Citat:
Ursprungligen postat av
PungSallad
Hur ska du lösa detta sug att vilja prata med/hitta nya människor/polare då?
Känns fan inte lätt när man nästan är fängslad i hemmet tillsammans med tjejen - i denna åldern, att träffa nytt folk som man verkligen kan bonda med. Folk man ser som hänger med sina polare är ju mestadels kollegor eller folk från skoltiden, jag har inget av det kvar.
Jag träffar också hennes familj främst och då blir det mest kallprat, inte särskilt kul.
Nu kände jag igen användarnamnet, Hej PungSallad
Jadu, jag vet faktiskt inte. Jag har en del fritidsintressen som tyvärr inte lockar någon yngre publik om man säger så (snarare 55+ och pensionärer). Men det kanske kan vara värt ett försök ändå, att gå lite på sociala sammanträffanden (mässor, föreningar osv). Finns säkert en och annan yngre man skulle kunna bonda med, eller i alla fall ta en fika med någon gång i månaden.
Vet inte hur du känner, men jag själv har väldigt svårt för att "haka på" det som alla andra gör (gymmar, springer, cyklar, sociala medier osv), det tar emot.
Men jag förstår precis hur du känner. Det finns liksom ingen naturlig väg att gå för att hitta nya vänner när man väl glidit över 30-strecket. Jag har en vän som är i vår ålder, vet att han hade lite samma problem. Han började dansa (dansgrupp) och han sa att där träffade han en del folk och hade kul. Men det känns lite sjukt att bara gå iväg på något helt nytt man aldrig gjort och "Hej här är jag!", hade nästan behövt vara full för att våga något sådant.
Svårt det här. Men jag tror ändå svaret ligger där: att man måste ut och träffa nytt folk på något vis. Du har inga fritidsintressen eller så?