2022-10-16, 20:14
Medlem
Vem bryr sig. De fr vara hur de vill. Kul att f veta vad det r fr svamp man har sett. Hatten av fr att de berttar det gratis.
Citera
2022-10-16, 20:42
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Indirekt fr du likes eftersom du inte omedelbart blir avstngd om du suger moderatorns tr
r mest glad att jag inte r med dr. Lter inte friskt ngonstans den gruppen. Jag lskar svamp men skulle aldrig g med i den gruppen.
Citera
2022-10-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
r mest glad att jag inte r med dr. Lter inte friskt ngonstans den gruppen. Jag lskar svamp men skulle aldrig g med i den gruppen.
Jod, gruppen r frisk. Kanske dom som gnller som inte r friska, tnkt p det?
Citera
2022-10-16, 22:33
Medlem
Shine_s avatar
Jag tycker att svamp-klapp r riktigt bra, mkt kunnigt folk. Gillar att det r hrt modererat, visst lite vl brysk ton kanske men det gr att massa puckon frsvinner frn gruppen. Skulle t.om kunna vara hrdare modererat d det r lite vl mycket "kuriosa" typ folk som postar bilder p nn jvla svamptatuering eller dylikt. Sg att ngon nmnt skogsgare hr, skrattar alltid gott t fjantarna till skogsgare som i gruppen frgves frsker argumentera fr rimligheten i monokulturell kalhyggesdrift med ekologer och sen grinande lmnar gruppen nr de ftt brallorna neddragna

(Jag ger sjlv lite skog, skulle aldrig i livet komma p tanken att frsvara kalhyggesdrift, ven om det m vara en ndvndighet i vissa ekonomiska lgen s r det ju bara trams att hvda att det r en ekologiskt hllbar driftsform)
Citera
2022-10-16, 23:16
Medlem
Trebcrews avatar
Det lter som vilken fb-grupp som helst. ker sllan ur grupper, det pga att jag r mer av en lurkare n en contributor och drmed nstan aldrig bryter mot nn keff regel men det brukar sluta med att jag lmnar och i 99 av 100 fall s r det fr att administratrerna r klapptrn som fr hybris s fort gruppen fr ver 50 medlemmar. verlag s r admins p Facebook ett lttkrnkt slkte. Alla som sger emot vet att dom har fel.

Svamp-klapp mktade jag med i tre dagar cirka, hade jag stannat hade risken fr stroke kat med flera hundra procent fr varje dag.
Citera
2022-10-17, 09:44
Medlem
En grupp som de flesta andra med bekrftelseskande horor som lskar att stta mindre insatta p plats med sitt besserwissande. Peka finger t dem som minsann inte postat tillrckligt bra bilder fast man tydligt ser vad det r fr svamp. Ryggdunkningar till polarna och bekrftelseonani i drivor.

Finns mycket kunskap dr men som vanligt i liknade grupper blir man illamende i samma sekund man blir inslppt och bemts av jargongen
Citera
2022-10-17, 11:00
Medlem
Zorshas avatar
Beskriv grna lite mera i detalj, hur och var nnstans de elaka moddarna gjorde er illa?!
Citera
2022-10-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Beskriv grna lite mera i detalj, hur och var nnstans de elaka moddarna gjorde er illa?!

Sambandet med ngon som i sin introduktion koketterar med att ha blivit kallad trd-Hitler, diktator m.m r frsts slumpmssigt?
Citera
2022-10-17, 18:07
Medlem
Man kan ju alltid g med i kopian svamp-klapp amatr. Dr r gissningar vlkomna och artning mindre noga.
Citera
2022-10-17, 18:42
Medlem
Mjlls avatar
Nstan komiskt vilken bedrvlig psykologisk milj som kan uppst i en grupp som avhandlar ngot s kravlst och stillsamt som friluftsliv.

Administratrernas encyklopediska kunskaper vger sklart inte alls upp deras vldsamt motbjudande personligheter. Besserwissers som frenetiskt samlar data, levererar den charmlst och ofta genom utskllningar, samt agerar maktfullkomligt. De har lyckats samla en enorm publik eftersom svenskar r PK-tntar som saknar sjlvknsla.

Svampkunskap r lttillgnglig - man behver inte utstta sig fr vidriga besserwissers fr att komma t den. De dr typerna hr till en svunnen tid.

Man lr sig mer med andra amatrer i en tilltande milj n av att hnga med trista gubbjvlar som bara vill veta bst och saknar allt vad passion heter.
Senast redigerad av Mjll 2022-10-17 kl. 18:54.
Citera
2022-10-17, 18:45
Medlem
Mjlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magrat
Jag r en av moderatorerna i sagda grupp och om ngon innan har blivit utkastad beror det p att ni har brutit mot gruppreglerna. Frmodligen tillhr ni gruppen som TROR ni har koll och envisas om artbestmningar. Svamp-klapp leds av folk som r ansedda mykologer, folk som utbildar i svampkunskap och folk som GIC rdfrgar. Ni kanske inte fr en gruppkram och hejarop, men ni fr skra svar.

Wow, skra svar om en svamp

D behver man ju inte bete sig som en anstndig vuxen mnniska! Fan vad sknt!
Citera
2022-10-17, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Nstan komiskt vilken bedrvlig psykologisk milj som kan uppst i en grupp som avhandlar ngot s kravlst och stillsamt som friluftsliv.

Administratrernas encyklopediska kunskaper vger sklart inte alls upp deras vldsamt motbjudande personligheter. Besserwissers som frenetiskt samlar data, levererar den charmlst och ofta genom utskllningar, samt agerar maktfullkomligt. De har lyckats samla en enorm publik eftersom svenskar r PK-tntar som saknar sjlvknsla.

Svampkunskap r lttillgnglig - man behver inte utstta sig fr vidriga besserwissers fr att komma t den. De dr typerna hr till en svunnen tid.

Man lr sig mer med andra amatrer i en tilltande milj n av att hnga med trista gubbjvlar som bara vill veta bst och saknar allt vad passion heter.

Man ska nog inte underskatta pandemi-livets inverkan p att folk hamnade i svampskogarna. Och sedemera i den vanligaste svamp-gruppen.
Samma utveckling gller alla friluftsaktiviteter och tillhrande forum. Dr mnniskor vljer att dela sin kunskap utan samtidigt bete sig illa eller tycka att alla ska tiga still eftersom dom gr det graaaatis. Det r ju det som r skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in