2022-11-02, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Åtal dröjer nog några månader skulle jag tippa på. Tror inte att någon av MGM släpps idag. Det som fick dem häktade från början, tillsammans med att åklagaren väntar på svar från NFC bör räcka för fortsatt häktning.

Skulle gissa att utan kropp blir det inget åtal ens på några månader. Finns väl enstaka exempel på mordåtal där ingen kropp återfunnits, men då har det funnits omständigheter som gör att man inte behövt kroppen för att fastställa att personen är död. Det går ju t.ex. inte fastställa dödsorsak ens om man har delar av kroppen, och så ska man dessutom kunna visa att det inte finns någon alternativ gärningsperson. Så vi får hoppas (om nu inte BO faktiskt lever) att man hittar kroppen asap.
Citera
2022-11-02, 08:26
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Åtal dröjer nog några månader skulle jag tippa på. Tror inte att någon av MGM släpps idag. Det som fick dem häktade från början, tillsammans med att åklagaren väntar på svar från NFC bör räcka för fortsatt häktning.

Absolut, omhäktning är en "no-brainer". Och det lär bli fler sådana innan eventuellt åtal eller att de släpps fria. Det är ju inget brott vilket som helst, och de har ju trots allt dragit olika/felaktiga historier vad jag förstår.

Men även om utgången av häktesförhandlingen är given så är det ändå en intressant dag, för det innebär lite uttalanden från officiellt håll, och kanske att allmänheten får lite ny info om läget, någon ny pusselbit att jobba med.

Blir provocerad av att de nekar måste jag säga. När jag var 20 bast blev jag av med körkortet ett par veckor för en fortkörning och trodde därmed att mitt liv var kört typ, trots att det egentligen bara är en skitgrej som de flesta som kör mycket har varit med om. Men världen rasade samman, kommer aldrig få ett jobb tänkte jag. Pratade och grät ut till både polare och familj. I den åldern är man ju skör och naiv.

Men de här tjejerna verkar hårdnackade och räknar iskallt med att inte åka dit. Störande, man skulle önska en slags primitiv folkdomstol i de här lägena: "Nu berättar ni vad som hänt Tove, tills dess får ni stå nakna i en bur på torget och ta emot folkets spott och hat."

Kanske dumt av mig att redan ha bestämt mig om deras skuld, men inte en chans att de är oskyldiga..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-11-02 kl. 08:30.
Citera
2022-11-02, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Även enligt P4 Jönköping är det förhandlingar idag.

Intressant, då får vi se vad som händer under dagen oavsett så skall vi alla fall få svar idag eller imorgon som senast.

För Toves anhöriga så får vi hoppas att det går framåt i utredningen och det finns skäl nog för en omhäktning för bägge.

Som tidigare nämnt brukar analyssvar eller liknande vara skäl nog för en omhäktning - Vi får hoppas så även denna gång att bevisbördan är tillräcklig.

Samtidigt hade man vela se vad som utspelar sig om bägge släpps, något säger mig att dom skulle klanta till kring Toves försvinnande, avslöja något, besöka platser, prata med (eventuell inblandad) tredje part - Polisen bör vara beredd på detta om så sker.
Citera
2022-11-02, 08:28
Medlem
stillsodarks avatar
Bara för att röra till det lite extra när det gäller grannens ord om påsen... När jag lyssnat om och om igen på olika hastigheter tycker jag mig höra "blöt" påse. Kan också tänka mig att det är "lätt". Däremot "röd" har jag svårt att höra eftersom jag tycker det låter som att ordet slutar på 't'.
Citera
2022-11-02, 08:28
Avstängd
Jag tror att de blir häktade en vända till, men hittar dom ingenting mer så tror jag de släpps.
Citera
2022-11-02, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
'Det var en röd påse' tycker jag han säger.

Notera även att han säger att han 'påminner om påsen' när de kommer tillbaka. (32.45)

Påminner betyder att man redan talat om något för någon..

Alltså, han kan redan ha nämnt den till JJ i förbifarten när de åkte och att han nu säger det mer rättfram så JJ verkligen reagerar på det.
Varför skulle han nämna påsen över huvud taget? Trodde han att det var JJs cykel?
Citera
2022-11-02, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Den röda bilen med vännerna utanför McD...
Tidigare har det ju diskuterats specifikt Audi, men nu i podden bara liten röd bil.

JJ's lilla röda bil har ju ifrågasatts om hon hade den hemma eller ej.
Kanske så enkelt att hon hade den utlånad till "sin bästa kompis" (kompisen som nämns i podden) men nu behövde ha hem den mitt i natten.

Enligt grannen höll hon på med telefonen i trapphuset innan de körde till McD. En snabb kontakt till "bästa kompisen" som egenligen var på väg till lägenheten men i sista stund fick styra om till McD.

Samtalet utanför McD handlade då om att hon ville få hem bilen lite senare!

I podden nämns en bild tagen vid torpet där man ser en liten röd Suzuki. Hur är det möjligt om det är samma bil JJ brukat och polisen plockat in direkt på måndagen?
Citera
2022-11-02, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Den röda bilen med vännerna utanför McD...
Tidigare har det ju diskuterats specifikt Audi, men nu i podden bara liten röd bil.

JJ's lilla röda bil har ju ifrågasatts om hon hade den hemma eller ej.
Kanske så enkelt att hon hade den utlånad till "sin bästa kompis" (kompisen som nämns i podden) men nu behövde ha hem den mitt i natten.

Enligt grannen höll hon på med telefonen i trapphuset innan de körde till McD. En snabb kontakt till "bästa kompisen" som egenligen var på väg till lägenheten men i sista stund fick styra om till McD.

Samtalet utanför McD handlade då om att hon ville få hem bilen lite senare!
Visst låter det konstigt med uppgiften här i tråden att "de har hört av sig och är avförda". Alla JJ talat i person eller kommunicerat/messat med den natten, alla bilar hon varit i kontakt med, till och med alla bilar som rört sig i anslutning till bostaden borde undersökts betydligt mer.
Citera
2022-11-02, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja sammantaget låter det rimligt att polisen tar det på största allvar

Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Trodde det var T som J syftade på när hon berättade om den stupfulla kompisen som trillat.

Jag trog inte att JJ "skyltat" med att TT skulle va i hennes lgh...
Citera
2022-11-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holger123
Vi vet ju inte med säkerhet att T varit i lägenheten, det kan ju hänt något innan och de kommit över hennes mobil, JJ bestämmer träff med dessa 2 killar i den röda bilen hemma utanför men möter grannen på väg ut som erbjuder att köra henne till donken som hon ljuger om att hon ska till, hon hör av sig till dem i bilen och säger kör till mcd så ses vi där

Hade inte JJ själv en röd bil eller är det bara en trådsanning? Hennes föräldrar har dock en röd suzuki.
Citera
2022-11-02, 08:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Det är anmärkningsvärt att JJ springer upp igen efter att ha bestämt med grannen att de ska till MC Donalds...

En sannolik teori är att JJ skulle ut och dumpa TTs mobil en bit bort........

Fyfan alltså stackars Tove, hon måste ha varit så rädd....
Jag tycker inte att det är speciellt anmärkningsvärt, hon informerar MH and hon blivit upptäckt och ber MH att städa samt vänta kvar tills JJ återvänt från donken
JJ är alltså påväg att dumpa både mobil o cykel hära tänker jag
Citera
2022-11-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be.Kind
Tycker det är högst osmakligt att någon gör en podd MITT I utredningen och sökandet.

Känns mest egoistiskt, att utnyttja situationen för att tjäna pengar…

Men mitt ”godtrogna jag” vill hoppas att personen bakom podden använder sitt verktyg för att locka andra med ”rampljusbehov” till att börja prata..

Kan dela den spontana tanken. Dock tror jag att han är genuint intresserad av fallet,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in