2022-10-15, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Känner igen mig med. Jobbar ensam vilket inte förbättrar situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har inte heller några vänner. Är lika gammal som du.

Känner ni er ensamma? Vill ni ha någon att kunna umgås med och ventilera? Har ni någon plan?
Citera
2022-10-15, 12:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungSallad
Känner ni er ensamma? Vill ni ha någon att kunna umgås med och ventilera? Har ni någon plan?

Ja. Känner mig ensam, men jag har gett upp hoppet. Går inte att få nya vänner i min ålder.
Citera
2022-10-15, 12:09
Medlem
Riktigt nära vänner tror jag blir mer sällsynt.
Citera
2022-10-15, 12:40
Bannlyst
Citat:
Är det vanligt män över speciellt 30 år inte har några vänner? Någon som känner igen sig i detta? Hur tacklar man ensamheten/isoleringen?

Har några gamla polare på hemorten så vi ses nästan aldrig.

Det är inte hela världen. Man får prata lite med andra men ingen risk här att jag är påträngande. Tvärtom, prat-moster till arbetskamrater tex, orkar jag inte med.
Citera
2022-10-15, 12:55
Bannlyst
klart det går att skaffa nya vänner under livet , det gäller att vara öppen att finna vänskap och att bjuda till lite , går liksom inte att sitta hemma och sura

så upp och hoppa och ta tag i saken bara , ni har väl några intressen tex , börja där och va öppna med att ni söker bra vänskap och var ni bor och vilka intressen ni har .

vänner kommer och går under livet , inge konstigt alls
Citera
2022-10-15, 13:00
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Jag är 35 idag och har i princip på något sätt lyckats bli av med alla mina kontakter/vänner. Vissa har jag ghostat bort i onödan, som jag ångrar idag.
Hursomhelst bor jag med en tjej och jag känner mig väldigt ensam, har inte en enda vän att prata med, inte en enda. Att skaffa en ny i denna åldern känns svårt fast jag vet såklar att det går om man ger sig fan på det.. men liksom.. ja... tröskeln är hög.

Ibland behöver man någon annan att prata med än sin tjej, för är man med tjejen 24timmar om dygnet dag in och dag ut så kommer tjaffset som ett brev med posten. Så är det bara.

Är det vanligt män över speciellt 30 år inte har några vänner?
Någon som känner igen sig i detta? Hur tacklar man ensamheten/isoleringen?
Jag känner att jag har så mycket att ventilera och även om FB är guld så vill man ju träffa någon i verkligheten och kanske knäcka en bärs och bara, återigen, ventilera. En vän räcker, två hade känts som lyx. Att kunna vända sig till någon.

Nu ska jag avsluta tråden innan det blir alltför flummigt men hur vanligt är detta?

Är bara att kontakta dina "fd" polare.

Jag själv umgås inte med nån på "fritiden"
Då tiden efter jobb går enbart till barnen aktiviteter mm helger de samma.
Har väl varit så senaste 10 åren, men ringer jag -nu är de dags för en kväll så är alla polare från tonåren me, de finns alltid där.
Å då har vi inte super kontakta på telefon
Citera
2022-10-15, 13:13
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Tja folk gick ju inte ut under 2 år av lilla snuvan hoaxen så det hjälpte ju inte direkt relationer heller.
Jag är inte heller särskilt social längre så umgås i min lilla klick men finns ju massa människor som försvunnit bort under vägen som man gärna tagit en bärs och käkat lite med så kan du inte höra av dig till någon ts och kolla läget? Hitta ny är ju svårare än att hitta nygamla tänker jag.
Citera
2022-10-15, 14:51
Medlem
swebarbs avatar
Har heller aldrig haft en riktig vän, äver över 30+ har även försökt genom åren på facebook osv men i slutändan blev man bara besviken o trött på människor som inte delar ens värderingar och hugger en i ryggen osv då är det bättre vara själv än omgiven av idioter som inte ger mig nånting.

Så ja detta är nog vanligare än man tror.
Citera
2022-10-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mange1897
Kvinnor tycker att det är oattraktivt att inte ha vänner. Så om du inte börjar umgås med män i din ålder så förlorar du sannolikt snart din tjej också på köpet

Och vem fan är du att uttala dig "kunnande" om det här. ..

Du är SD-are och bombad i skallen du fattar inte feminism och vad kvinnor främst av allt vill ha
Citera
2022-10-15, 16:01
Medlem
Nilsbofinks avatar
Känner igen det där, är i 35års åldern och cirkeln blir mindre. Mesta kontakten med folk har jag via messenger, umgås väldigt sällan med någon. Inte för att jag inte vill utan det har mer blivit så. Glidit isär med de flesta gamla vänner, har ett ganska isolerat jobb där jag inte träffar kollegorna särskilt ofta. Känns svårare att skaffa nya vänner i den här åldern också. Är dock inte säker på att det är något negativt. Kan göra lite som man själv vill och slipper undan dramat en del alltid lyckas hamna i
Citera
2022-10-15, 16:07
Medlem
Samma här 31 år , har inga vänner bara arbetskollegor man kan förpesta med prat om aktier eller geopolitik.
Citera
2022-10-15, 16:07
Medlem
Klart att det är vanligt särskilt för dom som inte har stoor plånbok o
för dom som bara sitter hemma o rannsakar.

För de som rör sig har intressanta hobbies är det lite bättre men för snåååjääävlaarna är det totalt kört

Lägg på 20-25 år så är kvinnorna i samma sits när de blivit fuuulaa eller när
deras inbyggda spermakanal torkat ut. De har bara sina arbeten att engagera
sig i o det är deras liv ink intriger o tjafs o facktjafs där - (o barn o barnbarn
när de har - ofta har de katt)

TS det kanske är just för att du bor med en tjej som du inte har några (andra) vänner
Senast redigerad av SisterJones 2022-10-15 kl. 16:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in