Citat:
Ursprungligen postat av
Tubalkain
Det finns dock undantag. Jag är ett. I stressade trauma/krissituationer t ex en olycka blir jag oerhört lugn, rationell och skärpt. Jag tar kommandot och delegerar om det är nödvändigt. Tyvärr sägs det vara lite av psykopat-egenskaper men jag har räddat ett liv tack vare dessa. Bara att leva med.
JJ kan vara en sådan person och då kan hon mycket väl ha styrt upp situationen och fått MH att handla på ett visst sätt.
Absolut, men rent generellt kanske man för utgå från hur de flesta reagerar om inte motsatsen har påvisats?
Annars blir det ju liksom ingen hejd på diskussionen, då kan allting vara ena eller andra sättet..
Då kan tjejerna ha stulit en bil på natten, att göra inbrott och tjuvkoppla en bil samt knäcka rattlås kanske inte är någonting som alla kan, men jag kan ju det så då är det ingen omöjlighet..
Det blir ju rätt knepigt, men jag förstår din invändning i det hela.
Men låt oss säga så här, rent generellt: Tror du en 19 årig tjej som just haft ihjäl någon blir helt laserstyrd och börjar styra upp saker och ting?
Eller blir det lätt lite rörigt?
Vi har ju statistik på hur människor brukar reagera efter ett grovt brott, helst när de inte är vaneförbrytare..
Då blir det rörigt i de flesta fall faktiskt.