Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Kaczynski
Synnerligen fantasilöst och nästan absurt dåligt. Syns att linjen bestämts på en karta och man bara kör på med en rak linje mitt ute på en åker. Sett detta allt oftare. Ryssen gräver värn mitt ute på en åker helt utan skydd och skyl. Dessutom snart i den blöta delen av året så värnen kommer fyllas med lera och vatten. Samtidigt ser man höjder och kullar i närheten där dom borde byggt nästen istället.
Fasta linjer tillhör det förgångna och idag kommer detta bara bli något som ryssen plöjer ner resurser i och som Ukraina antingen kommer gå runt eller igenom.
Men det är väl inte värn? Det är väl hinder de bygger, och dem vill man väl ha öppet och synligt så man kan beskjuta de som skall ta sig över draktänder och antitank diken?
Jag förutsätter att de observerar denna linje och beskjuter den från positioner längre bakom linjen.
Edit: jag såg nu att det var något som såg ut som värn bakom diket och draktänderna, och det så ju inte särskilt ”bra” placerat ut. Men det är också svårt att se från luften, och vi vet ju heller inte tanken på hur det skall användas.
Oavsett, jag tycker inte man skall vara så snabb på att hävda ryssarnas inkompetens, jag tror de har långt bättre koll än vad våra medier rapporterar från ukrainska propagandakällor.