2022-11-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Vilken skola i så fall jobbade eller praktiserade Tove på nu hösten 2022?

Mogärdeskolan jobbade hon på.

Edit: såg du redan fått svar.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-11-03 kl. 20:13.
Citera
2022-11-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Blev också konfunderad av att det rubricerades som samtal. SMS är lätt att fejka och det är inte osannolikt att det gjordes, tänker jag. Enligt grannen under JJ var JJ ovanligt stressad och höll mobilen lite bortvänt från honom (intill sig). Dock vet jag inte vilken källa du utgår ifrån med att det skulle ha varit ett telefonsamtal. Kan lika gärna vara journalisten som feltolkat att hon senast "hördes av" 02:30, fast pojhkvännen fick ett sms.

Det har florerat saker som att pojkvännen ”hörde något som oroade honom” kring meddelandet från Tove 02.30. Kommer inte ihåg om det var Aftonbladet/expressen eller båda, men det stod något sådant. Det var några av de första artiklarna.

Någon mer som kommer ihåg dessa formuleringar?
Citera
2022-11-03, 20:11
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Skulle du kunna skärmdumpa kartan och rita på den var avspärrningarna är? Som du beskriver nu verkar avspärrningen vara på den väg som går i öst-västlig riktning. Stämmer det?

'https://www.bildtagg.se/bild/4p62dud8ejir8f1dhcav34hz

Där var avspärrningarna över vägen, sen så klart även runt om i skogen. Jag är rätt säker på att avspärrningarna är hävda nu dock.
Senast redigerad av euromixers 2022-11-03 kl. 20:16.
Citera
2022-11-03, 20:12
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Blev också konfunderad av att det rubricerades som samtal. SMS är lätt att fejka och det är inte osannolikt att det gjordes, tänker jag. Enligt grannen under JJ var JJ ovanligt stressad och höll mobilen lite bortvänt från honom (intill sig). Dock vet jag inte vilken källa du utgår ifrån med att det skulle ha varit ett telefonsamtal. Kan lika gärna vara journalisten som feltolkat att hon senast "hördes av" 02:30, fast pojhkvännen fick ett sms.

Det har ju rapporteras om ett samtal , men om det är ett sms så kan det ju vara mgm som messar om Tove redan är död.
Citera
2022-11-03, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag det har de gjort. Sen hem och städa och efter det en tur till pappsen.

Jag mår illa och mina tankar är även hos familjen till dem häktade flickorna. Hoppas de erkänner snart och berättar ärligt vad som hända så alla kan börja sin läkningsprocess.

Ni som tror det var en olycka…tänk om. Sparkarna i väggen tyder på en strypning där en person hålls fast och inte kan skrika eller försvara sig. Det enda man gör i sån situation är att försöka komma loss. Hon måste ha hört dörrklockan och använt sina sista krafter och hoppats att någon skulle höra och rädda henne 😭

Att de håller käft är helt otroligt. De är nog skadade för livet efter denna natt.
Ja det krävs mycket att hålla käft, men de hade säkert i åtanke om att hittas tove så är vi knullade bokstavlig talat, jag vet inte varför men jag har en stark känsla av att de tänkt flytta kroppen senare på måndagen, nu vet jag inte hur och var hon hittades i, jag tror inte hon låg på nån jävla skogsstig, då hade hon hittats tidigare kan man tycka
Citera
2022-11-03, 20:15
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Det har ju rapporteras om ett samtal , men om det är ett sms så kan det ju vara mgm som messar om Tove redan är död.

Det var röstmeddelande han fick kl 2:30. Tror dock inte han hörde det förrän på morgonen.
Citera
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Intressant det där med ”känslomässigt instabil”. Jag skrev tidigare att jag misstänker att JJ har borderline/emotionellt instabil personlighetsstörning. Låter som båda har det då. Eller kanske mer ADHD i MH:s fall, med tanke på att hon haft stora problem med skolgången. Labila personer kan bli väldigt farliga om ilskan kokar över.

Ja, i synnerhet om man blandar in alkohol/droger på en sen utekväll. Som jag förstått så skedde brottet sent på natten. Hade brottet skett på ljusa dagen hade det inte varit lika glasklart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Fy vad tungt för dom, hoppas att mamman har mycket stöd från sina vänner, ja pappan med givetvis. det är så svårt att fatta hut detta kunde hända. jag har kollat MHs tiktok, och jag tycker hon verkar som en go tjej, man kan inte liksom ta in det här. Det går inte ihop i hjärtat. Det är bara tragiskt på alla sätt.

Fruktansvärt tragiskt för alla anhöriga. Kan inte låta bli att tänka på alla som känner dem alla tre? Måste va en helt vedervärdig känsla att två i ett gäng mördat en tredje💔. Den sorgen och frustrationen blir väl på ett vis dubbel..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
.

Jag tror att allt har att göra med flickan som Tove letade efter på Nöjet. Enligt bartendern var Tove orolig för henne. Det kan ha varit den flickan som var på förfest hos J. Bråket mellan T,J och M började ju också på Nöjet.
Säg att J sa att flickan gått före hem till henne och att Tove kunde prata med henne där. Det kanske bara var en bluff. I min tes så har J haft dåligt inflytande på den flickan och kanske gett henne droger, vilket var anledningen till Toves oro och anledning till att hon följde med till J s bostad. Efter att de pratat en stund kan Tove sagt att hon tänker göra en polisanmälan. Därefter ringer hon sin pojkvän och meddelar att hon tänker cykla hem. Pojkvännen hör något i samtalet, något i bakgrunden som är en varningssignal. Kan ju vara något typ " det här ska du få för" eller liknande.
Jag tror att T gick på toaletten innan hon skulle cykla hem. Utanför dörren stod J beredd att överfalla henne. J brottade ner henne ( därav dunsarna ) och sen satte hon sig på T och ströp henne.
Då blev det överrumplande och inga skrik. Så tror jag tyvärr att det gått till

Måste säga att det här låter väldigt rimligt och är troligtvis inte långt ifrån sanningen.
Citera
2022-11-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant

Aftonbladet skriver såhär i sin plus-artikel som ligger uppe:

Citat:
”02.30: Denna tidpunkt anger åklagaren i sin häktningsframställan som den tid då de två kvinnorna är misstänkta för människorov. Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem. De två misstänkta kvinnorna har enligt uppgifter uppgett för polis att de två har åkt till McDonalds klockan 02.45.”
Citera
2022-11-03, 20:16
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det var röstmeddelande han fick kl 2:30. Tror dock inte han hörde det förrän på morgonen.
Ja det är ju svårare att fejka
Citera
2022-11-03, 20:17
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Aftonbladet skriver såhär i sin plus-artikel som ligger uppe:
Tack. Ja det var det jag läste. Då är det inte ett fejksms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in