2022-11-01, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedRight
Ja de finns allt tuffa brudar, men dom är få.
Dessa ser ut att börja pissa ner sig och gråta efter några veckor. Vi får se hur länge de håller! Att föräldrarna inte gjort något uttalande än är med konstigt.

Ska tydligen komma en intervju med mamman på podden del 2 här idag om man får tro trailern.
Citera
2022-11-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Bara om du är minderårig, då skall åklagaren åtala inom 3 månader för att få ned häktningstiden så mycket som möjligt.

Vilket inte gäller i den här fallet då båda damerna är myndiga.

Där ser man. Och ändå är uppklarningsprocenten ganska låg i Sverige trots att man kan hämta misstänkta på obegränsad tid. Sjukt
Citera
2022-11-01, 15:58
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Avfallsanläggningen var nog inte öppen då hon ev dumpades men rimligt att dumpa en kropp i närheten av denna då det naturligt samlas korpar och annat som annars kan dra uppmärksamheten till en dumpningsplats. Ytterområdena kring Avfallsanläggningen skulle kunna sökas av. En bekant som har mediala förmågor pratade om byggplast och ett område i närheten av en avfallsanläggning med ett dike med ett dikesrör i metall.
Har Saida sagt det?

Men snälla vän…

Vi kanske inte ska sitta och diskutera vad spåkärringar har för fantasier i den här historien..

Suck!!
Citera
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Avfallsanläggningen var nog inte öppen då hon ev dumpades men rimligt att dumpa en kropp i närheten av denna då det naturligt samlas korpar och annat som annars kan dra uppmärksamheten till en dumpningsplats. Ytterområdena kring Avfallsanläggningen skulle kunna sökas av. En bekant som har mediala förmågor pratade om byggplast och ett område i närheten av en avfallsanläggning med ett dike med ett dikesrör i metall.
Det är stängt på söndagar det var någon som undrade vadför Flishult hade namnts 4 gånger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jo men visst, man kan räkna ut med arslet att T redan är död första dagen.
tycker faktiskt att polisen borde gå ut med mer än dom har gjort. vad har dom att förlora?

Kidnappning?
Citera
2022-11-01, 15:59
Medlem
HRTs avatar
Uppenbart 2 riktiga demoniska tjejer som sitter i förvar. Att ångra något, berätta sanningen, är något som är normalt. Inget dessa tycks kännas vid.
Är de Svenska namn? Jag bara undrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Har inte det här ändrats nyligen genom lagändring?

Vilket? Man kan sitta väldigt länge…
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
En hypotes är väll inte mycket att gå på. Polisen måste ju ha något konkret mot tjejerna. Annars så blir dom snart frisläppta och fallet blir ett cold case. Dom har hållit ut och hållt käften i två veckor. Dom lär nog klara några veckor till.

Det känns som att polisen inte har några konkreta bevis - tyvärr.

Vi får väl se imorgon om det blir en ny häktning.

Man ska ju trots allt göra en personutredning av MH och två P7 på bägge.

Hoppas att tar lite tid så att polisen får två veckor till att utreda ärendet.

Det där med P7 och personutredning tror jag är ett trick av polisen för att kunna får extra tid på sig.

Time Will Tell...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Alltså...ett lik blir ju stelt hyfsat snappt(ett par timmar)
Om nu dunsarna hördes vid 2:30 och JJ åkte till Donken vid 03 och de behövde vänta med likfrakt...då måste de stoppat ner henne i något direkt. Så på 30 min ska hon behövt döda och trycka in en människa i någonting..
Alltså inte ens tänkt hur hon ska få till det,inte ens funderat på vad som just hänt.

Det här är den knepigaste skit jag läst på länge.

Likstelheten brukar inte kicka in förens efter 2 timmar och tar ca 12 timmar tills den är fullt utvecklad.
Citera
2022-11-01, 16:00
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Dumpad och sedan bränd alltså, känns inte troligt, sådana anläggningar brukar ha bevakning.
Det tror jag inte du undrade varför Flishult namnts så gav info till dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Ska tydligen komma en intervju med mamman på podden del 2 här idag om man får tro trailern.

Skulle tro att du blandar ihop det med trailern för del 1, där mamman ringdes upp men avböjde att vara med. Nämns inget om mamman inför del 2.
Citera
Medlem
Snart hoppas jag de knäcker MH. Om inte, låt henne träffa sina föräldrar så tror jag hon tar sitt förnuft till fånga. Helt övertygad om att JJ är den skyldige, MH har råkat vara vän med fel person och blivit medhjälpare. Ta 2 år och häng ut psykopaten som hör hemma bakom lås på livstid. Att elda pojkvännen ytterdörr säger allt om denna människa. Farlig, farlig, farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in