2022-10-17, 06:19
Medlem
De killar jag känner som haft 3kant med andra män är alla homo.

Så killarna är homo

Vilka måste skyddas mest kvinnor eller homo?
Citera
2022-10-17, 08:31
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad är det för skitsnack?
Är ni en hög kränkta män härinne?

Jag tror inte att så många kvinnor anmäler och går igenom allt med undersökningar och påföljande förhör utan anledning.
Alkohol/droger och två män som inte vet var gränser går och drivs av att trigga varann att utnyttja en kvinna sexuellt.
Vidrigt beteende

Tråkigt inlägg, du bidrar inte med annat än känslomässigt dravel. Du behöver inte yttra dig om att du inte tror på att kvinnor kan våldtäktsanklaga utan att det skett en våldtäkt. Se på kvinnan som anklagade Göran Lambertz, där fanns en historik av liknande anklagelser kvinnan gjort och ett tydligt motiv varför. Det är inte särskilt svårt för en kvinna att gå igeom undersökningar och ett par förhör, där polisen passar snälla bollar i förhöret, eller åtminstone inte försöker ifrågasätta kvinnas historia. Och om kvinnan under ett senare skede ångrar att hon anklagat männen, kanske för att hon är rädd för männen eller kanske för att hon fått dåligt samvete över att hon riktat en falsk anklagelse mot dem där männen riskerar flera års fängelse för grov våldtäkt, så kommer åklagaren alltid driva fallet vidare eftersom åklagaren alltid antar att målsägande är rädd (och det är ingen anledning att släppa åtalet). Det enda skulle vara att målsägande säger att hon falskeligen anklagade männen, men även då så är det osäkert, och det skulle även vara otroligt skadligt för hennes relationer mot mamman och andra inblandade som trott på hennes ord.

Det finns alltså många anledningar varför processen fortsätter från start till åtal efter att den börjat. Det är väldigt enkelt att anklaga någon för våldtäkt, tyvärr helt omöjligt att det inte går till åtal. Frikänanndegraden på sådana här misstänkta brott är otroligt hög, vilket betyder att åklagarna inte gör sitt jobb (åtal ska endast ske då åklagaren tror att fällande dom kan ske utom rimlig tvivel).
Senast redigerad av cirkusregeringus 2022-10-17 kl. 08:33.
Citera
2022-10-17, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -oBo-
Haha ja, det har ju ALDRIG hänt att en kvinna gått igenom allt med undersökningar och påföljande förhör utan anledning. Det har ju inte heller hänt att kvinnor ljuger lite slappt och när konsekvenserna väl blir uppenbara, dubblar ner för att hålla form.

Problemet med det hela är att vi lever i en värld där ifrågasättande av en kvinna absolut inte får ske. Sådana pajaser som dig som trycker ur sig att självaste tanken att någon skulle hitta på nonsens för egen vinning är fullkomligt omöjligt är vad som gör att ingen tror eller ens lägger energi på sådana anklagelser längre. Du skadar kvinnor mer än alla ”lättkränkta män” härinne.

Tänk om man istället kunde skramla ihop de få hjärnceller som flyter runt där uppe i hjärnkontoret och fråga sig, hur kommer det sig att ingen har sett två män släpa iväg en hjälplös kvinna till en kabin för att bli påtryckt mot sin vilja? På en båt? Det låter som att offret utelämnar nödvändig information som att hon följt med till hytten frivilligt. Hursomhelst, man kan tycka att lite eget ansvar bör råda när man är vuxen. Att konsumera alkohol och sedan vandra iväg till en hytt för att knulla två män kanske inte är den bästa idéen.

Om jag parkerar en Porsche i Rinkeby och lämnar nycklarna i tändningen och den sedan blir snodd så är det pågrund av mitt bristande ansvar och konsekvenstänk till störst del mitt fel. Att sno andra människors saker är inte rätt, men det förändrar inte faktumet att det är mitt fel att bilen är borta. Om vi istället kunde uppmuntra kvinnor att tänka ett steg längre istället för att lyssna på WAP och göra allt i sin makt för att agera som de största slampor som finns så hade sådana här saker inte behövt ske. Det finns inget som kan övertala mig att tanken att man går iväg, ensam kvinna, med två berusade män till en privat hytt och förväntar sig att allt ska gå bra där är en sund tanke.

Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Tråkigt inlägg, du bidrar inte med annat än känslomässigt dravel. Du behöver inte yttra dig om att du inte tror på att kvinnor kan våldtäktsanklaga utan att det skett en våldtäkt. Se på kvinnan som anklagade Göran Lambertz, där fanns en historik av liknande anklagelser kvinnan gjort och ett tydligt motiv varför. Det är inte särskilt svårt för en kvinna att gå igeom undersökningar och ett par förhör, där polisen passar snälla bollar i förhöret, eller åtminstone inte försöker ifrågasätta kvinnas historia. Och om kvinnan under ett senare skede ångrar att hon anklagat männen, kanske för att hon är rädd för männen eller kanske för att hon fått dåligt samvete över att hon riktat en falsk anklagelse mot dem där männen riskerar flera års fängelse för grov våldtäkt, så kommer åklagaren alltid driva fallet vidare eftersom åklagaren alltid antar att målsägande är rädd (och det är ingen anledning att släppa åtalet). Det enda skulle vara att målsägande säger att hon falskeligen anklagade männen, men även då så är det osäkert, och det skulle även vara otroligt skadligt för hennes relationer mot mamman och andra inblandade som trott på hennes ord.

Det finns alltså många anledningar varför processen fortsätter från start till åtal efter att den börjat. Det är väldigt enkelt att anklaga någon för våldtäkt, tyvärr helt omöjligt att det inte går till åtal. Frikänanndegraden på sådana här misstänkta brott är otroligt hög, vilket betyder att åklagarna inte gör sitt jobb (åtal ska endast ske då åklagaren tror att fällande dom kan ske utom rimlig tvivel).
De jag reagerade på var att det var ett flertal i början av tråden som skrev och direkt anklagade kvinnan och att hon fick skylla sig själv.

Jag förstår att det förekommer falska anklageslerr också. Men vi kan inte förutsätta att det är så. att kvinnor ljuger Och att hon får skylla sig själv
Vi bor ju inte i mellanöstern eller i Afrika där lagarna är utförmade så.

Eftersom våldtäkt inte sker inför public service så står ord mot ord. DÄRFÖR är det svårt att bevisa utan rimligt tvivel.
DÄRFÖR är frikännargraden hög.
Men man kan väl inte börja skuldbelägga kvinnor för våldtäkter? Klädsel.. Berusning.. Att man i huvud taget följer med en man till hytten..
Då är vi ju tillbaka på 1800 talet.
Citera
2022-10-17, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Såg ingen tråd om detta: https://www.expressen.se/nyheter/ata...finlandsfarja/
Åtalet: Vännerna gruppvåldtog kvinna på Finlandsfärja

Två män, 25 och 29 år gamla, åtalas för att ha våldtagit en kvinna på en Finlandsfärja.

De två männen gjorde ”high five” under övergreppet – och 25-åringen tog strypgrepp på kvinnan, säger hon i förhör.

– Jag höll på att svimma, jag fick ingen luft överhuvudtaget.

Männen förnekar brott och säger att allt var frivilligt.

– När vi går därifrån så är det lite extas att vi haft, inte världens mest lyckande trekant, men en trekant, säger 29-åringen.

Efter rättegången försattes båda de misstänkta på fri fot
Vet någon mer?

Vänner? Är det nya namnet på araber?
Citera
2022-10-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
dom var svenskar så räkna med att dom blir fria

Nja, de har svenska namn. Det är inte samma sak. Det blir allt vanligare att nysvenskar byter namn. Via socialens försorg och tom på skattebetalarnas bekostnad. För det är så synd om dem.
Senast redigerad av StefanO12 2022-10-17 kl. 09:12.
Citera
2022-10-17, 09:12
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
De jag reagerade på var att det var ett flertal i början av tråden som skrev och direkt anklagade kvinnan och att hon fick skylla sig själv.

Jag förstår att det förekommer falska anklageslerr också. Men vi kan inte förutsätta att det är så. att kvinnor ljuger Och att hon får skylla sig själv
Vi bor ju inte i mellanöstern eller i Afrika där lagarna är utförmade så.

Eftersom våldtäkt inte sker inför public service så står ord mot ord. DÄRFÖR är det svårt att bevisa utan rimligt tvivel.
DÄRFÖR är frikännargraden hög.
Men man kan väl inte börja skuldbelägga kvinnor för våldtäkter? Klädsel.. Berusning.. Att man i huvud taget följer med en man till hytten..
Då är vi ju tillbaka på 1800 talet.

Ok då förstår jag. Jag håller med om man inte ska förutsätta någonting förens man har fakta på bordet. Vi ska ge kvinnan utrymme att bli lyssnad på och männen "benefit of the doubt".

Ja, det hör till sakens natur att det finns få vittnen som kan styrka endera sidans historier. Det är nästan alltid ord mot ord, men de kollar såklart också på fysiskt våld mot kvinnan på kroppen eller i underlivet. Sådant kan indikera vad som hänt.

Men det kvarstår att bevisläget är svårt för att ge en fällande dom, ÄNDÅ går åklagaren till åtal vilket är yrkesfel (nästan yrkesbrott då det orsakar mer lidande). I de fallen verkar de som om åklagaren vill skjuta över beslutet på domstolarna istället för att själva säga som det är att det inte finns någon chans att vinna åtalet. Tycker inte du det här är fel?
Citera
2022-10-17, 09:22
Medlem
Citat:
Vad är det för skitsnack?
Är ni en hög kränkta män härinne?

Jag tror inte att så många kvinnor anmäler och går igenom allt med undersökningar och påföljande förhör utan anledning.
Alkohol/droger och två män som inte vet var gränser går och drivs av att trigga varann att utnyttja en kvinna sexuellt.
Vidrigt beteende

Tack! Behövde läsa den här reaktionen.
Alla ni som direkt börjar anklaga kvinnan för det ena och det andra, vad fan har ni för jävla fel i huvudet?
Är det så här ni ser världen. Att kvinnor bara ljuger, horar och bedrar?
Ta och umgås med en kvinna i mer än fem minuter och lägg ner all jävla våldsporr ni kollar på. JÄVLA KUK I HELVETE VAD NI GÖR MIG ARG!!!!!!!!!!
Citera
2022-10-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Dessutom OERHÖRT vanligt…

Nej. Det är inte "oerhört vanligt". likaväl som våldtäkt ska bevisas, för att man ska kunna säga att någon har våldtagit, likaväl behövs det bevis för att kunna säga att någon har falskt tillvitat någon för våldtäkt. Och det finns inte många domar på falsk tillvitelse.

Så. När en person säger att denna har blivit våldtagen och den misstänkta förövaren nekar, kan det faktisk ha skett en våldtäkt. Man ska inte skrika "falsk tillvitelse" det första man gör, det kan faktiskt ha skett en våldtäkt.

I fallet som det nu gäller, började det som en frivillig trekant (enligt FUP). Sedan började männen behandla offret som en "sak", bli hårdhänta/ta hårdhänt strypgrepp och penetrera henne så pass hårt med fingrar så att hon började blöda kraftigt. Detta var offret inte med på. Därav anmäldes händelsen som våldtäkt. Vilket, när man läser FUP, det verkligen låter som.

Citat:
Ursprungligen postat av filip60
Du är något på spåret och hemförsäkringen betalar beroendes på bolag ca 80,000 +- för "Kränkning"
Säger inte att denna kvinna inte blivit våldtagen har inga belägg eller bevis för vad som skett , men jag vet eftersom jag är inom försäkrings branschen att det är mycket bedrägerier b.la inom detta område överfall våldtäkt mm . och nu i kristider kommer bedrägerier öka

Jag har mycket svårt att tro att folk anmäler "våldtäkt" för att få ut pengar. Det är inte värt den lilla skitsumman för den förnedring det innebär för en person att anmäla våldtäkt. Personen kommer få gå på förnedrande förhör/förnedrande undersökningar. Sedan ses av alla som känner denna som "våldtäktsoffret" för all framtid. Det är det inte värt, helt enkelt.

Vanliga överfall/misshandel (utan sexuella inslag) däremot, kan jag tänka mig att vissa försäkringsbedragare använder för att få ut pengar. Det är inte en lika förnedrande utredning etc. Och personen kommer inte ses som "misshandelsoffret" mer än möjligtvis några månader.

I övrigt: ni i försäkringsbranschen behöver väl ha höjd misstänksamhet för bedrägerier? Hellre neka utbetalning trots att någon faktiskt råkat ut för ett brott, än att betala ut till en bedragare. Inte sant? Så ni missar förmodligen många riktiga brottsoffer och betalar inte ut pengar, trots att de faktiskt har varit utsatta för brott.
Citera
2022-10-17, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Ok då förstår jag. Jag håller med om man inte ska förutsätta någonting förens man har fakta på bordet. Vi ska ge kvinnan utrymme att bli lyssnad på och männen "benefit of the doubt".

Ja, det hör till sakens natur att det finns få vittnen som kan styrka endera sidans historier. Det är nästan alltid ord mot ord, men de kollar såklart också på fysiskt våld mot kvinnan på kroppen eller i underlivet. Sådant kan indikera vad som hänt.

Men det kvarstår att bevisläget är svårt för att ge en fällande dom, ÄNDÅ går åklagaren till åtal vilket är yrkesfel (nästan yrkesbrott då det orsakar mer lidande). I de fallen verkar de som om åklagaren vill skjuta över beslutet på domstolarna istället för att själva säga som det är att det inte finns någon chans att vinna åtalet. Tycker inte du det här är fel?

Svar på det fetade:
"För att åklagaren ska kunna väcka åtal krävs det att det finns tillräckliga skäl, vilket i princip betyder att åklagaren, vid en objektiv bedömning, förväntar sig en fällande dom." Källa: lawline.se

Fallet på färjan låter som grov våldtäkt eller iaf. oaktsam våldtäkt, när man läser FUP.
Det börjar som en frivillig trekant, sedan börjar männen behandla kvinnan som en "sak", tar hårdhänt strypgrepp på henne så att hon nästan tuppar av och penetrerar henne så pass hårt med fingrar att hon börjar blöda kraftigt från underlivet. Detta hårdhänta sex/grova misshandel var inte kvinnan med på. Så åklagaren har då verkligen inte begått något tjänstefel, helt klockrent åtal.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-10-17 kl. 10:10.
Citera
2022-10-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Vänner? Är det nya namnet på araber?

De ser även svenska ut, på bilderna i FUP.
Citera
2022-10-17, 10:53
Medlem
När en kvinna följer med druckna män in i deras hytt...det är väl absolut otvivelaktigt att hon e kåt. Vill hon sitta med dom där och prata politik eller? Prata om sitt arbete?

Men man kan undra över dessa män också. Hur fan kan de vilja dra fram kukarna tillsammans o hålla på? Jävla stört beteende.
Citera
2022-10-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
När en kvinna följer med druckna män in i deras hytt...det är väl absolut otvivelaktigt att hon e kåt. Vill hon sitta med dom där och prata politik eller? Prata om sitt arbete?

Men man kan undra över dessa män också. Hur fan kan de vilja dra fram kukarna tillsammans o hålla på? Jävla stört beteende.
Du verkar ju helt störd!
För mycket porrfilm för din del?
Jag hoppas du aldrig hamnar ensam med en kvinna när du tror att det bara är fritt fram och att det enda kvinnan vill är att ha sex..Dessutom vill hon säkert nästan bli strypt och bli tagen så hårt så hon blöder... . Absolut otvivelaktigt!!!

Är du född på 1800talet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in