Citat:
Ursprungligen postat av
Airboy
Tragiskt om det visar sig att orsaken bara är någon skitgrej de blivit osams om..... Mest troliga måste det väl ändå vara något form av bråk som gick för långt och att dödsfallet är en olyckshändelse. Men ändå ganska fascinerande att de försökt gömma undan kroppen och försöka klara sig undan. Dödsorsaken blir ju intressant att höra.
.
Jag tror att allt har att göra med flickan som Tove letade efter på Nöjet. Enligt bartendern var Tove orolig för henne. Det kan ha varit den flickan som var på förfest hos J. Bråket mellan T,J och M började ju också på Nöjet.
Säg att J sa att flickan gått före hem till henne och att Tove kunde prata med henne där. Det kanske bara var en bluff. I min tes så har J haft dåligt inflytande på den flickan och kanske gett henne droger, vilket var anledningen till Toves oro och anledning till att hon följde med till J s bostad. Efter att de pratat en stund kan Tove sagt att hon tänker göra en polisanmälan. Därefter ringer hon sin pojkvän och meddelar att hon tänker cykla hem. Pojkvännen hör något i samtalet, något i bakgrunden som är en varningssignal. Kan ju vara något typ " det här ska du få för" eller liknande.
Jag tror att T gick på toaletten innan hon skulle cykla hem. Utanför dörren stod J beredd att överfalla henne. J brottade ner henne ( därav dunsarna ) och sen satte hon sig på T och ströp henne.
Då blev det överrumplande och inga skrik. Så tror jag tyvärr att det gått till