2022-11-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Jaha.. hade missat att det kommit fram att det var från toaletten dunsarna kom

Får lyssna på podd avsnittet.
Citera
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Precis så MEN grannen påpekar cykel både INNAN och EFTER McDonalds. Innan Mc Donalds är det grannen som ställer upp den mot staketet då den står konstigt och då framkommer det från JJ att det är hennes kompis … sen väl tillbaka från McDonalds påpekar grannen att kompisen glömt en påse i cykelkorgen. Tror han säger att påsen är röd.

Skulle gärna vilja veta på vilket sätt cykeln står konstigt. Slängd på marken? Är den rent ivägen för att ta sig fram? Det kan ju ge en förklaring till vilket skick TT ska ha varit när hon kom till lägenheten. Stupfull? Drogad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Svart cykel? Toves cykel är ju röd.

Något stämmer inte med hans historia.

Tror inte att man ska dra för stora växlar av vilka färger man tycker sig se en regnig natt i oktober.
Citera
2022-11-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
N*ls. Inte den blekaste. Är han förhörd?
*i

Bra fråga är JJs bror N*ls förhörd?
Citera
2022-11-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Finns såklart flera olika alternativ. Men utan att bli sedda eller utan att någon granne märker något? Grannar som dessutom några timmar innan har hört dunsar och då blivit oroliga.

Om jag tänker mig in i det här.. att jag har gjort något liknande, och att grannar varit uppe och knackat på min dörr så skulle jag inte våga föra ut en kropp.. hade varit såå rädd för att möta mina grannar igen i trappen.. och rädd för att de fortfarande höll koll på vad jag gjorde..
Citera
2022-11-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Tror inte att man ska dra för stora växlar av vilka färger man tycker sig se en regnig natt i oktober.

Fast nog kan man skilja på en svart och en röd cykel även på natten.
Citera
2022-11-01, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast nog kan man skilja på en svart och en röd cykel även på natten.

Tja, själv har jag inte reflekterat över att den är röd, jag har sett den som svart på bilderna. Men då har jag inte heller tittat så noga på den.
Citera
2022-11-01, 20:32
Medlem
Citat:
Om jag tänker mig in i det här.. att jag har gjort något liknande, och att grannar varit uppe och knackat på min dörr så skulle jag inte våga föra ut en kropp.. hade varit såå rädd för att möta mina grannar igen i trappen.. och rädd för att de fortfarande höll koll på vad jag gjorde..

Ja, grannarna borde ju varit på tårna och hade de hört nåt mer så bör de ha försökt kolla vad som var i görningen. Och det lär ju JJ ha vetat om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är VÄLDIGT vanligt att knyckla in lik i både väskor och påsar så varför det skulle vara extra svårt ett enstaka fall fattar jag inte.

Jag menade inte så. Utan att det skulle vara jävligt hjärtlösa och kallt om man inte ens sätter sig ner och funderar på vad fan som just hände.

Mer en fråga "dog hon verkligen i lägenheten?"
Citera
Medlem
Citat:

Vänta ett par timmar till klockan är 05.30.........
Citera
2022-11-01, 20:33
Medlem
"Från podden:
Grannen ska även frågat JJ vem som har ställt en cykel slarvigt utanför grinden och JJ säger att det är hennes kompis som glömt den där. Hon säger ett namn till grannen men det är INTE Tove.
Grannen ställer då upp cykeln mot staket.
Det är också grannen som påpekar EFTER McDonalds att JJ kompis har glömt något i cykelkorgen så då tar JJ upp det.
Två män i en liten röd bil vid McDonalds ( han säger inte Audi) JJ säger att det är hennes bästa vän. Två manliga killar i 20 års åldern"

Vadå, förstår jag det här rätt nu att grannen har ändrat sitt vittnesmål? Tidigare gick ju storyn att grannen kör hem från McD med J. Han släpper av J på gatan utanför huset, ser hur J går mot huset och reagerar på att hon tar upp en påse ut ur cykelkorgen, en handling av henne som han fäster på minnet för att den verkar lite märklig i hans ögon. Detta sker i samband med att han ska parkera bilen.

Men nu är alltså hans story att det är han som har observerat cykeln och frågat om dess ägare och det är han som har ställt upp den och påpekat påsen för J?

Stämmer det att han har ändrat sitt vittnesmål i princip helt, eller har det blivit felciterat av någon någonstans? Om han har ändrat sitt vittnesmål så ändrar det ju verkligen hela spelfältet här i grunden på ritbordet för teorier...

Någon som kan reda ut exakt vad som gäller här kring grannens vittnesutsago?
Senast redigerad av linakova 2022-11-01 kl. 20:35.
Citera
2022-11-01, 20:34
Medlem
Citat:

Alternativet är att låta kroppen ligga kvar i badrummet. Vad gör du när anhöriga börjar höra av sig? Eller när polisen knackar på för att få titta i lägenheten?

Kroppen måste bort, och det fort! Den är förmodligen flyttad inom dom närmsta timmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in