Citat:
Ursprungligen postat av
Jkpg73
Åtal dröjer nog några månader skulle jag tippa på. Tror inte att någon av MGM släpps idag. Det som fick dem häktade från början, tillsammans med att åklagaren väntar på svar från NFC bör räcka för fortsatt häktning.
Absolut, omhäktning är en "no-brainer". Och det lär bli fler sådana innan eventuellt åtal eller att de släpps fria. Det är ju inget brott vilket som helst, och de har ju trots allt dragit olika/felaktiga historier vad jag förstår.
Men även om utgången av häktesförhandlingen är given så är det ändå en intressant dag, för det innebär lite uttalanden från officiellt håll, och kanske att allmänheten får lite ny info om läget, någon ny pusselbit att jobba med.
Blir provocerad av att de nekar måste jag säga. När jag var 20 bast blev jag av med körkortet ett par veckor för en fortkörning och trodde därmed att mitt liv var kört typ, trots att det egentligen bara är en skitgrej som de flesta som kör mycket har varit med om. Men världen rasade samman, kommer aldrig få ett jobb tänkte jag. Pratade och grät ut till både polare och familj. I den åldern är man ju skör och naiv.
Men de här tjejerna verkar hårdnackade och räknar iskallt med att inte åka dit. Störande, man skulle önska en slags primitiv folkdomstol i de här lägena:
"Nu berättar ni vad som hänt Tove, tills dess får ni stå nakna i en bur på torget och ta emot folkets spott och hat."
Kanske dumt av mig att redan ha bestämt mig om deras skuld, men inte en chans att de är oskyldiga..