• 1
  • 2
2022-10-10, 10:31
Medlem
Jag har förstått att vården och skolan är två branscher som man flyr ifrån och det kan finnas en god grund* till den eftesom det är er en stor arbetsbelastning med att kanske ha 25 elever i en skola i Tensta där första 5 minuterna handlar om att få alla att hålla käft och stänga av sin mobiltelefon.

Inom vården antar jag att det förväntas att man skall hantera 10 stycken pensionärer själv.*
Mitt i allt är telefonförsäljning lite bättre och har bättre anställningsvillkor då det är fasta tider, lite jobbigt om man får 19 nej för 1 ja men det blir så bra då man får ett flyt.
Så hur är det inom industrin, flyr alla där och vart vill man fly till?
Citera
2022-10-10, 10:37
Medlem
TonyBergmans avatar
Hittar inte artikeln just nu men läste imorse att många i norr flyr lärare och omsorg där dom skolar om sig för o kunna jobba inom typ batteritillverkningsindustrin som hamnat där uppe. Typ automationsingenjör o liknande.
Kan tänka mig de ser snarlikt ut i resten av landet.
Jag känner få lärare och personer inom omsorg som är nöjda och de droppar av mot privata sektorn för högre lön och bättre förmåner i övrigt.
Citera
2022-10-10, 11:02
Medlem
Fattar ej vrf lärare flyr.

Vem bryr sig om elever snackar i telefon och de gapas? En lärarjävel kan väl bara fortsätta snacka på? Vill ingen lyssna är de ju deras problem.
De kommer ändå faila på proven så vem bryr sig? De får helt enkelt utbildning utifrån deras egna vilkor.

Vill man gapa o ha sig på lektion gör det, men läraren ska fortsätta undervisa helt klart. Är de så att de stör andra elever får väl dom säga till såfall?
Citera
2022-10-10, 11:27
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs

Vem bryr sig om elever snackar i telefon och de gapas? En lärarjävel kan väl bara fortsätta snacka på? Vill ingen lyssna är de ju deras problem.
De kommer ändå faila på proven så vem bryr sig? De får helt enkelt utbildning utifrån deras egna vilkor.

Vill man gapa o ha sig på lektion gör det, men läraren ska fortsätta undervisa helt klart. Är de så att de stör andra elever får väl dom säga till såfall?
För att de bryr sig och vill att eleverna ska lära sig något?
Sen vill de såklart inte ha problem med gangsters och föräldrar då det blir ett F...
Citera
2022-10-10, 11:32
Medlem
TrueCs avatar
Citat:

Haha välkommen till livet. På mitt jobb blir jag irriterad om jag har nån jävla gaphals med mig, tänkt dig en hel klass.

Man vill trivas, känna att man gör skillnad etc.
Citera
2022-10-10, 11:33
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:

Att vara lärare är antagligen något annat än att vara en likgiltig papegoja som pratar trots att ingen hör.

Du har inte för en sekund funderat över varför det finns skolplikt?
Citera
2022-10-10, 11:48
Medlem
Emellies avatar
Lärare avundas jag inte. Dåligt betalt och extremt stökig miljö där man får ta skit dagligen både från elever och föräldrar.

Sjukvården är lite samma, underbetalt arbete med hög belastning och mycket stress.

Sen har vi Poliser som även de är dåligt betalda och arbetar i en väldigt utsatt miljö där de inte har rätt verktyg för att bekämpa den kriminalitet vi ser idag. Måste även vara oerhört frustrerande att gripa brottslingar och ha all tänkbar bevisföring bara för att sedan se buset frias i rätten, om och om igen.
Citera
2022-10-10, 11:51
Medlem
senaste yrket som svenskarna flyr ifrån är väl polis ock de vill ha in invandrare i yrket, de har t o m sänkt intagningskraven
Citera
2022-10-10, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Lärare avundas jag inte. Dåligt betalt och extremt stökig miljö där man får ta skit dagligen både från elever och föräldrar.

Sjukvården är lite samma, underbetalt arbete med hög belastning och mycket stress.

Sen har vi Poliser som även de är dåligt betalda och arbetar i en väldigt utsatt miljö där de inte har rätt verktyg för att bekämpa den kriminalitet vi ser idag. Måste även vara oerhört frustrerande att gripa brottslingar och ha all tänkbar bevisföring bara för att sedan se buset frias i rätten, om och om igen.

Vilka yrken skall man ha då för att trivas? Antar alla dessa låtsasjobb?
Citera
2022-10-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
För att de bryr sig och vill att eleverna ska lära sig något?
Sen vill de såklart inte ha problem med gangsters och föräldrar då det blir ett F...

De får ju snarare problem med gangsters ifall de säger emot?

Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Haha välkommen till livet. På mitt jobb blir jag irriterad om jag har nån jävla gaphals med mig, tänkt dig en hel klass.

Man vill trivas, känna att man gör skillnad etc.

Ska man trivas som lärare äre väl bara köra nån i dont give a fuck variant o köra på trots skrik?

Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Att vara lärare är antagligen något annat än att vara en likgiltig papegoja som pratar trots att ingen hör.

Du har inte för en sekund funderat över varför det finns skolplikt?
Vadå? Läraren gör sitt jobb är väl inte dennes fel ifall apor beter sig som apor?
Citera
2022-10-10, 12:27
Medlem
6stringlevins avatar
Citat:

Därför att det handlar om kvinnor och kvinnor kan inte hantera stress! Av samma anledning söker sig kvinliga poliser in till polishusen efter bara ett år i yttre tjänst.

Men fortsätt ni lev i er fantasivärld. Kvinnor är lika bra som män på allt.
Citera
2022-10-10, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Därför att det handlar om kvinnor och kvinnor kan inte hantera stress! Av samma anledning söker sig kvinliga poliser in till polishusen efter bara ett år i yttre tjänst.

Men fortsätt ni lev i er fantasivärld. Kvinnor är lika bra som män på allt.

Hehe, det är dom verkligen inte. Du har nog en poäng!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in