2022-11-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Tja, själv har jag inte reflekterat över att den är röd, jag har sett den som svart på bilderna. Men då har jag inte heller tittat så noga på den.

På bilden polisen gått ut med ser man att den är tydligt röd. Endast korgen som är svart. Så hur får han den till att vara svart? Är han färgblind?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
De ringer efter en man som bär ut henne?

Eller släpar de ner henne?

MH och JJ kan också ha burit ner henne själv utan problem.

Inte utan problem.

Oavsett hur stark man är så är ju en kropp inte praktiskt smidig att flytta.

Jag är 2m, och lyfter tungt, men en människa som väger 60-70kg är ingenting man flyttar smidigt .

Tänk lixom när man ska flytta någon som är medvetslös, det är inte problemfritt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Tror snarare att de dunkar det sista ur TT.. Att de har ihjäl henne :-(

Att hon inte skriker kan bero på chock, att hon har munkavel eller är medvetslös efter tex slag mot huvudet.

Det underliga är att ingenting hörs överhuvudtaget.
Inga röster, inga skratt, inget gråt, ingen musik, inte ens ett gapande eller skrikande. Bara tystnad.
Likadant är det på väg upp för trappan till lägenheten. Tystnad

Men helt plötsligt bryts tystnaden. Inte med ord som ge fan i mig, fittjävel eller ens dra åt helvete.
Nej dunsar och bankande är det som bryter tystnaden, utan att ett enda ord tycks ha hörts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Fast nog kan man skilja på en svart och en röd cykel även på natten.

Tänk om cykeln var svart.. och inte ens TTs.. kanske var någon annan tjejs cykel som varit i lägenheten på förfest.. Tove kom då inte till JJs lägenhet efter Nöjet.. och hennes cykel kanske befann sig på annan plats redan..Vilken granne har sagt att TTs cykel stod där på natten utanför JJs lägenhet? Samma man som såg en svart cykel?
Citera
Medlem
Citat:
Svart cykel? Toves cykel är ju röd.

Något stämmer inte med hans historia.

Jag hör inget i podden om att grannen säger att cykeln är svart. Han benämner det bara som cykel. Sen skulle jag inte kalla Toves cykel för röd men det hör ju inte hit. Ngn muppig lilacerisröd färg.
Citera
2022-11-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulsmurken84
Inte utan problem.

Oavsett hur stark man är så är ju en kropp inte praktiskt smidig att flytta.

Jag är 2m, och lyfter tungt, men en människa som väger 60-70kg är ingenting man flyttar smidigt .

Tänk lixom när man ska flytta någon som är medvetslös, det är inte problemfritt

Jodå, med adrenalinpåslag går det mesta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"Från podden:
Grannen ska även frågat JJ vem som har ställt en cykel slarvigt utanför grinden och JJ säger att det är hennes kompis som glömt den där. Hon säger ett namn till grannen men det är INTE Tove.
Grannen ställer då upp cykeln mot staket.
Det är också grannen som påpekar EFTER McDonalds att JJ kompis har glömt något i cykelkorgen så då tar JJ upp det.
Två män i en liten röd bil vid McDonalds ( han säger inte Audi) JJ säger att det är hennes bästa vän. Två manliga killar i 20 års åldern"

Vadå, förstår jag det här rätt nu att grannen har ändrat sitt vittnesmål? Tidigare gick ju storyn att grannen kör hem från McD med J. Han släpper av J på gatan utanför huset, ser hur J går mot huset och reagerar på att hon tar upp en påse ut ur cykelnkorgen, en handling han fäster på minnet för att den verkar lite märklig. Detta sker i samband med att han ska parkera bilen.

Men nu är alltså hans story att det är han som har observerat cykeln och frågat om dess ägare och det är han som har ställt upp den och påpekat påsen för J?

Stämmer det att han har ändrat sitt vittnesmål i princip helt, eller har det blivit felciterat av någon någonstans? Om han har ändrat sitt vittnesmål så ändrar det ju verkligen hela spelfältet här i grunden på ritbordet för teorier...

Någon som kan reda ut exakt vad som gäller här kring grannens vittnesutsago?

Litar på dig då du givit ett bra intryck. Men var sa grannen det fetstilta tidigare? Jag har inte noterat den beskrivningen från honom (men medger att jag kan ha missat det).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jag ger mig tusen på att någonting hände i området kring Vetlanda kyrka och församlingsgården.
Där lämnade de henne. För att senare ta henne därifrån.

Ätandet på McDonalds fanns inte med i beräkningen. Den uppstod ju genom att hon mötte grannen i trappan.
Jag är med på din teori. Men var placera in detta röstmeddelande 02.30. Så lång tid tar det inte att gå från Nöjet till kyrkan/församlingsgården. Då ska ju TT ha meddelat sig. Då skulle det ha varit en lång diskussion man haft utomhus innan ev misshandel/död eftersom hon faktiskt hör av sig 02.30.
Citera
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Svart cykel? Toves cykel är ju röd.

Något stämmer inte med hans historia.

En röd cykel, särskilt om den är mörkröd/vinröd, kan väl lätt uppfattas som svart mitt i natten när det är beckmörkt ute?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-11-01 kl. 20:40.
Citera
Medlem
Citat:
På bilden polisen gått ut med ser man att den är tydligt röd. Endast korgen som är svart. Så hur får han den till att vara svart? Är han färgblind?

Vem säger att den är svart?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag hör inget i podden om att grannen säger att cykeln är svart. Han benämner det bara som cykel. Sen skulle jag inte kalla Toves cykel för röd men det hör ju inte hit. Ngn muppig lilacerisröd färg.

Cykeln är vinröd/nån typ av röd. Den är inte svart.
Citera
2022-11-01, 20:37
Medlem
Citat:

Jag är färgblind, och jag ser den inte som tydligt röd. Om han är det vet jag inte, men jag ser det knappast som självklart att det skulle vara tydligt mitt i natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in