2022-10-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
GöteborgVid 04.33 fick polisen larm om en skottlossning i Lunden i Göteborg. När de kom till platsen kunde de konstatera att det var någon som skjutit mot fönstret i en lägenhet där en polis bor.

Se där ja. Bara en tidsfråga innan de knäpper nästa snut i Göteborg

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/skottlossning-mot-polisbostad-i-morse-1.83166756

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=970057

https://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-mot-polisbostad/

Dom ha fan ingen respekt för varken medmänniskor eller myndigheter. Fyfan!! Tur att ingen blev skadad
Citera
2022-10-14, 18:20
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Gött, grisarna behöver skrämmas upp. Men du borde klistra in ett textstycke från artikeln i din trådstart.

Fanns inte mycket i artikeln.

Den polis vars bostad attackerades hade gängkopplingar enligt P1:s ekoredaktion i dag. Det är samma pajtare som nyligen blev påkommen när han olovligen gjort dataslagningar på olika personer. Det tycks smyga sej in en del katter bland hermelinerna i polistäthetens Sverige.

Det blev mycket radiolyssnande i dag så jag kan ha blandat ihop programmen men jag tror jag hörde det på kvartifemekot.
Citera
2022-10-14, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
finns ju t.om på film ^^
Nu kommer jag inte ihåg exakt om det var mordet i köpcentret i Malmö eller mordet på Kardo där polaren skrek efter polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Den senaste videon var upplagd här på flashback i tråden om dödssljutningen på Emporia i Malmö.

Du lär hitta inlägget eftersom det kommenterades angående den skjutnes vänner bad att någon skulle ringa polisen
När man pratar om kriminella i såna här sammanhang så menar man personer med kriminell livsstil, inte arga enstöringar som fått psykbryt på ett köpcentrum.
Senast redigerad av Tjunky 2022-10-14 kl. 18:24.
Citera
2022-10-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
En kriminell från m-falangen i Frölundaonrådet har det efternamnet

Christian eller Christoffer?
Minns jag rätt bor eller bodde hans mamma i Stockholm och han kanske vuxit upp hos sin mormor runt Smyckegatan eller Briljantgatan..
Citera
2022-10-14, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladylovleylocks
Dom ha fan ingen respekt för varken medmänniskor eller myndigheter. Fyfan!! Tur att ingen blev skadad
Mongo, det va en gängkriminell med bricka ju, läs tråden istället innan du svamlar.
Sen tycker jag inte man ska skjuta på människor visserligen i vilket fall men är det stör mig inte när det kommer till gängaktiva mycket heller. Särskilt inte om personen i fråga låtsas vara polis.
Mängdbrott, cirkulera.
Senast redigerad av SpaceBase 2022-10-14 kl. 18:43.
Citera
2022-10-14, 18:37
Medlem
Offices avatar
Helt underbart att hon fick jobba kvar som polis trots ”kopplingar till gängkriminella”.

Det här landet är så sjuuuukt.
Citera
2022-10-14, 18:47
Medlem
Här förklaras allt, lyssna efter 45:45.

https://sverigesradio.se/avsnitt/2026628#2745

Eller kortversion i nyheterna här:
https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-polis-i-beskjuten-bostad-atalad-anklagas-for-koppling-till-gangkriminella

"På den adress i Lunden i östra Göteborg som besköts tidigt på fredagsmorgonen bor vad P4 Göteborg erfar en åtalad polis. Hon misstänks för kopplingar till gängkriminella, i ett mål där domen skulle ha kommit igår. Döms hon kommer hon att få sparken."

Varför berättade inte polisen själva om det här? Varför dölja detta för allmänheten?
Citera
2022-10-14, 18:55
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Helt underbart att hon fick jobba kvar som polis trots ”kopplingar till gängkriminella”.

Det här landet är så sjuuuukt.

För många år sedan hade jag ett jobb med kopplingar till försvarsindustrin.

Tjänsten var säkerhetsklassad, antagligen på en rätt låg säkerhetsnivå. Jag vet inte exakt vad Säpo undersökte, men antagligen släktförbindelser till främmande makt och ekonomisk status, helt enkelt risken för oönskade lojaliteter och risken att bli utsatt för utpressning.

En sådan säkerhetskoll borde vara obligatoriskt numera för tjänster inom stora delar av offentlig förvaltning, nu när vi sedan trettio år har släppt in flera miljoner människor som inte delar den svenska synen på demokrati och rättvisa.

'Släkten och den egna folkgruppen först', är tankemönstret man tar med sig hit, trots att man har "flytt" (och semestrar i) samhällen uppbyggda utefter dessa destruktiva principer.

Jag gillar inte Donald Trump, men måste ge honom cred för att ha myntat begreppet 'shithole countries'.
Senast redigerad av Prora 2022-10-14 kl. 18:57.
Citera
2022-10-14, 18:55
Medlem
Hoppas det blir hämndaktioner. Epic krig med snutar och allt möjligt gott i soppan.
Support your local Police
Citera
2022-10-14, 19:03
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dahab99
Här förklaras allt, lyssna efter 45:45.

https://sverigesradio.se/avsnitt/2026628#2745

Eller kortversion i nyheterna här:
https://sverigesradio.se/artikel/uppgifter-polis-i-beskjuten-bostad-atalad-anklagas-for-koppling-till-gangkriminella

"På den adress i Lunden i östra Göteborg som besköts tidigt på fredagsmorgonen bor vad P4 Göteborg erfar en åtalad polis. Hon misstänks för kopplingar till gängkriminella, i ett mål där domen skulle ha kommit igår. Döms hon kommer hon att få sparken."

Varför berättade inte polisen själva om det här? Varför dölja detta för allmänheten?

Man vill i möjligaste mån undvika att påvisa strukturell kriminalitet kopplad till Sveriges vansinniga migrationspolitik. Men jag antar att din fråga var retorisk och att du i grund och botten satt inne med svaret själv.
Citera
2022-10-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Hade det varit en polis som inte själv slirat på lagen i sin tjänsteutövning så hade detta inte hänt. Jag kan garantera dig att om gängkriminella blir gripna och polisen inte misshandlar eller vittnar falskt eller mixtrat och förfalskat bevis och annan skit utanför deras arbetsbeskrivning så blir det inga kulor genom frukostfönstret.
Det är självklart en bandit snut som bor där fattar du väl.

Kunde inte sagt det bättre själv
Det värsta är att du behöver inte ens vara skyldig till något.
Beror på vad dom känner för den dagen.
Detta krig har dom startat själva ingen annan,
Hat kommer från någonstans, och inte är det för att dom gripit fel person, utan deras behandling av våra medmänniskor är vad nu kommer tillbaka.
Citera
2022-10-14, 19:07
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
För många år sedan hade jag ett jobb med kopplingar till försvarsindustrin.

Tjänsten var säkerhetsklassad, antagligen på en rätt låg säkerhetsnivå. Jag vet inte exakt vad Säpo undersökte, men antagligen släktförbindelser till främmande makt och ekonomisk status, helt enkelt risken för oönskade lojaliteter och risken att bli utsatt för utpressning.
En sådan säkerhetskoll borde vara obligatoriskt numera för tjänster inom stora delar av offentlig förvaltning, nu när vi sedan trettio år har släppt in flera miljoner människor som inte delar den svenska synen på demokrati och rättvisa.
'Släkten och den egna folkgruppen först', är tankemönstret man tar med sig hit, trots att man har "flytt" (och semestrar i) samhällen uppbyggda utefter dessa destruktiva principer.
Jag gillar inte Donald Trump, men måste ge honom cred för att ha myntat begreppet 'shithole countries'.

Tyvärr var det likadant med polis Andreas som sköts till döds i Göteborg. Han hade bakgrund i den gängmiljo som han sköts inom. Men det sista mörkades skickligt av polisen. Den hysteriska polisrekrytering som hårt pressade politiker tvingas till lämnar öppet för rötägg som plockas in bara dom klarar testerna. Det skall säkras o förväg med personkoller men det fuskas tydligen med det. Man ser mellan fingrarna och tar in kreti och pleti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in