2022-11-01, 20:22
Medlem
lindblomsgröns avatar
[quote=Bollkalle19|82256246]Hypotetisk fråga.
Skulle det vara lättare/smidigare att förflytta en stel kropp?

Som en skyltdocka jag vet
Citera
2022-11-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pivvot
Ok...vart och vad skall de söka efter? Du har ju koll? Visa vägen för polis, räddningstjänst och frivilliga.

sitt inte på ditt feta arsel och tryck på tangenterna, ut o leta i ditt närområde korkskalle, nä du vill sitta på ditt feta arsel och inte göra något och tro flashback löser allt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjallak
Ja, jag tror också de hade ihjäl henne i lägenheten. Men förstår verkligen inte hur de fick ut henne ur lägenheten utan att märkas.

De ringer efter en man som bär ut henne?

Eller släpar de ner henne?

MH och JJ kan också ha burit ner henne själv utan problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Aha! Tack för förtydligandet. Inte lyssnat på podden själv än, så det här var verkligen uppskattat.

Men egentligen spelar ju inte den detaljen såååå stor roll. Det viktigaste är ju att grannen påtalar påsen för JJ i kombination med att (tidigare) JJ har påstått att cykeln är hennes väns eller i vart fall någon som hon kan namnge (som jag förstod det). Åter - att lämna påsen hade då varit konstigt av JJ.

Jag tänker precis som du. Jag upplevde att påsen inte var viktig för JJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Dunkarna ska ha låtit på ett specifikt ställe då grannarna kan peka ut i från deras lägenhet vart det ”small” i taket - JJ toalett.

Ja och tänk då på vad JJ själv sa som anledning till dunkarna. Ungefär "min kompis är jättefull och trillade i badrummet". Det är en naturlig påhittad förklaring från någon som vet att dunkarna måste ha varit väldigt starka och framstått som att de kom från något tungt, så som en människokropp, och inte bara hoppande.
Citera
Medlem
Citat:
Skulle gapskratta om det inte vore för allvaret som egentligen gömmer sig i frågan.

Mm, slita sig i håret kanske var en överdrift. Lite som en tecknad film. Nej, tror att TT blev mördad i lägenheten och att de sedan har haft en jäkla tur och lyckats få ut henne ur lägenheten utan att bli sedda.
Citera
2022-11-01, 20:24
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Vad heter JJs bror?

Droger?

N*ls. Inte den blekaste. Är han förhörd?
*i
Citera
2022-11-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Dunkarna ska ha låtit på ett specifikt ställe då grannarna kan peka ut i från deras lägenhet vart det ”small” i taket - JJ toalett.
Jaha.. hade missat att det kommit fram att det var från toaletten dunsarna kom
Citera
2022-11-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, så måste det ju vara för när de kommer tillbaka har ju grannen plötsligt hökögon och verkar se påsen på avstånd. Samma hökögon berättar att cykeln var svart. Och om han körde den till väggen var den inte låst. Han kan ju ha burit och inte hittade ordet.

Jag har ju haft en knasig teori att MH och TT's telefon varit ute och kommit tillbaks kl. 03.10 och att hon lagt den i cykelkorgen.
Den teorin lever alltså ännu.

Svart cykel? Toves cykel är ju röd.

Något stämmer inte med hans historia.
Citera
2022-11-01, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
De ringer efter en man som bär ut henne?

Eller släpar de ner henne?

MH och JJ kan också ha burit ner henne själv utan problem.

Finns såklart flera olika alternativ. Men utan att bli sedda eller utan att någon granne märker något? Grannar som dessutom några timmar innan har hört dunsar och då blivit oroliga.
Citera
2022-11-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PikantDeluxe
Då det verkar ha utspelat sig i ett badrum, kan dränkning vara en orsak till att inga skrik har hörts.

Eventuellt...

Tror på ett hårt slag med stekpanna el dylikt i huvudet så att hon blir medvetslös omedelbart...

Därefter dunka huvudet i golvet i rent raseri, av hat och avund.........

1. Är motivet svartsjuka ligger JJ bakom...

2. Är motivet rädsla att bli avslöjad kan MH eller någon medhjälpare vara skyldig...

1. Är i nuläget mest sannolikt
Citera
2022-11-01, 20:27
Medlem
Citat:
Ja och tänk då på vad JJ själv sa som anledning till dunkarna. Ungefär "min kompis är jättefull och trillade i badrummet". Det är en naturlig påhittad förklaring från någon som vet att dunkarna måste ha varit väldigt starka och framstått som att de kom från något tungt, så som en människokropp, och inte bara hoppande.

Jag är förvånad över att det verkar vara så tyst för övrigt. Bara dunkar / sparkar osv men inte några andra ljud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in