Citat:
Ursprungligen postat av
Edson Arantes
Har inte läst alla inlägg, de börjar ju bli rätt många, men noterar att många verkar tycka det är märkligt att grannarna uppger att de inte hört nåt innan de omtalade dunsarna. Jag tänker att det kanske inte är så märkligt ändå, oavsett om grannarna varit vakna eller inte. De ljud som i så fall hörts innan kanske var så att säga förväntade, alternativt att folk i huset legat och sovit. Man vaknar nog inte av/lägger inte märke till sånt som man erfarenhetsmässigt är van vid kan förekomma vid den tiden, den veckodagen (folk i trappen, prat i grannlägenheten). Och därför blir det de där dunsarna som upplevs som det första ljudet man verkligen hör, därför att det är de första ljuden som sticker ut. Ber om ursäkt om andra varit inne på liknande tidigare som jag inte sett.
Jag skrev detsamma för ett tag sen, men kul att se att någon håller samma linje som mig.😅 jag hör inte så ofta när grannar går i trappen och pratar för jag är van med det, men som du skriver , när det blir dunsar i lägenheten och andra märkliga ljud då lägger man märke till det mitt i natten..