2022-10-12, 05:14
Medlem
LemPicas avatar
Var får du tag i bananmjölk?
Det har jag aldrig sett i affären.
Låter gott !

Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Mackor med prickigkorv och ett rikligt lager med smör däremellan. Sköljer gärna ner det med lite banan eller jordgubbsmjölk. Smakar riktigt gott när man är på nostalgihumör.

Fiskburgare på donkelidonken. Var min favorit som barn och rent spontant känns det också som en barnburgare då den inte smakar så värst mycket. Ett relativt milt och "safe" alternativ som ungarna inte rynkar på näsan åt. Och för barnet inom mig då förstås

Vissa smaker ur Ben & Jerry's sortiment. Uppfattar denna glass som lite barnslig med tanke på allt sötslisk de proppar själva glassbasen full med. Den mulliga apan är nog min favorit.

Köpepudding från Jacky och Ehrmann. Jacky hade under min barndom pudding med både kola/karamell och vaniljsmak vilka båda är djupt saknade av mig. De var mycket godare än den med choklad.
Citera
2022-10-12, 05:23
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Var får du tag i bananmjölk?
Det har jag aldrig sett i affären.
Låter gott !
Hittade min bananmjölk på konfektyrkedjan 4-gott om du känner till den?

Minns inte namnet på tillverkare men mjölken köpes i en halvliters plastflaska med gult lock. Tror att den innehåller torkat bananpulver och därför har en mer "äkta" smak än man vant sig vid sen tidigare.

Mjölken finns även i jordgubb, choklad och vaniljsmak. Goda allihop.
Citera
2022-10-12, 05:30
Medlem
Germanofils avatar
Pannkaka med söt topping (sylt eller äppelmos).

När jag vill känna mig vuxen äter jag pannkakan med smörstuvade grönsaker istället.
Citera
2022-10-12, 05:34
Medlem
Sababas avatar
Då jag helt tappat sug och intresse för godis, glass, chips och choklad sedan många år så blir det barndomsfavoriter när jag väl äter onyttigt.

Ekströms chokladpudding med vispad grädde.

Pannkakor med socker i smeten.

Gorbys piroger med sås/dressing.

Makaroner direkt i kastrullen. Mycket smör och lite vitpeppar som krydda.
Citera
2022-10-12, 05:35
Medlem
LemPicas avatar
Ja 4-gott har jag några stycken på rimligt avstånd.
Tack för tipset !

Tillägg; kollade deras sortiment nu.
Är det deras proteinmilkshake du menar?
Den finns i dom smaker du räknat upp plus creamy pear.

Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Hittade min bananmjölk på konfektyrkedjan 4-gott om du känner till den?

Minns inte namnet på tillverkare men mjölken köpes i en halvliters plastflaska med gult lock. Tror att den innehåller torkat bananpulver och därför har en mer "äkta" smak än man vant sig vid sen tidigare.

Mjölken finns även i jordgubb, choklad och vaniljsmak. Goda allihop.
Senast redigerad av LemPica 2022-10-12 kl. 05:40.
Citera
2022-10-12, 05:51
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Men JÄVLAR vad barnslig man känner sig. Nu blir det råbiff, lever och grönsaker ett par veckor så jag kan få tillbaka mina vuxenpoäng.

Lever har jag inte ätit sedan jag var barn.
Citera
2022-10-12, 06:00
Medlem
Varm nyponsoppa med mandelbiskvier och en klick vispgrädde tar mig tillbaka till barndomens dagar...
Citera
2022-10-12, 06:01
Medlem
Klämmisar med frukt
Citera
2022-10-12, 06:07
Medlem
Simsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angrydad
exempel på gött jag gärna äter:
Makaroner och korv (gärna bronsvalsad pasta med lite "grövre" ketchup)
Bronsvalsad pasta, är det verkligen något att satsa på? Beskriv skillnaden i smak och konsistens jämfört med vanlig, billig pasta.
Citera
2022-10-12, 06:35
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Fick feeling och avnjöt precis en limpmacka med smör och kaviar, till den gjorde jag ett glas Oboy, 2 rågade teskedar i ett glas med typ 35 cl mjölk. Kände mig jävligt barnslig. Oboyen var dock den nya lite "nyttigare" varianten med mindre socker, smakar mer kakao men man vänjer sig!

Förra månaden hamstrade jag barnsligt godis (mycket plast och färger) att ta med till bekantas barn när jag åker dit på besök. Fick tyvärr feeling några dagar senare och åt upp en sliskig godispizza och en mindre chokladmedalj. Misströsta inte, det fanns godis kvar åt ungarna också så ingen gick lottlös.

Men JÄVLAR vad barnslig man känner sig. Nu blir det råbiff, lever och grönsaker ett par veckor så jag kan få tillbaka mina vuxenpoäng. Ja, jag är man över 35 och normalviktig, titta inte på mig sådär.

Vad har ni ätit för barnslig mat den senaste tiden? Var ärliga nu!

Gott med barnslig mat! Du kanske inte har egna barn men när du har det så återkommer barnmaten på bordet. Man får även åka pulka och skratta högt utan att skämmas det minsta! 😆

Pannkakor med sylt och vispgrädde
Skogaholmslimpa med smör och Nutella
Makaroner (som blivit över) med smör och smält ost i micron
Denniskorv
Alla sockriga flingor/puffar
Gelehodis som ser ut som hamburgare och pizza
Slät fruktyoghurt
Jordgubbskräm
Saft / Festis / Mer
Citera
2022-10-12, 06:42
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angrydad
Goda saker slutar väl inte bli äckliga för att man blir äldre?

Jag har helt tappat smaken för sötsaker sedan jag blev vuxen. Klarar inte av att äta godis eller dricka läsk längre, så jag tror absolut att smaken kan förändras. Däremot kan jag göra mig ett glas svartvinbärssaft ibland och då känner jag mig barnslig värre.
Citera
2022-10-12, 07:56
Medlem
calle555s avatar
Kanske inte superbarnsliga, men några saker jag växte upp med som jag inte kan / vill sluta med är:

• Bregott
  • Jarlsberg
  • Röd mjölk
  • Rågkakor
  • Start
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in