2022-12-07, 17:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det första vindkraftverket för vätgasproduktion byggdes i Danmark 1890, att vi inte kommit längre är skamligt!
Vätgas och pumpkraftverk är framtiden!
Dina uträkningar ger jag inte mycket för, som att låta tidelaget räkna ut hur mycket elprisstödet ska ligga på när de inte ens har tillgång till elpriset!
Att man inte kommit längre kan bero på att det inte fungerar?

Vill påminna om att halva Europa drevs av kvarnar som drevs med vinden. Men när man uppfann generatorer så gick man över till vattenkraft och på 1800-talet avslutades eran med vindkraft i världen. Vem vill vara beroende av naturen.
Citera
2022-12-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Han argumenterar ju för mindre kärnkraftverk som går snabbare. Du kanske ska läsa innan du länkar, fröken google. Jag vet att du inte kan någonting alls om ämnet

Forsmark 1 började byggas slutet på 1971 med 300 man, togs i drift 1980, Forsmark 2 start 1973 klart 1981, Forsmark 3 start 1976 klart 1985.
https://www.flashback.org/newreply.p...2671265#editor
OK. Du läste inte länken.

Mr autist.

Det här blir mitt sista inlägg i den här diskussionen. Du är för korkad helt enkelt.
Citera
2022-12-07, 17:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Och hur mycket av det exporteras utomlands?
Försäljningen sker till högstbjudande och betalar tyskarna bäst så exporteras alltihop.
Citera
2022-12-07, 17:39
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Du läste inte länken.

Mr autist.

Det här blir mitt sista inlägg i den här diskussionen. Du är för korkad helt enkelt.
Generande att DU inte läste artikeln.

Generande att du inte tar del av fakta, att Forsmark tog 8-9 år att bygga, på det odatoriserade 1970-talet.

Berätta varför du tycker att de fakta jag länkar till är "autistiska".
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-12-07 kl. 17:59.
Citera
2022-12-07, 17:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det första vindkraftverket för vätgasproduktion byggdes i Danmark 1890, att vi inte kommit längre är skamligt!
Vätgas och pumpkraftverk är framtiden!
Dina uträkningar ger jag inte mycket för, som att låta tidelaget räkna ut hur mycket elprisstödet ska ligga på när de inte ens har tillgång till elpriset!
Jag gör inga uträkningar alls. Men jag noterar att ingen kvinna i den här tråden varken kan något eller vill veta något. Kanske ska ni diskutera i tråden och Stickat och Virkat istället, som inte påverkar hela det svenska samhället.
Citera
2022-12-07, 17:52
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Försäljningen sker till högstbjudande och betalar tyskarna bäst så exporteras alltihop.
Just nu när regeringen har beordrat att Heleneholmsverket i Malmö ska bränna gas, hur mycket exporteras NU?
Citera
2022-12-07, 17:52
Medlem
Citat:
Generande att DU inte läste artikeln.

Generande att du inte tar del av fakta, att Forsmark tog 8-9 år att bygga, på det odatoriserade 1970-talet.

Du vet inte ens vad en autist är. Jag tror faktiskt inte du kan någonting alls. Jag är f.ö. matermatiker.
Nej du läste inte artikeln. Du pratar om en "han" när det var en "hon" som uttalade sig.

Du har tamejfan inte en jävla häst i stallet! Knäppgök.

Om du är matematiker borde du kunna stava till "matematiker" jävla sopa!
Citera
2022-12-07, 17:53
Medlem
Eurypteridas avatar
"Mitt under energikrisen har Sverige satt nytt rekord i elexport. Den svenska elexporten i juli blev 4 terawattimmar, visar SVT:s granskning av elexporten. Det är rekordhögt för en enskild månad."

"Svenska elexporten rekordökar
Under tiden exporterar Sverige el som aldrig förr, vilket driver upp priserna ännu mer i Sydsverige. De senaste tre åren har den svenska elexporten stigit rejält till runt 25 terawattimmar per år. I år har Sverige fram till och med juli exporterat 20 terawattimmar netto."

"Under rekordmånaden juli 2022 nettoexporterade Sverige till Finland, Danmark, Polen, Litauen och Tyskland. Enda landet vi importerade från var Norge.

Största procentuella ökningen stod exporten till Tyskland för."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...for-elexporten
Citera
2022-12-07, 18:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej du läste inte artikeln. Du pratar om en "han" när det var en "hon" som uttalade sig.
Berätta vad artikeln som du länkade handlar om.
Citera
2022-12-07, 18:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Just nu när regeringen har beordrat att Heleneholmsverket i Malmö ska bränna gas, hur mycket exporteras NU?
Här kan du se hur mycket som exporteras i realtid. Just när jag skriver detta importerar Sverige 515 MW, det är Norge som exporterar:
https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2022-12-07 kl. 18:06.
Citera
2022-12-07, 18:02
Medlem
Citat:
Berätta du först.
Citera
2022-12-07, 18:05
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:

Du kanske är matematiker, skiter väl vi i, du har i vilket fall inte ingångsdata som stämmer i dina uträkningar, du kan ju inte ens läsa och förstå en artikel!
Räkna ut hur mycket el som exporteras just nu!
Allt går inte att räkna ut, dumbom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in