Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Jo, jag tror att det står i denna artikel, den är tyvärr låst nu. Fritt ur mitt minne:
Här menar Aftonbladet att MH förhördes i sitt hem redan på söndag, dagtid, och att JJs lgh och hela huset genomsöktes av polis till långt in på natten.
JJ gick troligen inte att få tag på på söndagen, utan förhördes och hämtades på sitt jobb på måndagen, då även MH togs in.
Vilket väl stärker teorin om röstmeddelande från TT till pojkvän 02.30 och misstänksamma bakgrundsljud, för polisen har agera otroligt snabbt, TT har knappt varit försvunnen i 12 timmar....
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande
Det du refererar till är detta:
Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat i samtalet att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams, säger vännen.
Under söndagen kontaktas den ena misstänkta kvinnan av polisen. Ett flertal förhör hålls, enligt uppgifter.
Om den andra kvinnan också kontaktas på söndagen finns det i nuläget inga uppgifter om.
Under söndagseftermiddagen kontaktar polisen även den granne som skjutsat den ena kvinnan till McDonalds. Grannen förhörs av polis samma dag.
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten.
Måndag
Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. En bil bärgas vid Ekenässjön norr om Vetlanda.
11.12: Den ena kvinnan förhörs klockan i sitt hem. Klockan 11.30 grips hon av polis, enligt häktningsframställan.
11.40: Den andra kvinnan förhörs på sitt jobb. Hon grips klockan 11.50, enligt häktningsframställan.
Båda anhålls skäligen misstänkta för människorov. De häktas senare på sannolika skäl misstänkta för människorov.
Det man kan notera är ju att det framstår som att J inte var i sin lgh på hela söndagen, ej heller då på kvällen eftersom polisen sökte igenom den "sent in på natten". Det låter som att J sov på annan plats eftersom polisen fick kontakt med henne först på hennes jobb (det är mitt antagande eftersom jag annars utgår från att om polisen hade fått kontakt med J innan hon skulle börja jobba så hade J valt att första förhör inte skulle hållas på hennes arbetsplats utan på annan plats, det bör ju annars kännas pinsamt att polisen kommer till ens arbetsplats och förhör en, det vill man ju inte att ens arbetsgivare ska veta om).
Följdfrågan på det blir ju onekligen vart J är under hela söndagen, kvällen och natten och vart hon sover och varför hon inte åker hem? Det är ju nära till hands att man tror att J var icke nåbar på telefon?
(hade polisen fått kontakt med henne på söndagen hade de ju hållit förhör med henne då på en gång får man ju förmoda)