Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-03-20, 01:41
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Ja, när jag får 90Mbit/s på bredbandskollen så brukar jag max kunna ladda ner i 11mb/s. Vi delar inte internet i fastigheten.

90 megabit/s är 11,25 megabyte/s så det är precis som det ska vara.
Citera
2023-03-20, 01:49
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Två olika märken av routers, två olika datorer, olika nätverkskablar. Har haft problemet länge men nu har inte hastigheten sänkts en enda gång sedan jag fick tipset. Dock startar jag om routern automatiskt en gång i veckan numera, något jag aldrig gjorde innan.


Kör du vpn? Annars skulle ja köra på det. Din isp kan strypa din hastighet om dom tycker du har märklig trafik tex torrents men då gäller de att du startar om och sen kör vpn direkt utan att ha haft igång nån "skum" trafik. Sen du blev tilldelad ny uppkoppling iomed omstarten.

Jag hade det problemet på mobilt bredband där det knappt gick att använda tills ja körde allt över vpn och då slutade dom strypa min uppkoppling.
Citera
2023-04-09, 12:14
  #51
Medlem
Jag hade exakt samma problem med en tilgin router levererad av ISP.

Köpte en Mikrotik router som löste problemet.

Konsumentrouters är inga stabila historier. Satsa på märken som Ubiquiti eller ovan nämnda Mikrotik
Citera
2023-04-13, 21:29
  #52
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberVillain
Jag hade exakt samma problem med en tilgin router levererad av ISP.

Köpte en Mikrotik router som löste problemet.

Konsumentrouters är inga stabila historier. Satsa på märken som Ubiquiti eller ovan nämnda Mikrotik

Ja, förmodligen är det nog routrarna (har provat olika, samma problem) som har spökat. Nu har jag dock löst problemet tack vare tipset om att automatiskt starta om routern en gång i veckan vilket gör att hastigheten inte har strypts en enda gång sedan jag startade tråden.
Citera
2023-04-14, 01:03
  #53
Medlem
kolla dns? https://nordichardware.se/nyheter/byta-dns.html
Citera
2023-04-16, 09:21
  #54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GloverX
kolla dns? https://nordichardware.se/nyheter/byta-dns.html

Har inget med hastigheten att göra.

Har likadan router och har inga problem.
Det fanns en uppdatering att hämta. Orkar inte kolla om TS installerat den.
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2023-04-16 kl. 09:30.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback