2022-10-12, 12:21
Medlem
Sinraths avatar
Lustigt hur middagsmat för barn ska vara milda smaklösa grejer helst, iaf om dom får välja. Men när det kommer till godis? Gelegodis, remmar, chokladkakor med typ kola, popcorn, crisp, nötter och grejer, glass med jordgubb, choklad, vanilj, såser och topping, chips med chili/ost osv. DET ska vara en smakbombs sensation!
Citera
2022-10-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Plättar tycker jag är ruskigt jobbigt att göra då det krävs så många. Gör alltid dubbel sats av pannkakssmet så skulle få stå flera timmar att steka plättar
Rostad lök i köttbullar har jag aldrig testat men det är sambon som brukar göra smeten. Vi kör alltid på nötfärs iallafall men ska tydligen också bli bra om man blandar in älgfärs också.
det är mest det att det är ett helvete att vända pannkakor och det tar inte flera timmar
Citera
2022-10-12, 12:53
Medlem
Softis...s avatar
Minns att det blev en hel del filmjölk med lagom smulade pepparkakor runt jul. Det måste jag faktiskt prova på igen. Hallonbåtar som tillbehör då.

Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Marängsviss
Nu pratar vi barnkalas.
Citera
2022-10-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simson
Bronsvalsad pasta, är det verkligen något att satsa på? Beskriv skillnaden i smak och konsistens jämfört med vanlig, billig pasta.
ja, de är ju strävare och inte lika hala/sliskiga och tar upp sås bättre överlag har jag märkt.
Citera
2022-10-12, 13:36
Medlem
hippilis avatar
Barnslig mat?
Äter makaroner med stekt korv/köttbullar ketchup. Potatismos köttbullar/korv. Pannkakor jordgubbs sylt. Fiskpinnar. Pizza. Hamburgare. Korv i bröd. Läsk.

Äter inte.
Frukt. Grönsaker. Annan fisk. Mörkt eller grovt bröd.

Om jag bara äter "Barnslig" mat är jag Barnslig då?
Citera
2022-10-12, 13:49
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
det är mest det att det är ett helvete att vända pannkakor och det tar inte flera timmar

Jag kanske överdrev lite med tiden
Tycker inte det är några problem men har en riktig pannkakslagg med låga kanter för ändamålet. Pannkakor ska alltid göras i gjutjärnspanna för att få den rätta stekytan.
Citera
2022-10-12, 13:58
Medlem
Jag är barnsligt förtjust i choklad.
Citera
2022-10-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Frosties med mjölk

För min del blir det Frosties och vanlig filmjölk. När flingorna är nedtryckta i filmjölken, så lägger man ett lager strösocker ovanpå.
Citera
2022-10-12, 14:02
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Ja 4-gott har jag några stycken på rimligt avstånd.
Tack för tipset !

Tillägg; kollade deras sortiment nu.
Är det deras proteinmilkshake du menar?
Den finns i dom smaker du räknat upp plus creamy pear.
Dessa - https://www.partykungen.se/mulik-mjo..._D_BwE#37193-3

Den milkshaken du nämnde har jag också provat och du ska veta att de är ganska tjocka till konsistensen, nästan lite som en sås.
Muliks är som vanlig mjölk fast smaksatt då.
Senast redigerad av AuticaMinore 2022-10-12 kl. 14:08.
Citera
2022-10-12, 14:21
Medlem
Bra och kul trådstart 😀 Jag har överraskat med M-Kule-späckad biff Wellington. Gick bra att äta.
Citera
2022-10-12, 14:25
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Fick feeling och avnjöt precis en limpmacka med smör och kaviar, till den gjorde jag ett glas Oboy, 2 rågade teskedar i ett glas med typ 35 cl mjölk. Kände mig jävligt barnslig. Oboyen var dock den nya lite "nyttigare" varianten med mindre socker, smakar mer kakao men man vänjer sig!

Förra månaden hamstrade jag barnsligt godis (mycket plast och färger) att ta med till bekantas barn när jag åker dit på besök. Fick tyvärr feeling några dagar senare och åt upp en sliskig godispizza och en mindre chokladmedalj. Misströsta inte, det fanns godis kvar åt ungarna också så ingen gick lottlös.

Men JÄVLAR vad barnslig man känner sig. Nu blir det råbiff, lever och grönsaker ett par veckor så jag kan få tillbaka mina vuxenpoäng. Ja, jag är man över 35 och normalviktig, titta inte på mig sådär.

Vad har ni ätit för barnslig mat den senaste tiden? Var ärliga nu!

Lätt att falla dit när man har en sjuåring.

Varmkorv med bröd. Har dock börjat ha på senap på äldre dagar.
Pannkakor, sylt/grädde är numer utbytt mot smör/Lönnsirap.
På flingsidan Frosties, Kalaspuffar med mjölk.
Grilled Cheese, amerikansk mellanmålsklassiker. Gjord med smör i stekpanna såklart.
Oboy som nämnt är ju ruggigt gott.

Finns mer fuskmat. Tur man har någon typ av disciplin nu för tiden. Annars hade det gått över styr..
Citera
2022-10-12, 14:31
Medlem
cybergrodans avatar
Äter Billys ibland på jobbet när jag inte orkar ta med riktig matlåda. Jag ser framför mig 15 åriga grabbar som sitter hemma vid datorn och äter Billys, så det borde antas som ''barnsligt''.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in