Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-14, 19:12
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Barnsligt, du verkar inte förstå att gängen i Sverige tappat det totalt?
De ger sig på ALLA som står i deras väg..

Att du sitter och försvarar detta för att en polis gör sitt jobb och försöker stoppa gängen är patetiskt av dig.


Du ska nog ta dig en funderare,
På vad våra blåklädda gör ute i samhället.
Nää det är du väl för fin för, allt går ju så rätt till👌🏻
Och det är så synd om dom.
Kanske inte är sanningen som syns 🤔
Citera
2022-10-14, 19:14
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tyvärr var det likadant med polis Andreas som sköts till döds i Göteborg. Han hade bakgrund i den gängmiljo som han sköts inom. Men det sista mörkades skickligt av polisen. Den hysteriska polisrekrytering som hårt pressade politiker tvingas till lämnar öppet för rötägg som plockas in bara dom klarar testerna. Det skall säkras o förväg med personkoller men det fuskas tydligen med det. Man ser mellan fingrarna och tar in kreti och pleti.

Mycket ladd runt Andreas, skjutningen va nog däremot inte kopplad till honom personligen. Han va inte närmare gängkriminella än att hans vänner drog ladd ibland. Så har jag hört men jag har givetvis inte hört allting jag heller antar jag.
Citera
2022-10-14, 19:14
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Jag vet inte men du kanske bor på landet och har inte stött på dessa MENA/Somalier killarna?
Det är inga direkt trevliga individer som beter sig "korrekt":.

Skit ska bemötas med skit!


Du kanske inte har stött på en korrupt snut som har en tråkig dag, och känner för att slå och sätta dit någon.
Märkligt 🤔 dom är rätt många
Citera
2022-10-14, 19:17
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vet flera kriminella äldre som skickar in yngre syskon till utbildningen.och varför,inte svårt förstå

Dom kriminella är ju redan där och dom äldre är värst 🤮
Citera
2022-10-14, 19:17
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahab99
Här förklaras allt, lyssna efter 45:45.

https://sverigesradio.se/avsnitt/2026628#2745

Eller kortversion i nyheterna här:
https://sverigesradio.se/artikel/upp...gangkriminella

"På den adress i Lunden i östra Göteborg som besköts tidigt på fredagsmorgonen bor vad P4 Göteborg erfar en åtalad polis. Hon misstänks för kopplingar till gängkriminella, i ett mål där domen skulle ha kommit igår. Döms hon kommer hon att få sparken."

Varför berättade inte polisen själva om det här? Varför dölja detta för allmänheten?

Hennes chef visste om omständigheterna och åtalet och att det var en uttalat "tuff" kollega men chefen va mycket nöjd och sa det va en bra anställd som aldrig gjorde fel.
Artikeln finns citerad längre bak i tråden.
Citera
2022-10-14, 19:20
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungSallad
Det är bara en tidsfråga tills klanmännen börjar rensa bort snutarna/dödshota deras familjer och barn, då polisen stör deras kriminella verksamhet.

Vi går mot en sjukt mörk framtid i detta land. Hade ni haft en spåkula och sett 10 år in i framtidens Sverige så hade ni inte trott era ögon.

Sverige är så jävla fuckat att det inte är sant.


Det är inte därför polisen har problem med folk, en normal människa fattar sånt , inte hjärntvättade idioter tyvärr
Citera
2022-10-14, 19:26
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
När man pratar om kriminella i såna här sammanhang så menar man personer med kriminell livsstil, inte arga enstöringar som fått psykbryt på ett köpcentrum.

Nu var det kriminella. Läs i den tråden i stället.

Även om du och dina vänner hade låtit den andre dö, så var helt uppenbart denne kille en vän.
Citera
2022-10-14, 19:44
  #116
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
En kriminell från m-falangen i Frölundaonrådet har det efternamnet

Jag trodde han var skriven i Guldheden hos sina föräldrar. Han var det för nåt år sedan i alla fall.. om.vi tänker på samma kille . .
Citera
2022-10-14, 20:09
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Mongo, det va en gängkriminell med bricka ju, läs tråden istället innan du svamlar.
Sen tycker jag inte man ska skjuta på människor visserligen i vilket fall men är det stör mig inte när det kommer till gängaktiva mycket heller. Särskilt inte om personen i fråga låtsas vara polis.
Mängdbrott, cirkulera.

Hoppsan.. aa ja ha inte läst tråden faktist. Tänkte bara att hur fan kan de här va möjligt.
Citera
2022-10-14, 20:19
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylovleylocks
Hoppsan.. aa ja ha inte läst tråden faktist. Tänkte bara att hur fan kan de här va möjligt.
Människor har vittnat om det här på flashback sedan många år tillbaka. Det bara blev lite pyspunka för tillfället. Fallet luktar redan täck och glöm taktiken. Helt absurt.
Citera
2022-10-14, 20:24
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graesklipparen
Är det samma person jag förmodar det är så är denne redan dömd men har trogen sin natur överklagat.

Juggekärring från Stockholm som likt en vaneförbrytare vattnat information om sina släktingar till andra utan omsvep. Utöver detta verkar personen också figurera i svartkontrakt samt kraschade fastighetsköp.

Verkar ha härjat i Stockholmsområdet tidigare men om det stämmer har vinstlotten landat i Göteoborg istället.

Domen låg uppe här men togs märkligt nog bort då denna person är betydligt mer mån om sin egna privata sfär än andras.

Trevlig helg.

Det här var ju intressant. Var det rätt person det inlägget hsndlade om? Varför och hur kunde det i så fall tas bort?

Citat:
Ursprungligen postat av De-klart
De faktiskt inte så oväntad. De antingen de eller narkotika polisen. De bara dem två enheterna hos polisen med smutsiga snutar som har krig mot kriminella. Ingen bryr sig om dem vanliga grisarna som kommer från landet och gör sitt jobb i Göteborg.

Men dem ska inte tro att deras kollegor går säkra för kriminella inte anmäler polisen för brott de begått. Spelar ingen roll hur mycket bevis du har du kan aldrig fälla en tjänsteman om de gör fel. Plus är de inte samma poliser som våldtar sina kollegor och utför sexuella trakasserierna i Skånegatan? De hade ni glömt våldtäktsmannen är farbror blå efter allt.

Nej det är nog lite lurigare nu. Svenskar som fick armen omotiverat avbruten eller ryggtavlan inhoppad vid ett ingripande var lite mer fogliga och fann sig mer i att inte få någon upprättelse. Det nya klientelet finner sig inte lika lätt i att bli felaktigt behandlade. Håller därför helt klart med signaturen Space Base att det därför är mycket olyckligt med poliser som missköter sig. Märkligt att inte dom skötsamma poliserna ser hur illa detta drsbbar dom och att dom inte reagerar mer. Det är ju inte direkt något enstaka undantag med poliser med taskig attityd som solkar ner hela poliskåren och gör jobbet svårare för dom duktiga poliserna.

Kan du berätta mer om sextrakasserierna och våldtäkten? Finns det kopplingar mellan dom händelserna och den här polisen eller hennes kollegor?

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Dags att gå om SFI-kursen som du skolkade ifrån.

Det är väl bättre du återvänder till skolans värld och håller dig till forum med den inriktningen om grammatiken är viktigare än själva innehållet och budskapet i en text.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Nej, det är ännu en sak du tagit ur ditt arsle. Du har aldrig sett en kriminell ringa polisen på någon, och du kan heller inte visa några belägg för att det är sant.

Haha, jag har tom sett det live mitt framför ögonen dessutom inte bara en gång och jag är inte ens kriminell själv.

Och för dig som har noll koll och inte en susning om vad du pratar om finns det att se både på film och i fupar. Och räcker inte det kan du ta del av polisens eget material där dom redogör för hur förhållandevis hög andel brott som klaras upp pga tips från andra kriminella. Så har det varit i alla tider. Bara för att du hört på "Kalla Fakta" i fyran att tystnadskulturen har växt sig stark betyder det inte att det är helt tyst.
__________________
Senast redigerad av rotebro-conny 2022-10-14 kl. 20:51.
Citera
2022-10-14, 20:32
  #120
Medlem
Kriminella från rivaliserande gäng till hennes släktingars gäng kanske har blivit provocerade och ser henne som en gängkriminell från fiendesidan som verkar i uniform. Domen ska ha kommit igår, några timmar innan denna skjutning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback