2022-11-08, 01:27
Medlem
Mandingos avatar
Skivad formfranska med smör och honung på, kall mjölk..

För mig är det en smak av barndomens frukostar, en lätt doft av cigarettrök från balkongen och p4 i bakgrunden så blir jag nostalgisk...
Citera
2022-11-08, 20:37
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
Skivad formfranska med smör och honung på, kall mjölk..

För mig är det en smak av barndomens frukostar, en lätt doft av cigarettrök från balkongen och p4 i bakgrunden så blir jag nostalgisk...

Oj, detta hade jag glömt. Honung och en klick smör på rostat vitt bröd. Juice i glaset, P1 och cigaretter i bakgrunden. Vilken nostalgi, verkligen!
Citera
2022-11-08, 20:59
Medlem
Deagle66s avatar
Stuvade makaroner o korv.
Rostad franska med smör, ost o hjotronsylt.
Den mackan är verkligen god.
Citera
2022-11-09, 14:58
Medlem
Händer någongång om jag jobbar natt ute i fält och jobbet har dragit ut på tiden .att man panik köpt en powerking och en billys att värma . Då skäms jag lite inombords med stolthet att jag kan tycka det är gott där och då 😄
Citera
2023-02-22, 07:18
Medlem
Jag är så pass självsäker att jag kan äta vilka maträtter, mellanmål och godisprodukter som helst utan att känna mig barnslig. Men jag lär kolla igenom den här tråden och se vad pöbeln anser vara barnsligt...
I en annan tråd, som var om drycker, framkom att många Flashbackers anser att mjölk, juice, läsk och saft bara är för barn.
Förstår mig inte på dem som tycker att man som vuxen bara "får" dricka alkohol eller kranvatten, och äta kokt potatis med salt.

Jag åt nyss en skål cornflakes med mjölk, och drack ett stort glas apelsinjuice. Nu blir det kaffe med grädde.
Känner mig inte ett dugg barnslig, känner mig pigg och redo för arbetsdagen.
Citera
2023-02-25, 18:40
Medlem
HasseBanans avatar
Makaroner med lök och krossade tomater, tycker sedan 20-års-åldern att kombinationen är god. Krossade tomater ger mer äkta tomatsmak än ketchup, som mest bara smakar syntetiskt och med för mycket socker i.

Brukar även blanda glass med mjölk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in