2022-11-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hon har nog påverkats bra mycket mer (negativt) av att ha vuxit upp i en frireligiös sekt och som adopterad, mörkhyad i en vit familj!!

Handbollsmålis!

Sorgligt.

Hat?

Det är sekter, Pingstvänner, Sjundedagsadventister, Jehovas, Baptister, Mormoner m.fl.

De borde inte få driva varken friskolor, behandlingshem m.m.

De har en förvriden verklighetsuppfattning och är stora godhetsknarkare!

Mina åsikter!

Jehovas kan jag på ett sätt förstå, de andra har jag ingen aning om men pingst? Hur får du pingst till en sekt? Vill du ha en sekt att snacka om så vet jag om en annan församling som är mer som en sekt än pingst
Citera
2022-11-03, 19:56
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jag ett försöker bara förstå vad du har för indikationer på att din teori håller.

Jag håller mig till fakta - dvs det som har framkommit om Tove och de båda misstänkta.

Du verkar hitta på en teori som överhuvudtaget inte är faktabaserad.

Därför ifrågasätter jag dig.

Och ärligt talat så verkar det mer vara DU som är triggad av att jag ifrågasätter dig. Inte tvärtom.

Vad bra, då leker ingen tankepolis och vi kan bortse från triggadhet eftersom ingen av oss är det. Du tänker faktabaserat och jag tänker fritt. Och detta var en av mina idéer.

Idén baserades dock på vidareutveckling av teorier i tråden om svartsjukedrama (ex om T:s pojkvän och JJ), om att ha sett bilder och ha hört om personerna ifråga samt på ett tidigare fall med två unga tjejer som dödar en tredje väninna (vilket är ovanligt i sig).

Framförallt uppstod idén av det faktum att konflikten verkligen ledde till ett sjukt himla mord, det är så extremt, och konflikten måste ha varit otroligt känslig. Känslighet uppstår oftast när det handlar om nära relationer, framförallt romantiska. Men JJ och Tove var inte nära. Så vad kan ha väckt hennes vrede så till den grad att hon attackerade Tove?
Citera
2022-11-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror mer att hon vill informera MH att hon stött på patrull (grannen) och att hon ska stanna tills hon återvänt

Tror detsamma, att planen är ändrad.
Citera
2022-11-03, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Mamman ligger inne, det stämmer vet jag. Att pappan ska ha fått hjärtinfarkt har jag inte hört något om.
Fy vad tungt för dom, hoppas att mamman har mycket stöd från sina vänner, ja pappan med givetvis. det är så svårt att fatta hut detta kunde hända. jag har kollat MHs tiktok, och jag tycker hon verkar som en go tjej, man kan inte liksom ta in det här. Det går inte ihop i hjärtat. Det är bara tragiskt på alla sätt.
Citera
2022-11-03, 19:57
Medlem
https://kommun.vetlanda.se/forskola-och-skola/forskoleklass-och-grundskola/tomaslundsskolan.html Kan det ha varit på Tomaslundsskolan i Vetlanda som Tove jobbade eller praktiserade nu under hösten 2022?

Eftersom skolan har både vanliga grundskoleklasser och även särgrundskoleklasser där barn och
ungdomar med olika funktionsvariationer går på.
Citera
2022-11-03, 19:58
Medlem
maxatdunders avatar
MH målar sig själv som "170, är afro, har svarta ögon, Tomboy, deprimerad, idrottar och håller på med musik, inte festar, är känslomässigt instabil, vill bli bonde, har dålig humor, är allmänt efterblivenheten"

Sen kollar man BO som rider häst, vill bli sjuksköterska, halvgermansk och ljushyad med rött hår räcker långt för att provocera MH. Det är svart på vitt att MH vill vara edgy och sticka ut, att med sitt psykiska tillstånd mörda någon låter inte alls osannolikt och varför inte göra det på raka motsatsen till sig själv, luktar som ett hatbrott som tillslut kröp fram.

Dessutom korrelationer med psykisk ohälsa bland adoptivbarn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag menar, vilken familj får inte trauman av att ens dotter i samråd/helt på egen hand tar en annan person av daga.
Känner du familjen personligen?

Jaha okej! Nej känner dem inte personligen, känner dock folk som gör det.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ganska logiskt att dom väntade 1-2-3 timmar va? det kan man nog räkna ut med arslet

Jag det har de gjort. Sen hem och städa och efter det en tur till pappsen.

Jag mår illa och mina tankar är även hos familjen till dem häktade flickorna. Hoppas de erkänner snart och berättar ärligt vad som hända så alla kan börja sin läkningsprocess.

Ni som tror det var en olycka…tänk om. Sparkarna i väggen tyder på en strypning där en person hålls fast och inte kan skrika eller försvara sig. Det enda man gör i sån situation är att försöka komma loss. Hon måste ha hört dörrklockan och använt sina sista krafter och hoppats att någon skulle höra och rädda henne 😭

Att de håller käft är helt otroligt. De är nog skadade för livet efter denna natt.
Citera
2022-11-03, 19:59
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Men fy fan. Stackars Toves syskon som ska hantera allt detta. Måtte de ha släkt och vänner som stöttar dem.
MH föräldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Jaha okej! Nej känner dem inte personligen, känner dock folk som gör det.

Okej, tack för all information du delar med dig utav, uppskattas!
Citera
Medlem
Jag har lite tankar kring telefonsamtalet (eller vad det nu var) från TT kl 2.30 till pojkvännen.

om TT ringde sin kille för att säga att hon var på väg hem kl 02.30 så bör MH och JJ väl ha vetat om det om dom har hennes telefon på väg till donken? Enkelt att se senast uppringda nummer .

Borde man inte vara ganska stressad i så fall? För de borde ju inte veta om huruvida han väntar uppe på henne eller inte?

Eller så kanske det var MH/JJ som ringde/skickade röstmeddelande och låtsades vara TT? Det låter väldigt långsökt, absolut, men om man typ håller ett finger för mikrofonen så kanske man kan få det att inte höras så tydligt vem man e?

Media och polisen har inte varit tydliga med 02.30-samtalet, utan 01.59 sägs vara sista tecknet. Varför? Vad är det som är konstigt med 02.30 samtalet? Kan det finnas frågetecken kring vem som pratar?
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-03 kl. 20:02.
Citera
2022-11-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Med facit i hand så skulle han ringt polisen men precis som du skriver så gjorde grannen mer än de flesta skulle ha gjort när han gick upp och ringde på. Hade det varit ett par som bodde där och det hade hörts bråk och skrik i samband med dunsarna så kommer det i ett annat läge. Grannen hade dessutom bara gott att säga om JJ i podden. Att hon var en trevlig och hjälpsam tjej. Tycker att grannen ska ha en eloge som ändå gjorde det han gjorde.

Precis
Och det där med grannar är inte en helt enkel balansgång i integritet. Uppenbart störande är en sak. Upprepat likaså.
Mer diffust och inte väntat är en annan sak
Var själv med om för ett antal år sen (marklägenhet)
Mitt på en solig dag. Hörde en hög dunk från grannen. Tänkte att ”hon städar väl ureförrådet” då det gränsar till mitt kök.
Som tur är gick jag inte o kolla vad som hände, för då hade jag väl blivit en liten blöt pöl kanske.
Senare på kvällen när grannen kommit hem och polisen kom så visade det sig att hon haft inbrott. Smällen jag hörde när jag tänkte att hon städade uteförrådet var förmodligen ljudet av när de bröt upp hennes dörr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in