2022-11-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Aftonbladet skriver såhär i sin plus-artikel som ligger uppe:
Då var det så att det är något misstänksamt med det samtalet som jag sagt tidigare.
Citera
2022-11-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tack. Ja det var det jag läste. Då är det inte ett fejksms.

Jag tror verkligen att något är fel med det där röstmeddelandet. Men vad?
Citera
2022-11-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Öppet och öppet? Det är ju en nästintill igenvuxen väg som det ser ut på bilderna.

Jaja det såg ju ut så på kartan
Citera
2022-11-03, 20:21
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Kanske mgm försökte låta som T och hon redan var död.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Det har florerat saker som att pojkvännen ”hörde något som oroade honom” kring meddelandet från Tove 02.30. Kommer inte ihåg om det var Aftonbladet/expressen eller båda, men det stod något sådant. Det var några av de första artiklarna.

Någon mer som kommer ihåg dessa formuleringar?

Jag har för mig det var anledningen till att polisen agerade så snabbt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag det har de gjort. Sen hem och städa och efter det en tur till pappsen.

Jag mår illa och mina tankar är även hos familjen till dem häktade flickorna. Hoppas de erkänner snart och berättar ärligt vad som hända så alla kan börja sin läkningsprocess.

Ni som tror det var en olycka…tänk om. Sparkarna i väggen tyder på en strypning där en person hålls fast och inte kan skrika eller försvara sig. Det enda man gör i sån situation är att försöka komma loss. Hon måste ha hört dörrklockan och använt sina sista krafter och hoppats att någon skulle höra och rädda henne 😭

Att de håller käft är helt otroligt. De är nog skadade för livet efter denna natt.

Utan att vara insatt i det aktuella dramat/fallet så är detta standard instruktioner från en försvarare. Mycket tårar och liknande media inte ser, med detta sagt kan jag inte yttra mig om hur det exakt gått till under dessa förhör. Ni tror alla är skadad för livet? jag har fått många brev av ex- klienter som tyder på det motsatta. Sitta är heller inte så allvarligt som media får det att låta, det är värre att bli lobbad då får du en blå madrass och ingenting mer... Men det är saker man inte ska fokusera eller prata om.
Citera
2022-11-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
https://www.bildtagg.se/bild/xqvkfrsgs4v8bm5v4l0xyrf7

Innanför den svara ringen hittades hon.
Tack, alltid bra med tillrättalägganden (jag misstänkte sankområdet eftersom det var in på återvändsvägen vid torpet - men visste inte)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovjakt
Garanterad sanning eftersom det oftast är lågbegåvade och psykiskt instabila människor som importerar barn

Måste vara bland det dummaste jag har hört. Vänligen lämna faktagrund för det påståendet, tack.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Vad bra, då leker ingen tankepolis och vi kan bortse från triggadhet eftersom ingen av oss är det. Du tänker faktabaserat och jag tänker fritt. Och detta var en av mina idéer.

Idén baserades dock på vidareutveckling av teorier i tråden om svartsjukedrama (ex om T:s pojkvän och JJ), om att ha sett bilder och ha hört om personerna ifråga samt på ett tidigare fall med två unga tjejer som dödar en tredje väninna (vilket är ovanligt i sig).

Framförallt uppstod idén av det faktum att konflikten verkligen ledde till ett sjukt himla mord, det är så extremt, och konflikten måste ha varit otroligt känslig. Känslighet uppstår oftast när det handlar om nära relationer, framförallt romantiska. Men JJ och Tove var inte nära. Så vad kan ha väckt hennes vrede så till den grad att hon attackerade Tove?

Tack för förklaringen - det ger mig lite mer kött på benen i att förstå hur du tänker kring din teori.

Och bara för att poängtera så är jag varken homofobisk eller tycker det är obscent med lesbiska eller bisexuella förhållanden. Tvärtom så är jag väldigt inkluderande och dömer aldrig personer efter sexuell läggning elller bakgrund.

Jag håller helt med dig om att fallet är extremt bisarrt. Tyvärr vet vi inte mycket om den konflikt som har funnits mellan Tove och JJ, men att den skulle vara den enda anledningen till att Tove nu är död har jag lite svårt att se.

Vi kan konstatera utifrån det som framkommit i tråden att Tove och MH inte har varit nära vänner de senaste åren, men att de ändå har haft sporadisk kontakt på sociala medier. Till skillnad från Tove och JJ som det verkar ha skurit sig mellan helt.

När det gäller eventuellt motiv så finns det ingen klar bild. Så enkelt är det. Vilket får mig att tro att detta inte var planerat. Bråket på Nöjet eskalerade i JJs lägenhet och sen slog det slint för någon eller båda gärningsmännen.

Detta är min teori, som vitt skiljer sig från din då jag inte ser någon kärleksrelaterad koppling mellan de involverade personerna.

Hoppas innerligt att FUP kan bringa svar på alla frågetecken som fortfarande finns kring motiv osv.
Citera
2022-11-03, 20:25
Medlem
Citat:
Badrummet eller toaletten är ju misstänkt brottsplats så hon kanske ringde därifrån. Instängt ljud? Någon försökte öppna dörren?
Citera
2022-11-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
'https://www.bildtagg.se/bild/4p62dud8ejir8f1dhcav34hz

Där var avspärrningarna över vägen, sen så klart även runt om i skogen. Jag är rätt säker på att avspärrningarna är hävda nu dock.

Vet du om det var avspärrningar på båda sidor av vägen?
Citera
2022-11-03, 20:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett verkligt ödsligt område med i stort sett bara skog.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja det krävs mycket att hålla käft, men de hade säkert i åtanke om att hittas tove så är vi knullade bokstavlig talat, jag vet inte varför men jag har en stark känsla av att de tänkt flytta kroppen senare på måndagen, nu vet jag inte hur och var hon hittades i, jag tror inte hon låg på nån jävla skogsstig, då hade hon hittats tidigare kan man tycka

Ja det krävs mycket med att hålla käft - speciellt för två personer som aldrig tidigare hamnat i den här mycket obehagliga och ovana situationen med att bli häktade.

Duon skulle ha kunnat haft detta i åtanke men "annat" kom s. a. s. emellan. Jag vet inte heller var någonstans TT hittades i skogen. Dock låter det rent otroligt att hon skulle ha legat öppet på en skogsstig även om det här området är rena tassemarkerna. Risken, ur deras aspekt, hade då funnits att t. ex. en skogsvandrare hade stött henne på den här skogsstigen. Fast jag måste säga att detta område är verkligen bland de ödsligaste jag har sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in