2022-11-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Mmm.. Frågan är om han kommer få köpa loss gården för banken?
Och fortsätter han som nu, så har ju hon Ingela straffspark.. Då slutar det nog med djurförbud..
2022-11-22, 12:01
Medlem
Citat:
Han har gjort en affärsplan där bland annat kurser han ska hålla ingår bland intäkterna .
2022-11-22, 14:12
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han har gjort en affärsplan där bland annat kurser han ska hålla ingår bland intäkterna .

Citat:
Kan inte se han få lån som han beter sig, och med den verklighetsuppfattning han har. Jag ser ju inte hur det ska funka ekonomiskt.
2022-11-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Kan inte se han få lån som han beter sig, och med den verklighetsuppfattning han har. Jag ser ju inte hur det ska funka ekonomiskt.
Kursverksamhet 360 000 kr i intäkt är nog inte direkt något banken tycker är seriöst
2022-11-22, 15:16
Medlem
Citat:
Kursverksamhet 360 000 kr i intäkt är nog inte direkt något banken tycker är seriöst
Nä, den idén kan vara Sveriges sämsta affärsplan😳 Finns det ens någon som inte går på bidrag bland hans följare? Jag tror att det kommer plinga till hos banken om han försöker med ett större lån. Det måste finnas polisanmälningar och stämningar på hans cv..
2022-11-22, 15:51
Medlem
Citat:
Nä, den idén kan vara Sveriges sämsta affärsplan😳 Finns det ens någon som inte går på bidrag bland hans följare? Jag tror att det kommer plinga till hos banken om han försöker med ett större lån. Det måste finnas polisanmälningar och stämningar på hans cv..
Nu vet jag inte hur stora intäkter man får in på att föda upp 50 stutar per år som , maskinkörning beräknar han till 50 000 kr per år .
Kursverksamhet ser ut att vara vad som ska ge en stor del av inkomsten , vem som ska gå och vad dessa kurser ska innehålla framgår inte riktigt
2022-11-22, 18:46
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Tillbaka till trådens ursprungliga ämne: Family United kräver(!) att SVT rättar nåt inlägg, och att dom granskar myndigheter utifrån de uppgifter Family United har. Ligger uppe i deras kanaler nu.

Undrar om den taktiken funkar på SVT? Komma och kräva att dom granskar nåt? Jag är tveksam.

Fia mfl framstår mest som nyttiga idioter som nyttjas av svenskfientliga aktörer.
2022-11-22, 19:05
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Hur är det med L*tmarks sambo/särbo (?) i hemma i lägenhet 1501 på Kungsgatan 3 i Jönköping: Cec*l*a N*lsson? Har L*tmark lämnat alltihop för gård och galenskap?

Allt som tidigare kanske hjälpt med stadga och struktur, att ge ram och riktning, och buffrat eller hävt udda beteenden och uppenbart knäppa grejer tycks successivt borta. Familjen och försvaret.

Någon skrev om guilty pleasure tidigare och jag nickar instämmande, samtidigt som jag hoppas att familj, anhöriga och vänner inte drabbas alltför jävla illa. Någon skrev att mer eller mindre förtäckta hot mot personer, prat om (mord-) brand och annat jävelskap snart nog borde rendera i ett frihetsberövande, men det vete tusan. P*lm har ju hävdat att ovårdad frisyr och ketchup kring munnen räcker för att tvångsomhänderta minderåriga, men så är det ju inte. Lika lite som att den galenskap L*tmark hänger sig åt räckt till ett vårdintyg.

Tragiskt. Alltihop. På många sätt.
2022-11-22, 19:23
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Tillbaka till trådens ursprungliga ämne: Family United kräver(!) att SVT rättar nåt inlägg, och att dom granskar myndigheter utifrån de uppgifter Family United har. Ligger uppe i deras kanaler nu.

Undrar om den taktiken funkar på SVT? Komma och kräva att dom granskar nåt? Jag är tveksam.

Fia mfl framstår mest som nyttiga idioter som nyttjas av svenskfientliga aktörer.

… så den här artikeln är inte bara osann och osaklig, den både kränker och förtalar P*lm och hennes illustra anhang (som utvidgat är emot allt, drömmer om ett samhälle där männen arbetar och kvinnorna är hemma och tar hand om barnen, hänger ut folk i sociala medier, föreslår mordbrand och allmänna avrättningar, hävdar valfusk och avser störta N*g*r-Sverige)?

Det är ju en både intressant och imbecill tankegång.

Skrattretande.

Artikeln: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/detta-har-hant-kampanj-om-att-myndigheter-kidnappar-barn
2022-11-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Hur är det med L*tmarks sambo/särbo (?) i hemma i lägenhet 1501 på Kungsgatan 3 i Jönköping: Cec*l*a N*lsson? Har L*tmark lämnat alltihop för gård och galenskap?

Allt som tidigare kanske hjälpt med stadga och struktur, att ge ram och riktning, och buffrat eller hävt udda beteenden och uppenbart knäppa grejer tycks successivt borta. Familjen och försvaret.

Någon skrev om guilty pleasure tidigare och jag nickar instämmande, samtidigt som jag hoppas att familj, anhöriga och vänner inte drabbas alltför jävla illa. Någon skrev att mer eller mindre förtäckta hot mot personer, prat om (mord-) brand och annat jävelskap snart nog borde rendera i ett frihetsberövande, men det vete tusan. P*lm har ju hävdat att ovårdad frisyr och ketchup kring munnen räcker för att tvångsomhänderta minderåriga, men så är det ju inte. Lika lite som att den galenskap L*tmark hänger sig åt räckt till ett vårdintyg.

Tragiskt. Alltihop. På många sätt.
Bara att lyssna på de olika utsatta för socialtjänsten som de visar upp som de anser blivit felbehandlade, ett antal av dem har kognitiva funktionsnedsättningar , andra har missbruk eller psykisk sjukdom .
2022-11-22, 19:39
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Bara att lyssna på de olika utsatta för socialtjänsten som de visar upp som de anser blivit felbehandlade, ett antal av dem har kognitiva funktionsnedsättningar , andra har missbruk eller psykisk sjukdom .

… är sambon/särbon med i den häxbrygden? Det har jag missat. My bad.
2022-11-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
… är sambon/särbon med i den häxbrygden? Det har jag missat. My bad.
Nej hon har inte förekommit vad jag vet någonstans förutom någon gång i någon av Toms första videor och syntes då bara i bakgrunden.
Ingen verkar ha något stöd av familj kanske därför de lockas till family United och Tom för att känna att någon tror på deras historier

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in