Citat:
Ursprungligen postat av
Muminbollen
Du har fel. Det är Fia som säger att det ska gälla livsfara, lagen däremot säger "påtaglig risk för att den unges hälsa eller utvecklig skadas".
Lagen är äcklig och totalt rättsosäker. LVU är nog den vidrigaste lagen vi har i Sverige.
Den är oerhört godtycklig till skillnad från strafflagar där det också ingår frihetsberövande, men då betydligt mer rättsäkert.
LVU kallas för vårdlag, men jag skulle snarare kalla den strafflag.
Man inte bara frihetsberövar barn och unga utan man DESSUTOM tar dessa från sina rättmätiga föräldrar.
En sådan lag skulle behöva vara den mest säkra vi har. Men det är den inte.
Det är i stort sett upp till den
enskilda sockärringen vad som ska hända med en unge.
Det låter väldigt fint på pappret med förvaltningsrätt, juridiska ombud, möjlighet till överklagan etc.
Men i realiteten blir det nästan ALLTID som sockärringen vill.
Det här kommer slå tillbaka mot Sverige. Det kommer inte hålla i längden att kalla alla LVU-kritiker för islamister eller konspirationsteoretiker.
Det måste finnas ett nationellt konsensus gällande frihetsberövande och bortförande av barn. Idag finns inte det. Allt beror på vilken kossa som sitter på Soc.
Hade t ex Fia bott i en annan kommun eller stadsdel eller till och med haft en annan sockärring kanske hon hade levt lycklig med sina pojkar idag.
Jag har bevittnat LVU-gripanden IRL. Den som är vän av LVU önskar jag få bevittna hur det kan gå till när ett barn gråtandes slits från sin älskade familj och brutalt kastas in i en polisbil för att köras till nåt perverst jourhem, eller ännu värre, flickebarn som bojas och körs till SiS, fullt av manlig personal som förgriper sig på dom. Och då ska inte ens tala om alla hundratals VIDRIGA äckliga HVB-hem.
Verkligheten bakom alla fina texter om barns bästa hit och dit är oftast brutal och hemsk.
Det ni gör när ni ger er på Fia är att sparka på nån som redan ligger. Ser inte nöjet i det.
Jag äcklas av youtubers som det vidriga fettot Anjo och tönten "Vad är problemet" som gör video efter video om kvinnor som redan ligger. FY FAN.
Död åt alla feta, perversa pedofil-kossor på Soc.
Man brukar säga att kvinnliga pedofiler går under radarn. Look no further... dom sitter på Soc och placerar barn hos andra pedofiler.