Citat:
Det finns både dokumenterat att hon blödde av penetrationen av fingrarna och det har även intygats av de dömda, att hon blödde då och inte innan. R. slickade henne nämligen innan och då blödde hon inte. Och hon blödde inte några timmar senare vid läkarundersökningen. Hur förklarar du denna blödning? Brukar du själv blöda när någon fingerpullar dig? Du måste nog börja förstå att detta fingerpullande måste ha varit väldigt hårdhänt (precis som målsägande beskriver det) för att det skulle komma blod på det sättet.
En av de dömde (S.) ser tom. rodnanden på hennes hals, när förhörsledaren visar upp bilder på hennes hals vid förhör. Och den andra dömde (R.) har i förhör berättat att hon nämnde något om strypgrepp när de var där nere i hytten med henne. Medans S. säger att han bara "stimulerat" hennes hals. Hur förklarar du dessa uppgifter från de dömda och utifrån den rodnad som en av de dömda faktiskt ser på hennes hals när han tittar på fotografier?
Målsägandes skador stämmer bättre överens med målsägandes berättelse är med S. berättelse. På S. låter det ju som rena rama mys-sexet. Men då uppkommer inte rodnad på halsen efteråt eller blödningar från underlivet. Att S. ändå försöker få det till någon form av mys-sex, sammantaget med vad R. och målsägande ger för bild sammantaget med bevisning etc. gör att jag inte kan se det som något annat än en solklar våldtäkt. Grov våldtäkt vad gäller S. och grov oaktsam våldtäkt vad gäller R. detta är min ytterst objektiva bedömning.
Måste hon nödvändigtvis ha brutit ihop inför folk? Många drar sig gärna undan på någon toalett och bryter ihop där. I sin ensamhet. Och filmer? Tror du att folk som är traumatiserade sitter och skakar av skräck hela dagarna? Nej, det gör de givetvis inte.
Trauman kan te sig olika för olika människor.
Att försöka sopa saker under mattan och försöka leva på som vanligt och mellan varven bryta ihop, är inte ovanligt. En del som är traumatiserade kan le och prata om sina trauman, som om det inte har med dem själva att göra/tränger bort det. De dissocierar som det också kan kallas. Medans andra varken kan/vill prata om sina trauman och inte ens klarar av att tex. höra ordet "våldtäkt" eller annat som påminner om händelsen utan att bryta ihop och få flashbacks. Man ska som lekman vara mycket försiktig med att uttala sig om att "han/hon är inte trauamatiserad", för det kan man som lekman ha svårt att veta. I synnerhet om man befinner sig i periferin.
Själv var jag med om ett svårt trauma (för min del) för ett bra tag sedan. En trafikolycka. Jag blev först paralyserad. Kunde inget göra. Kunde inte röra kroppen, fick en klar "frysreaktion" av chocken. Efteråt skakade och grät jag. När detta försvunnit så gick jag in i ett läge där händelsen kändes overklig. Jag levde på som vanligt, som om det aldrig hade hänt. Men kunde inte köra bil. Det tog tvärstopp då och jag "bröt ihop". Och jag blev oerhört stressad om någon pratade med mig om att åka bil en längre sträcka... Jag blev ibland så stressad av att höra om sådant att jag fick springa och kräkas. Ändå hade ingen skadat sig i bilolyckan (förutom jag själv, som fått några mindre blessyrer). Men tanken på hur illa det kunde ha gått och rädslan jag kände just när det skedde, ville inte släppa sitt tag. Jag fick helt enkelt gå och prata ut om det, för att komma vidare i livet. Men tro mig. Under hela den där tiden levde jag "som normalt". Det märktes inte på mig (för andra än mig själv och mina absolut närmsta) hur jädra traumatiserad jag var. Så säg inte för mycket om saker du inte vet, kring hur målsägande verkligen har det. Hon vet mycket bättre än du om detta, givetvis. Och hon har gått hos psykolog en del och skall påbörja trauambearbetning enligt domen. Sådant gör man inte "för skoj skull" kan jag lova dig.
En av de dömde (S.) ser tom. rodnanden på hennes hals, när förhörsledaren visar upp bilder på hennes hals vid förhör. Och den andra dömde (R.) har i förhör berättat att hon nämnde något om strypgrepp när de var där nere i hytten med henne. Medans S. säger att han bara "stimulerat" hennes hals. Hur förklarar du dessa uppgifter från de dömda och utifrån den rodnad som en av de dömda faktiskt ser på hennes hals när han tittar på fotografier?
Målsägandes skador stämmer bättre överens med målsägandes berättelse är med S. berättelse. På S. låter det ju som rena rama mys-sexet. Men då uppkommer inte rodnad på halsen efteråt eller blödningar från underlivet. Att S. ändå försöker få det till någon form av mys-sex, sammantaget med vad R. och målsägande ger för bild sammantaget med bevisning etc. gör att jag inte kan se det som något annat än en solklar våldtäkt. Grov våldtäkt vad gäller S. och grov oaktsam våldtäkt vad gäller R. detta är min ytterst objektiva bedömning.
Måste hon nödvändigtvis ha brutit ihop inför folk? Många drar sig gärna undan på någon toalett och bryter ihop där. I sin ensamhet. Och filmer? Tror du att folk som är traumatiserade sitter och skakar av skräck hela dagarna? Nej, det gör de givetvis inte.
Trauman kan te sig olika för olika människor.
Att försöka sopa saker under mattan och försöka leva på som vanligt och mellan varven bryta ihop, är inte ovanligt. En del som är traumatiserade kan le och prata om sina trauman, som om det inte har med dem själva att göra/tränger bort det. De dissocierar som det också kan kallas. Medans andra varken kan/vill prata om sina trauman och inte ens klarar av att tex. höra ordet "våldtäkt" eller annat som påminner om händelsen utan att bryta ihop och få flashbacks. Man ska som lekman vara mycket försiktig med att uttala sig om att "han/hon är inte trauamatiserad", för det kan man som lekman ha svårt att veta. I synnerhet om man befinner sig i periferin.
Själv var jag med om ett svårt trauma (för min del) för ett bra tag sedan. En trafikolycka. Jag blev först paralyserad. Kunde inget göra. Kunde inte röra kroppen, fick en klar "frysreaktion" av chocken. Efteråt skakade och grät jag. När detta försvunnit så gick jag in i ett läge där händelsen kändes overklig. Jag levde på som vanligt, som om det aldrig hade hänt. Men kunde inte köra bil. Det tog tvärstopp då och jag "bröt ihop". Och jag blev oerhört stressad om någon pratade med mig om att åka bil en längre sträcka... Jag blev ibland så stressad av att höra om sådant att jag fick springa och kräkas. Ändå hade ingen skadat sig i bilolyckan (förutom jag själv, som fått några mindre blessyrer). Men tanken på hur illa det kunde ha gått och rädslan jag kände just när det skedde, ville inte släppa sitt tag. Jag fick helt enkelt gå och prata ut om det, för att komma vidare i livet. Men tro mig. Under hela den där tiden levde jag "som normalt". Det märktes inte på mig (för andra än mig själv och mina absolut närmsta) hur jädra traumatiserad jag var. Så säg inte för mycket om saker du inte vet, kring hur målsägande verkligen har det. Hon vet mycket bättre än du om detta, givetvis. Och hon har gått hos psykolog en del och skall påbörja trauambearbetning enligt domen. Sådant gör man inte "för skoj skull" kan jag lova dig.
Det finns många sätt att förklara denna blödning, antagligen kommer den från själva penetrationen. Men det finns inget som säger att det inte är en mellanblödning tex. Det finns inget som bevisar att pullandet är så aggressivt som hon upplever/beskriver det, men kan ändå vara orsakat av pullandet. Om du använder google så kan du hitta många orsaker till blödningen.
Skulle alla kvinnor som får ont av ett samlag och/eller får en blödning anmäla personen man har haft samlag med så skulle vi nog få bygga ut häktena kopiöst. Testa googla biverkningar från P-stav, torra slemhinnor, mellanblödningar osv eller vad vet jag - googla blödning under/efter samlag, så får du nog ganska många förslag på orsaker som kan vara fullt möjliga.
Han säger att han ser en rodnad uppe vid käkbenet när han kollar noga, men säger också att det ser ut som att hon är röd i ansiktet, som att hon tycker att det är jobbigt, och tror att det kommer därifrån. Så hur ska vi ha det, har han tagit strypgreppet uppe vid käkbenet eller nere vid struphuvudet? Det står att det finns en svag rodnad i form av en smal rand? Så det verkar ju inte vara så att han isf har krossat hela halsen på henne från käkbenet ner till struphuvudet. Hur förklarar du då att den svaga rodnaden syns vid käkbenet, om han tagit strypgrepp över struphuvudet så att hon inte kan prata på flera veckor?
Du säger att andra ska vara mycket försiktiga med vad dom säger, men nu kanske du ska tänka om. Blödningar från underlivet kan absolut uppkomma även efter mys-sex.
Nej har jag sagt att hon måste ha brutit ihop bland folk? Jag tycker det är konstigt att hon säger att hon inte kunnat jobba, fast hon har jobbat. Får jag inte tycka att det är märkligt?
Det ska man absolut vara försiktig med, det förstår jag utan din fetade text. Jag skrev hur jag själv hade valt att göra. Jag har aldrig sagt att hon inte är traumatiserad, jag säger att vissa saker inte går ihop för mig.
Har du någon gång funderat på att det finns tjejer som ljuger? Har du funderat på att det kan vara precis så som R & S säger, att hon skämdes över att det kom blod mitt i en trekant som hon hade tjatat till sig? Att hon inte fick penis i sin vagina först pga att man inte fick stånd, och sen pga att hon började blöda? Har du funderat på att dom absolut kan ha suttit och pratat på sängen precis som dom säger? Sen träffat henne i baren där hon fortfarande skämdes lite? Som tjej vet man att många killar tycker att mens/blod är äckligt, så det är inget man blir stolt över att man börjar blöda.
Hon säger själv att hon trodde att det var mens, tills hon "kom på" när dom hade lämnat att hon inte har mens längre? Bara det låter helt osannolikt, som tjej har man stenkoll på sånt. Har man dessutom blivit pullad där det känns som knivhugg, och sen börjar man blöda, så tänker man nog inte för en sekund att man fått mens kan jag lova dig. Och ja, det vet jag bättre än du, för jag är kvinna.
Vi kanske ska avsluta den här diskissionen här eftersom att du verkar ta åt dig personligen av att alla inte tycker som dig. Lugna dig med din fetade text så slipper det låta så aggressivt när du skriver. Kan man inte hålla känslorna i styr vad kommer till sånt här så kanske du är på fel forum.
Sen behöver du inte tala om för mig att jag inte ska säga för mycket om saker jag inte vet, för du har ju ingen aning om vad jag vet och inte. Kanske vet jag mer som jag inte skriver här? Du har ingen aning om vad min position i det här är! Så tagga ner nu.
Dessutom om man inte får yttra sig om saker man inte har ren fakta om, om man inte får säga att vissa saker låter märkligt, att allt inte går ihop, att deras historier går isär osv, så kanske vi se till att Flashback blir nedlagt? Är det bara MÄ själva som får skriva här då menar du? Eftersom att dom bara vet allt själva och alla andra har fel?