2022-11-02, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Hasch, kokain och E förekommer ofta

Tjack också, väldigt populärt!
Citera
2022-11-02, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Min tanke är att de har rubricerat fallet som människorov nu innan de har en EV kropp.

I nuläget så kan de inte rubricerat detta som mord ännu så då har de häktat dem på sannolika skäl för människorov.

Och givetvis så letar de efter alla tänkbara spår i samband med att de söker efter T.

Ja det behövs en kropp eller något annat som styrker att Tove dött. Tex i ett annat fall i Sverige (Marina) 2010 så hittades en blodfläck i en säng ( som hade missats av tekniker) Den var åklagaren tvungen att bevisa att det var så mycket blod som offret förlorat så att personen inte längre kunde vara vid liv. Först då kunde åklagaren ändra rubriceringen till mord. ( där dök dock kroppen upp 2012 tro jag, tror till och med att den hittades av MP och att fallet var grunden till att ens MP startades)
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-02 kl. 07:09.
Citera
2022-11-02, 07:16
Medlem
lolnollkolls avatar
Ursäkta men den där podden är bara att försöka tjäna pengar på något tragiskt som detta försvinnande. Han har ju inte ens klara uppgifter? Han släpper avsnittet igår men kommer med info som inte stämmer, rättar man inte sånt innan man släpper ett avsnitt när det hänt nya saker????

Cykeln är inte hittad enligt honom... men det är den ju? Det var den väl redan dagen efter hennes försvinnande??
Citera
2022-11-02, 07:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Alltså vad är det som gör att åklagaren tror att hon lever? Polis tömmer dammen för att hitta något.. Är det mobilen de letar efter.. och har de fått något vittnesmål som gör att de tror att hon lever och att någon håller henne fången? Faaan.. känner på mig att om man visste vad bråket handlade om så hade det varit lättare att få ihop det här😪
Dom lever väl på hoppet eller så håller dessa brudar käft o bara nekar, det finns inte ens chans någonstans att T skulle vara vid liv inte efter såhär lång tid, det hoppas jag dom fattar
Citera
2022-11-02, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har tyckt att det varit så himla konstigt att man väljer att ta sig till McD bara minuter efter att man dödat en människa.
Men nu har jag en teori varför JJ gjorde det.

Så här säger vitten: När grannen under hör fyra kraftiga dunsar går han upp för att kontrollera vad som händer. När han knackat på öppnar ingen, men han hör något som kan vara sparkar mot en vägg. [Kan det vara Tove som försöker komma loss?] Han knackar på igen men ingen öppnar.
Han går då ner till sig.
Efter tio minuter hör han hur hur ytter dörren öppnas och stängs. Han öppnar då sin ytterdörr och frågar JJ om läget. Hon berättar då att hon ska till McD och grannens son erbjuder sig att skjutsa henne eftersom de märker att JJ är berusad. JJ går då in i lägenheten och hämtar något. Sonen och JJ åker till McD.

Kan det vara så att JJ öppnar sin ytterdörr för att se vem som knackade på och kontrollera om det står något utanför hennes dörr? De gör det efter att de föst undan Tove. När då grannen öppnar sin dörr och undrar vad som står på så finner JJ ingen bättre förklaring än att säga ”jag ska till McD”. Det är ju inte så vanligt att man öppnar sin ytterdörr och kollar trapphuset mitt i natten, och ett besök på McD känns ändå som en rimlig ursäkt.

När hon blir erbjuden skjutsa så tänker hon att det finns fördelar med det. Hon får ett alibi, hon kan ta med och dumpa Toves mobil så att det ser ut som om Tove var med på McD. Hon får också möjlighet att tillkalla hjälp, utan att behöva använda något som går att spåra.

Grannen säger ju att han reagerade på att JJ handlade så lite på McD, det talar ju för att hon inte var hungrig, utan bara ville ta sig dit.

Hon förleder ju också uppmärksamheten kring dunsarna i lägenheten till att handla om att hon ska till McD, inte kan köra själv osv.

Under den här turen lyckas inte JJ göra sig av med mobilen som hon tänkt, därför kom den med hem igen.

Att det blivit fel vid förhören kring att MH varit med till McD eller inte kan ju bero på att man tolkat något felaktigt. ”Vi käka McD på natten efter att Tove gått” kan ju tolkas som att de båda varit på McD. När någon sedan återger ett vittnesmål så väljer de att skriva ”de åt på McD”.

Exakt så.....

Grannen säger att JJ var tyst i hela 20 sekunder efter att han erbjudit sig att köra... JJ gick då upp för att hämta mobil, TTs och plånbok.

Det krävs rätt förhörsteknik för att få tjejerna att erkänna och öppna upp sig.... Vill hävda att MH behöver en annan teknik än JJ för att de ska börja prata.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-11-02 kl. 07:30.
Citera
2022-11-02, 07:21
Avstängd
Jag tycker faktiskt att vi kan fastslå
1. T lever inte.
2. de har knappast stängt in henne levande, då borde dom sagt det vid första förhöret.
Citera
2022-11-02, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tycker faktiskt att vi kan fastslå
1. T lever inte.
2. de har knappast stängt in henne levande, då borde dom sagt det vid första förhöret.

3. Att hon misshandlades till döds.

4. Att hon avled på badrumsgolvet.

5. Att JJ och MH är iblandade.
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2022-11-02 kl. 07:31.
Citera
2022-11-02, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag har tyckt att det varit så himla konstigt att man väljer att ta sig till McD bara minuter efter att man dödat en människa.
Men nu har jag en teori varför JJ gjorde det.

Så här säger vitten: När grannen under hör fyra kraftiga dunsar går han upp för att kontrollera vad som händer. När han knackat på öppnar ingen, men han hör något som kan vara sparkar mot en vägg. [Kan det vara Tove som försöker komma loss?] Han knackar på igen men ingen öppnar.
Han går då ner till sig.
Efter tio minuter hör han hur hur ytter dörren öppnas och stängs. Han öppnar då sin ytterdörr och frågar JJ om läget. Hon berättar då att hon ska till McD och grannens son erbjuder sig att skjutsa henne eftersom de märker att JJ är berusad. JJ går då in i lägenheten och hämtar något. Sonen och JJ åker till McD.

Kan det vara så att JJ öppnar sin ytterdörr för att se vem som knackade på och kontrollera om det står något utanför hennes dörr? De gör det efter att de föst undan Tove. När då grannen öppnar sin dörr och undrar vad som står på så finner JJ ingen bättre förklaring än att säga ”jag ska till McD”. Det är ju inte så vanligt att man öppnar sin ytterdörr och kollar trapphuset mitt i natten, och ett besök på McD känns ändå som en rimlig ursäkt.

När hon blir erbjuden skjutsa så tänker hon att det finns fördelar med det. Hon får ett alibi, hon kan ta med och dumpa Toves mobil så att det ser ut som om Tove var med på McD. Hon får också möjlighet att tillkalla hjälp, utan att behöva använda något som går att spåra.

Grannen säger ju att han reagerade på att JJ handlade så lite på McD, det talar ju för att hon inte var hungrig, utan bara ville ta sig dit.

Hon förleder ju också uppmärksamheten kring dunsarna i lägenheten till att handla om att hon ska till McD, inte kan köra själv osv.

Under den här turen lyckas inte JJ göra sig av med mobilen som hon tänkt, därför kom den med hem igen.

Att det blivit fel vid förhören kring att MH varit med till McD eller inte kan ju bero på att man tolkat något felaktigt. ”Vi käka McD på natten efter att Tove gått” kan ju tolkas som att de båda varit på McD. När någon sedan återger ett vittnesmål så väljer de att skriva ”de åt på McD”.

Precis. Håller mig v. nära din teori. Det här med T mobil (som gör samma resa som JJ, till McDonalds) är med största sannolikhet inte Tove själv med sin mobil som gjort den resan om man ska utgå från vittnesuppgifter från tidpunkten. Särskiljande historier eller att man väljer att tiga är ofta att man skyddar personer som man inte vill involvera i sin historia eller så döljer man något. MH och JJ har som tidigare sagts nog haft tur i viss mån. Frågan kvarstår dock.....
Var är Tove?
Citera
2022-11-02, 07:41
Medlem
Tycker det är högst osmakligt att någon gör en podd MITT I utredningen och sökandet.

Känns mest egoistiskt, att utnyttja situationen för att tjäna pengar…

Men mitt ”godtrogna jag” vill hoppas att personen bakom podden använder sitt verktyg för att locka andra med ”rampljusbehov” till att börja prata..
Citera
2022-11-02, 07:44
Avstängd
Kan det vara så enkelt att MH/JJ trott att det var polisen som plingat på? därav känner JJ att de måste leda bort från lägenheten (hon kollar hålet först att det var grannen/att den som plingat lämnat först. med tanke på att hon går ut utan MH(hon får städa)

Fråga: Vet man hur länge totalt det väsnas? på ett ungefär? låter som ett kort förlopp till tystnad
Citera
2022-11-02, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBskaina
Svårt att se att det här klaras upp, att bli dömda utan kropp är osannolikt. Och jag tvivlar på att kroppen hittas. Eller?

Om de inte har fått avancerad hjälp så tror jag att kroppen tids nog hittas av t.ex. svampplockare, markägare eller någon som är ute med hunden.

Den kan dock finnas ett par mil utanför stan. De har ju haft en del tid på sig.
Citera
2022-11-02, 07:46
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Sammanfattning försvunne Tove i Vetlanda.

Lite bakgrund:

Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Söndag 23:e Oktober.

Till startinlägget.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem