2022-10-15, 16:09
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Det är nog ganska vanligt, tror jag. Träffar vänner i snitt någon gång per år, kanske två gånger per år (gamla vänner från förr, så att säga). Annars är det bara min familj jag träffar: frugan, barnen, våra föräldrar och syskon. Klart det blir ensamt men för en del människor blir det kanske så. Det beror garanterat bara på mig och ingen annan. Har precis som du dragit mig undan en del gamla vänner, andra har helt enkelt tröttnat på mig.

Brukade tackla ensamheten med alkohol, men det har jag slutat med nu. Börjar väl också känna ett smygande behov av att träffa människor igen, få prata och vara lite social (utan spriten).
Mycket bra beslut att inte lösa ensamhetsproblemet med alkohol som jag själv gjorde är ute ur tunneln nu men alkoholen är sällan lösningen på ett problem .
mvh.Buskalle
Citera
2022-10-15, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungSallad
Jag är 35 idag och har i princip på något sätt lyckats bli av med alla mina kontakter/vänner. Vissa har jag ghostat bort i onödan, som jag ångrar idag.
Hursomhelst bor jag med en tjej och jag känner mig väldigt ensam, har inte en enda vän att prata med, inte en enda. Att skaffa en ny i denna åldern känns svårt fast jag vet såklar att det går om man ger sig fan på det.. men liksom.. ja... tröskeln är hög.

Ibland behöver man någon annan att prata med än sin tjej, för är man med tjejen 24timmar om dygnet dag in och dag ut så kommer tjaffset som ett brev med posten. Så är det bara.

Är det vanligt män över speciellt 30 år inte har några vänner?
Någon som känner igen sig i detta? Hur tacklar man ensamheten/isoleringen?
Jag känner att jag har så mycket att ventilera och även om FB är guld så vill man ju träffa någon i verkligheten och kanske knäcka en bärs och bara, återigen, ventilera. En vän räcker, två hade känts som lyx. Att kunna vända sig till någon.

Nu ska jag avsluta tråden innan det blir alltför flummigt men hur vanligt är detta?

Ja förstår dig, De svårt o skaffa nya vänner, känns ganska mobbat o ba gå ut o sätta sig själv någonstans o hoppas på att nån e sjysst o sätter sig med! Haha
Citera
2022-10-15, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har heller aldrig haft en riktig vän, äver över 30+ har även försökt genom åren på facebook osv men i slutändan blev man bara besviken o trött på människor som inte delar ens värderingar och hugger en i ryggen osv då är det bättre vara själv än omgiven av idioter som inte ger mig nånting.

Så ja detta är nog vanligare än man tror.

Ja det känns svårt. Glöm facebook. Gå med i föreningar säger alla men... vafan... Kalla mig inte lat nu men många i samma sits förstår nog hur det känns. Det lockar inte direkt, men jag förstår vad ni menar.

Man undrar ju om man aldrig kommer hitta en riktig vän tills livet tar slut, känns tråkigt.
Man borde ha tagit vara på sina skolkompisar bättre, det är ju de som alla som har polare idag hänger med. Att skaffa en ny riktigt god vän när man är 35 känns tungt och svårt.
Citera
2022-10-15, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spyless
Samma här 31 år , har inga vänner bara arbetskollegor man kan förpesta med prat om aktier eller geopolitik.

Hade du velat ha en riktigt god vän då?
Citera
2022-10-15, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylovleylocks
Ja förstår dig, De svårt o skaffa nya vänner, känns ganska mobbat o ba gå ut o sätta sig själv någonstans o hoppas på att nån e sjysst o sätter sig med! Haha

Jag funderade själv att börja snacka med någon ensam snubbe på krogen med lite alkohol i kroppen (allt blir ju lättare då), men då blir man väl sedd som en bög som raggar...
Citera
2022-10-15, 16:28
Avslutad
Citat:
Jag är 35 idag och har i princip på något sätt lyckats bli av med alla mina kontakter/vänner. Vissa har jag ghostat bort i onödan, som jag ångrar idag.
Hursomhelst bor jag med en tjej och jag känner mig väldigt ensam, har inte en enda vän att prata med, inte en enda. Att skaffa en ny i denna åldern känns svårt fast jag vet såklar att det går om man ger sig fan på det.. men liksom.. ja... tröskeln är hög.

Ibland behöver man någon annan att prata med än sin tjej, för är man med tjejen 24timmar om dygnet dag in och dag ut så kommer tjaffset som ett brev med posten. Så är det bara.

Är det vanligt män över speciellt 30 år inte har några vänner?
Någon som känner igen sig i detta? Hur tacklar man ensamheten/isoleringen?
Jag känner att jag har så mycket att ventilera och även om FB är guld så vill man ju träffa någon i verkligheten och kanske knäcka en bärs och bara, återigen, ventilera. En vän räcker, två hade känts som lyx. Att kunna vända sig till någon.

Nu ska jag avsluta tråden innan det blir alltför flummigt men hur vanligt är detta?

Inga barndomsvänner? Jag är snart 45 och har märkt att de vänner som består är de man lärde känna innan 20 års ålder. Med dem kan man vara sig själv helt och hållet.

Ta kontakt med barndomsvänner om det går.
Citera
2022-10-15, 16:38
Medlem
halaltarzans avatar
Vänner finns men har i princip aldrig tid att träffa dem, blir väl kanske 1-2 gånger om året. All tid går till jobb, förälder och partner.
Citera
2022-10-15, 16:38
Medlem
Musik.mannens avatar
För egen del så har jag ganska så gott om gamla vänner som jag umgås med samtidigt som jag även är med i minst en förening.

Men många män gör ju tyvärr ganska så dumma val att dom säger upp bekantskapen med sina vänner enbart för att dom skaffar kvinna och familj.

Sen kan tydligen kvinnan umgås med sina gamla vänner ändå medans mannen många gånger väljer att inte göra det vilket jag tycker är konstigt.
När förhållandet då är slut så har dom ingen förutom sin egen familj i form av föräldrar och syskon att vända sig till.
Citera
2022-10-15, 17:50
Medlem
Citat:
Hade du velat ha en riktigt god vän då?
Svårt att säga. Jag har alltid haft svårt att få vänner, men har inga större problem med att inte ha några vänner
Citera
2022-10-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Mycket bra beslut att inte lösa ensamhetsproblemet med alkohol som jag själv gjorde är ute ur tunneln nu men alkoholen är sällan lösningen på ett problem .
mvh.Buskalle
Visst är det så. Skönt att vara nykter men det är en ny upplevelse att försöka skapa kontakt med människor igen utan alkoholen (som var en sådan självklar del av den processen förr).
Citera
2022-10-15, 20:05
Medlem
Citat:
Jag funderade själv att börja snacka med någon ensam snubbe på krogen med lite alkohol i kroppen (allt blir ju lättare då), men då blir man väl sedd som en bög som raggar...

Ja man känner ju sig ba dum. Här e jag. Vill nån prata ? 🤪😊
Citera
2022-10-15, 20:08
Medlem
Vad är det för behov att ha manliga vänner att prata av sig med? Jag har aldrig haft det behovet. Känns en aning bögigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in