Citat:
Ursprungligen postat av
ellaaa
Vad bra, då leker ingen tankepolis och vi kan bortse från triggadhet eftersom ingen av oss är det. Du tänker faktabaserat och jag tänker fritt. Och detta var en av mina idéer.
Idén baserades dock på vidareutveckling av teorier i tråden om svartsjukedrama (ex om T:s pojkvän och JJ), om att ha sett bilder och ha hört om personerna ifråga samt på ett tidigare fall med två unga tjejer som dödar en tredje väninna (vilket är ovanligt i sig).
Framförallt uppstod idén av det faktum att konflikten verkligen ledde till ett sjukt himla mord, det är så extremt, och konflikten måste ha varit otroligt känslig. Känslighet uppstår oftast när det handlar om nära relationer, framförallt romantiska. Men JJ och Tove var inte nära. Så vad kan ha väckt hennes vrede så till den grad att hon attackerade Tove?
Tack för förklaringen - det ger mig lite mer kött på benen i att förstå hur du tänker kring din teori.
Och bara för att poängtera så är jag varken homofobisk eller tycker det är obscent med lesbiska eller bisexuella förhållanden. Tvärtom så är jag väldigt inkluderande och dömer aldrig personer efter sexuell läggning elller bakgrund.
Jag håller helt med dig om att fallet är extremt bisarrt. Tyvärr vet vi inte mycket om den konflikt som har funnits mellan Tove och JJ, men att den skulle vara den enda anledningen till att Tove nu är död har jag lite svårt att se.
Vi kan konstatera utifrån det som framkommit i tråden att Tove och MH inte har varit nära vänner de senaste åren, men att de ändå har haft sporadisk kontakt på sociala medier. Till skillnad från Tove och JJ som det verkar ha skurit sig mellan helt.
När det gäller eventuellt motiv så finns det ingen klar bild. Så enkelt är det. Vilket får mig att tro att detta inte var planerat. Bråket på Nöjet eskalerade i JJs lägenhet och sen slog det slint för någon eller båda gärningsmännen.
Detta är min teori, som vitt skiljer sig från din då jag inte ser någon kärleksrelaterad koppling mellan de involverade personerna.
Hoppas innerligt att FUP kan bringa svar på alla frågetecken som fortfarande finns kring motiv osv.