Citat:
Ursprungligen postat av
5thchmbr
Det är nog ganska vanligt då man kommit till vår ålder och har partner, jobb och allt det där ekorrhjuliga. Jag har ett par vänner kvar från tonåren som man träffar någon gång per år för att ta ett par öl med.
Sen trivs jag i och för sig rätt bra i min "ensamhet" med partner, barn och familjeliv. Men visst kan man väl ibland sakna att någon engagerar sig och hör av sig till en.
Svarade på en av dina andra trådar angående att du bråkade med din partner och hon hotade med en sax mot halsen. Helt ärligt nu, får hon dig att känna att du inte får göra något? Att du får/fick dåligt samvete när du umgick med dina vänner? När försvann dina vänner?
Om jag återigen tar upp situationen jag levde i så blev det ju så som jag beskrev ovan, mina vänner tog avstånd från mig på grund av henne. Jag vågade knappt gå ut för att jag fick känslan av att göra fel. Så med åren så försvann ju egentligen allt.
Ta hand om dig pungen!
Tack för orden.
Man får väl erkänna att tjejen tvingade en ghosta bort ett par vänner, vilket suger än idag.
Men man har ju bra tider med tjejen också, bara det att det känns som ett fängelse på något sätt.
Saknar tiden man var yngre och någon helt plötsligt kunde messa mig "hänger du med ut och dricker lite bärs?". Fan vad jag saknar det.
Men nu är man 35 och det känns riktigt tungt att försöka hitta nya vänner. Föreningar, krogen etc känns krystat på något sätt men nu är man väl lite envis också att det inte kommer fungera.
Men efter ha läst tråden så har jag iallafall insett att det inte är något ovanligt iallafall. Jag är inte ensam. Trist.
Man önskar ju att det fanns en sida där snubbar kunde söka polare, utan något sexuellt inblandat alls.. Fast det kanske också är lite tragiskt.
Ja vad fan ska man göra...
Någon rekommenderade försök bonda med en av tjejpolarens tjejkompisars killar. Känns som att tjejen kommer försöka hålla full kontroll på allt då så det går ju bort...