2022-10-12, 02:58
Medlem
-Orko-s avatar
Fick feeling och avnjöt precis en limpmacka med smör och kaviar, till den gjorde jag ett glas Oboy, 2 rågade teskedar i ett glas med typ 35 cl mjölk. Kände mig jävligt barnslig. Oboyen var dock den nya lite "nyttigare" varianten med mindre socker, smakar mer kakao men man vänjer sig!

Förra månaden hamstrade jag barnsligt godis (mycket plast och färger) att ta med till bekantas barn när jag åker dit på besök. Fick tyvärr feeling några dagar senare och åt upp en sliskig godispizza och en mindre chokladmedalj. Misströsta inte, det fanns godis kvar åt ungarna också så ingen gick lottlös.

Men JÄVLAR vad barnslig man känner sig. Nu blir det råbiff, lever och grönsaker ett par veckor så jag kan få tillbaka mina vuxenpoäng. Ja, jag är man över 35 och normalviktig, titta inte på mig sådär.

Vad har ni ätit för barnslig mat den senaste tiden? Var ärliga nu!
Citera
2022-10-12, 03:08
Avstängd
Kan tycka att falukorv och makaroner med ketchup är gott, men eftersom näringsvärdet är efterblivet blir det inte så ofta.
Citera
2022-10-12, 03:10
Medlem
jah_man2s avatar
Jag äter kalaspuffar ibland trots att jag närmar mig 60 bast.
Citera
2022-10-12, 03:11
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Fick feeling och avnjöt precis en limpmacka med smör och kaviar, till den gjorde jag ett glas Oboy, 2 rågade teskedar i ett glas med typ 35 cl mjölk. Kände mig jävligt barnslig. Oboyen var dock den nya lite "nyttigare" varianten med mindre socker, smakar mer kakao men man vänjer sig!

Förra månaden hamstrade jag barnsligt godis (mycket plast och färger) att ta med till bekantas barn när jag åker dit på besök. Fick tyvärr feeling några dagar senare och åt upp en sliskig godispizza och en mindre chokladmedalj. Misströsta inte, det fanns godis kvar åt ungarna också så ingen gick lottlös.

Men JÄVLAR vad barnslig man känner sig. Nu blir det råbiff, lever och grönsaker ett par veckor så jag kan få tillbaka mina vuxenpoäng. Ja, jag är man över 35 och normalviktig, titta inte på mig sådär.

Jag är ett glatt barnsligt fan av DENNIS-korv och alla dess varianter av förpackat slaktavfall. Bröd och korv finns alltid i frysen.

Så gott grillat (panna) med bröd och tillbehör på toppen.

https://imgur.com/a/RdB5IzM

Limpa med cognacsmedwurst är ju också helt toppen.
Senast redigerad av Softis... 2022-10-12 kl. 03:13.
Citera
2022-10-12, 03:12
Medlem
LemPicas avatar
Jag personligen tycker inte att det är barnsligt men har förstått att vissa andra tycker det.
Jag pratar om smågodis.
Har inte ätit det på ett tag, men när jag väl blir sugen på godis är det oftast smågodis.
Finns inget bättre än att få lite av varje och inte behöva nöja sej med en sak.
Det är dock viktigt att det är färskt och fräscht.
Annars köper jag det inte.
Citera
2022-10-12, 03:14
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag äter kalaspuffar ibland trots att jag närmar mig 60 bast.

Skrämmande historia, tack för att du berättar. Kalaspuffar är ju skitgott. Sockermjöken som blir kvar i botten smakar inte kattskit heller, hade glömt bort kalaspuffar helt, ska komma ihåg det nästa gång jag får feeling!
Citera
2022-10-12, 03:18
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag är ett glatt barnsligt fan av DENNIS-korv och alla dess varianter av förpackat slaktavfall. Bröd och korv finns alltid i frysen.

Godaste korven ju går äta precis som den är kall
Citera
2022-10-12, 03:19
Medlem
Citat:

Nja, jag älskar fortfarande pannkakor samt korv/köttbullar med spagetti/makaroner
Citera
2022-10-12, 03:24
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...

Hade inte koll på att Denniskorv fortfarande såldes, men såg gott ut! Dock väldigt vuxet att ha senap på.
Citera
2022-10-12, 03:28
Medlem
Tulinosens avatar
Godisflingorna från barndomen som coco pops, kalaspuffar osv är ännu en stor comfort food för mig. Pushar 30.

Oboy med limpmacka slinker ner ibland det med.
Citera
2022-10-12, 03:28
Medlem
Tankiss avatar
Citat:
Hade inte koll på att Denniskorv fortfarande såldes, men såg gott ut! Dock väldigt vuxet att ha senap på.

Jag har alltid föredragit senap över ketchup i alla år! Även som liten pojk blev jag mer upprörd om senapen var slut än om det var ont om ketchup, för den kunde jag lika väl vara utan.
Citera
2022-10-12, 03:34
Medlem
Stuvade makaroner med falukorv o ketchup!

Chicken Nuggets e rätt gott oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in