Citat:
Ursprungligen postat av
Raven2.0
Dessutom OERHÖRT vanligt…
Nej. Det är
inte "oerhört vanligt". likaväl som våldtäkt ska bevisas, för att man ska kunna säga att någon har våldtagit, likaväl behövs det bevis för att kunna säga att någon har falskt tillvitat någon för våldtäkt. Och det finns
inte många domar på falsk tillvitelse.
Så. När en person säger att denna har blivit våldtagen och den misstänkta förövaren nekar, kan det faktisk ha skett en våldtäkt. Man ska inte skrika "falsk tillvitelse" det första man gör, det kan faktiskt ha skett en våldtäkt.
I fallet som det nu gäller, började det som en frivillig trekant (enligt FUP). Sedan började männen behandla offret som en "sak", bli hårdhänta/ta hårdhänt strypgrepp och penetrera henne så pass hårt med fingrar så att hon började blöda kraftigt. Detta var offret
inte med på. Därav anmäldes händelsen som våldtäkt. Vilket, när man läser FUP, det verkligen låter som.
Citat:
Ursprungligen postat av
filip60
Du är något på spåret och hemförsäkringen betalar beroendes på bolag ca 80,000 +- för "Kränkning"
Säger inte att denna kvinna inte blivit våldtagen har inga belägg eller bevis för vad som skett , men jag vet eftersom jag är inom försäkrings branschen att det är mycket bedrägerier b.la inom detta område överfall våldtäkt mm . och nu i kristider kommer bedrägerier öka
Jag har mycket svårt att tro att folk anmäler "våldtäkt" för att få ut pengar. Det är inte värt den lilla skitsumman för den förnedring det innebär för en person att anmäla våldtäkt. Personen kommer få gå på förnedrande förhör/förnedrande undersökningar. Sedan ses av alla som känner denna som "våldtäktsoffret" för all framtid. Det är det inte värt, helt enkelt.
Vanliga överfall/misshandel (utan sexuella inslag) däremot, kan jag tänka mig att vissa försäkringsbedragare använder för att få ut pengar. Det är inte en lika förnedrande utredning etc. Och personen kommer inte ses som "misshandelsoffret" mer än möjligtvis några månader.
I övrigt: ni i försäkringsbranschen behöver väl ha höjd misstänksamhet för bedrägerier? Hellre neka utbetalning trots att någon faktiskt råkat ut för ett brott, än att betala ut till en bedragare. Inte sant? Så ni missar förmodligen många riktiga brottsoffer och betalar inte ut pengar, trots att de faktiskt har varit utsatta för brott.