2007-02-17, 19:52
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nu är Serie A definitivt avgjord för de fåtal som ännu inte varit säkra på det (mig själv inkluderat). Inter gjorde det de skulle och inte ett skit mer. Roma förlorade oväntat mot Empoli, medan Milan bortabesegrade Siena. Ronaldo bevisade att han är långtifrån slut, två mål och en assist.
Serie A är tråkigare än på länge och då syftar jag inte på att ligan i stort sett redan är avgjord.
Citera
2007-02-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Serie A är tråkigare än på länge och då syftar jag inte på att ligan i stort sett redan är avgjord.

Jag håller inte med. De senaste åren har italienska lag fokuserat på att få ihop ett lag där laget tillsammans blir större än de spelarna som är med. Juventus har varit modellen och nu har framförallt Mancini och Spalletti lyckats få ihop lag där de individuella prestationerna fungerar i harmoni med lagets förutsättningar och taktik. På samma sätt som italienska landslaget har fungerat. Man köper inte in vilka stjärnor som helst och förväntar sig att de ska lyfta laget, utan man köper in stjärnor som passar in i ett sammanhang.

Burdissos svar på när Sky Italia frågade om hans mål ”det var snyggt liksom Zlatans framspelning”. Det är anmärkningsvärt hur väl spelarna i Inter verkar trivas med varandra. Hela tiden uppmuntrar man varandra med klappningar eller tummen upp, även då någon misslyckas. Alla deltar i firandet av mål på ett genuint sätt. Mancini har lyckats få dessa superstjärnor att trivas med varandra. På samma sätt som Spalletti lyckats få ihop Roma till ett lag. Visst är det förstärkande anledningar. 16 raka vinster gör att spelarna trivs, men det är nog för att spelarna trivs och har kul som det blivit 16 raka.

I Serie A spelar alla världsmästarna (undantag är Juventus spelare, Cannavaro och Zambrotta). Förutom dessa finns italienska profiler som t ex Maldini och Luccarelli. Man har förutom de italienska spelarna, stjärnor som kommer att kämpa om titeln ”världens bästa” de närmaste åren som t ex Kaka, Zlatan och Adriano. Bakom dessa finns bl a Muto, Suazo, Mancini, Chivo, Amauri, Seedorf osv. Samt en mängd talanger, främst italienska men även utländska.

Förutom Inter och Roma har Fiorentina, Milan och Palermo riktigt bra lag. Dessutom har det funnits några lag som spelat över sin förmåga, precis som Milan har spelat under sin.

Förutom allt detta finns passionen, motsättningarna och skandalerna kvar.
Citera
2007-02-18, 15:44
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Vagabonden, givetvis är jag rödsvart om alternativet är babyblå, men även bortsett från det så finns det väl egentligen ytterst lite som talar för att du får rätt. Men du verkar ju vara lika säker på din sak så kanske man får be om ett litet vad...? Jag har en av dig vald Lazio-avatar i en månad om du får rätt, och du får bära den jag väljer under lika lång period?

Deal!
Citera
2007-02-18, 17:05
Medlem
Vagabondens avatar
2-0 mot Torino, den satt skönt!
Citera
2007-02-18, 17:08
Medlem
En märklig upplevelse att se matchen Catania mot Fiorentina utan publik. Svårt att få den rätta känslan och intensiteten. Fiorentina borde ha avgjort långt tidigare, men det var först då Luca Toni kom in som de riktigt farliga lägena uppstod (berodde till ganska stor del på att Catania spelade med tio man). Liverani och Luca Toni var riktigt bra.

Palermo fortsätter att tappa poäng, Lazio och Milan kämpar om fjärdeplatsen, medan Fiorentina kommer jagande bakifrån. Det är runt dessa platser samt nedflyttning som spänningen i tabellen finns. Mitt tips att Milan tar en CL-kvalplats står fast.
Citera
2007-02-21, 20:05
Medlem
zachs avatar
Milan gjorde absolut inte bort sig igår mot Celtic så kanske, kanske har Brille ändå rätt. Ber verkligen för det! Vad gäller kvällens matcher så känns Inter ändå som rätt osäkra, men följer dom Brilles tips så kanske de tom dödar Valencias chanser redan ikväll.
Mitt självsäkra Romahjärta gör sig oxå påmind... Lyon är fan inte het idag, skador och mediokert spel. Visst, Roma har inte heller glänst men spelar nu bara Chivu så va fan... Fullt Olimpico borgar för seger. Borde iaf. Annars har Brille fel....
Citera
2007-02-25, 03:35
Medlem
zachs avatar
Well, Brille var inte så bra tippare som jag önskat tyvärr. Helt ute och cyklade var han dock inte... Roma var pinsam i tjugo minuter men höll spelet uppe äckligt bra efter det, och kunde utan direkt orättvisa vunnit. Inter fick 2-2 men allt pekar på att det är ett missvisande resultet även om jag som ni begriper inte såg matchen.
Tufft för dessa två i returen men Milan borde greja det.

Och Toros kassa form håller i sig. Nu har Rosina haft det tufft ett tag men jag måste säga att jag verkligen älskar karln. 21 eller så nu och kommer bli bara ännu grymmare. Gärna i Romas tröja. Och en kan ju bara undra varför i hela helvete Parma ratade karln. Otroligt.
Citera
2007-02-25, 03:40
Medlem
Nina Hartleys avatar
Hade inte en oerfareb domare som Martin Hansson dömt matchen hade Valencia inte haft ett skott på mål. Inters maskinlag pressa Valencia totalt i 90 minuter. Zlatan spelade riktigt bra i första, men kom av sig som resten av Inter i andra halvlek. Jag gillar inte Inter, men jag tror de kan ta sig vidare. Roma likaså!

Hata Helsingborg!
Citera
2007-02-25, 10:31
Medlem
Citat:
Well, Brille var inte så bra tippare som jag önskat tyvärr. Helt ute och cyklade var han dock inte... Roma var pinsam i tjugo minuter men höll spelet uppe äckligt bra efter det, och kunde utan direkt orättvisa vunnit. Inter fick 2-2 men allt pekar på att det är ett missvisande resultet även om jag som ni begriper inte såg matchen.
Tufft för dessa två i returen men Milan borde greja det.

Och Toros kassa form håller i sig. Nu har Rosina haft det tufft ett tag men jag måste säga att jag verkligen älskar karln. 21 eller så nu och kommer bli bara ännu grymmare. Gärna i Romas tröja. Och en kan ju bara undra varför i hela helvete Parma ratade karln. Otroligt.

Tack, men mitt inlägg om Serie A:s relativa styrka i förhållande till andra ligor, lyckades du spetsa till att handla om de enskilda matcherna i CL. Vilket är ok för min del, eftersom jag faktiskt trodde att de hade goda möjligheter att gå vidare.

De italienska lagen gjorde godkända insatser, man både Roma och framförallt Inter har nu sämre förutsättningar att gå vidare.

Men jag står fast vid att medias försök att nedvärdera årets Serie A, är felaktigt. Om man försöker vinkla resultaten i CL och UEFA till det är man också fel ute. Bara Milan och Inter hamnade förra året bland de fyra bästa i ligan, och med tanke på det så är det ok att tre lag tagit sig vidare så här långt. Och i UEFA hotade Palermos president att sparka tränaren om han ställde upp med ordinarie lag. Nog om detta.

Palermo fortsätter att tappa poäng och ligger nu bara tio poäng före Lazio, som har två matcher mindre spelade. Svår match för Lazio idag på Sardinien, där jag tror att de tappar poäng. Milan kommer att fortsätta att plocka poäng, och nu verkar det som att Lazio och Palermo får kämpa om fjärdeplatsen. Fiorentina ska ju inte klara att jaga ifatt, men de kommer säkert att avsluta starkt.
Citera
2007-02-25, 13:45
Medlem
zachs avatar
Hade verkligen älskat om dina teorier blivit 100% verklighet, tro inget annat Brille. Och smärtar mig att vara så övertygat av "vår" (tillfälliga) underlägsenhet. Men ska man jämföra styrkorna på resp liga så finns ju få andra vägar att gå än att syna resultaten i europa. Men hade domar-Martin skött sitt och tänk om domaren i Rom inte flaggat för offside så förbannat ofta i onödan så... Men om om inte fanns så spelade jag på topp i dagens Roma och snodde Tottis rubriker.

Totti btw, matchens lirare på uefas hemsida - vilket skämt. Gjort bra med mål i år har han men jag vidhåller att han i övrigt varit kass. Slut redan eller en 10 månader lång tillfällighet?

Ligan? Plats ett och två är som gjutna i betong, 3a blir Milan och fjärdeplatsen står mellan Florentia Viola och Palermo (skulle älska om Palermo tog det!).

(Sorry vagabond... Du har en tuff månad framför dig...)
Citera
2007-02-25, 14:24
Medlem
Citat:
Hade verkligen älskat om dina teorier blivit 100% verklighet, tro inget annat Brille. Och smärtar mig att vara så övertygat av "vår" (tillfälliga) underlägsenhet. Men ska man jämföra styrkorna på resp liga så finns ju få andra vägar att gå än att syna resultaten i europa. Men hade domar-Martin skött sitt och tänk om domaren i Rom inte flaggat för offside så förbannat ofta i onödan så... Men om om inte fanns så spelade jag på topp i dagens Roma och snodde Tottis rubriker.

Totti btw, matchens lirare på uefas hemsida - vilket skämt. Gjort bra med mål i år har han men jag vidhåller att han i övrigt varit kass. Slut redan eller en 10 månader lång tillfällighet?

Ligan? Plats ett och två är som gjutna i betong, 3a blir Milan och fjärdeplatsen står mellan Florentia Viola och Palermo (skulle älska om Palermo tog det!).

(Sorry vagabond... Du har en tuff månad framför dig...)

Jag håller inte med angående Totti. Han har precis tvärtom bevisat att han inte är slut, med en hittills strålande säsong. Jag var beredd att avskriva honom efter hans skada förra säsongen, men han har till viss del bytat position och spelstil, och lyckats alldeles utmärkt.

Jag för min del hoppas att Fiorentina på något mirakulöst sätt lyckas knipa fjärdeplatsen. Jag vill se Luca Toni i CL.

Du nämner att spelet i europacuperna visar hur starka ligorna är relativt varandra. Normalt är det väldigt nära sanningen, men inte då Juventus, Milan, Inter och Fiorentina egentligen skulle ha spelat i CL och bl a Roma och Lazio i UEFA. Då hade de italienska lagen kunnat stå upp bättre mot de andra. Detta året är ligan starkare än vad resultaten i europacuperna visar. Dessutom är Serie B kul att följa, med många klassiska lag och bra spelare.

PS Jag såg inga av matcherna i CL och kan därför inte kommentera om hur bra de olika lagen spelade.
Citera
2007-02-25, 14:38
Medlem
Rossinos avatar
Forza Milan

Ikväll nätar ronaldo mot samp!!

3-0 till milan (ronaldo hattrick)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto