakt en vecka före Tove så tog det inte mer än ca en vecka sedan hon bekräftats som död.Detta innebär ju att familjen måste vanta på att få begrava Tove och att hennes post fortfatande kommer till hemadressen,d.v.s. pappans adress.
Citera
2022-12-10, 02:14
Medlem
Xedomes avatar
Citat:

Hade han varit inblandad, hade polisen och inte minst förundersökningsledaren sannolikt förstått det vid det här laget. Förutom att grannens familj var vakna mordnatten, har du andra hörda vittnen i trappuppgången och ytterligare andra grannar som jobbade natt, kom hem sent.

På sättet grannen under beskriver händelserna mordnatten (så som återgivet i ljud, bild av SVT, längre intervju i podden), så är iaf mitt intryck att han är trovärdig och beskriver något han verkligen har varit med om.

Det läggs ju en väldig massa krut på den här utredningen och Finndahl, mfl, tycks vara oerhört måna om att investera i & gå till botten med exakt vad som utspelade sig.
Citera
2022-12-10, 02:42
Medlem
Xedomes avatar
*(sannolikt hörda vittnen - den skypande grannen dörr i dörr, som har ett vittnesmål om ljuden, tex).
Citera
2022-12-10, 02:46
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Det är ganska osannolikt att dessa huvudvittnen far med osanning om de är samstämmiga och passar in med de MGM rörelsemönster samt all teknisk bevisning. Vi vet fortfarande inte vad polisen har men de vi vet är ju det som de valt att släppa. Dvs tiden för brottet, rörelsemönster, fyndplats, teknisk bevisning samt mängder av vittnesuppgifter.
Men att hänga ut grannen i hundratals inlägg är tragiskt och rishögen verkar ha ett egenintresse för att få bort misstankarna från JJ.
Åklagaren har tydligt gått ut med att det finns inga fler misstänkta och misstankarna har stärkts mot MGM.
Uppenbart har grannen förhörts flertalet ggr och fortfarande är han vittne och inte misstänkt. Kanske dags och inse att polis och åklagare är så många steg före oss. Vi kan t.o.m. lita på att de har på fötterna

Precis så. Ursäkta att jag petar i ditt inlägg, försöker vara övertydlig. Så less på att någon som ej är misstänkt & istället tycks ha gjort det han kunde, hela tiden hängs ut.
Senast redigerad av Xedome 2022-12-10 kl. 03:06.
Citera
2022-12-10, 03:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Såklart har rhis lite udda idéer om vad som kan ha hänt Tove.

Men det grannen under påstår i media o poddar är ju självklart obekräftade uppgifter som inte kan kontrolleras av oss i tråden. Ord mot ord är bara ett dåligt uttryck av rhis. Att ta grannens uttalanden som sanning, som ni gör, är faktiskt riktigt korkat innan det är bevisat.
Jag har också funderat över just det att grannen säger att J berättat att dunsarna var M som föll. Det är bara han och ingen annan som yttrat det, så på den punkten har rhis rätt. Varför ska man ta det för en sanning?
Men steget från att ifrågasätta hans ord till att se honom som potentiellt misstänkt är milsvitt och en total dikeskörning, utifrån vad polisen uppgett, så där är rhis ute i det blå.
Citera
2022-12-10, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har funderat mycket över anledningen till att M uppgav att hon misstänkte att J var inblandad och grottat ner mig i diverse analyser. Men efter det som senast var på tapeten, om en ev. överenkommelse mellan J och M om att J skulle föra deras talan, känns det som mina pusselbitar fallit på plats.
OM det skulle vara en "överenskommelse", tror jag att det är Js order.
JAG KAN TÄNKA MIG att J inser att polisen kommer att spela ut dem mot varandra. Därför lovar hon M dyrt och heligt att hon ska se till så att de kommer ur det här och går fria, om bara hon får sköta allt snack och M kniper igen.
För att sätta extra press på M att hålla tyst, säger hon då till M att om hon säger minsta lilla pip är det hennes fel om de åker fast och får sitta i fängelse.
Detta skulle förklara varför M är tvungen att hålla tyst och inte berätta något om vad som hänt, för om hon gör det är det hennes fel att de får skaka galler.

Jag tror inte JJ behövt hota nånting överhuvudtaget..

Lögnen är ju en win win för båda 2 i hur det ska hantera alla frågor det vet kommer komma från anhöriga och eventuellt polisen.

MH vill nog inte prata om vad som hänt och då blir lögnen att hon sover ett enkelt val, behövs inga hot för att få med henne på den.

JJ behöver inte oroa sig för MHs version och kan ljuga ostört om vad som hänt den natten.

sen är inte MH så jävla korkad att hon inte förstår vad konsekvenser blir om hon erkänner, men förmodligen tillräckligt korkad för att tro att lögnen fortfarande kan fria henne.
Senast redigerad av painkiler 2022-12-10 kl. 04:58.
Citera
2022-12-10, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
AWs mamma sa det (om att AW sov där) i en tidningsintervju endast 1 - 2 dagar efter försvinnandet. Hörde interjun själv, men det bör även vara andra här i tråden som minns det. Mammans är alltså AWs alibi.
Ok Tack
Om du hört henne säga det i media så måste det ju vara fakta

Då finns funderingar på om TT också skulle sova där när hon sa i sista samtalet med AW att hon var på väg hem?
Är det någon som vet hur långt det är fr Nöjet hem till AW mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in